Beste videokaart tot 200 euro

Pagina: 1
Acties:
  • 396 views

• watdenkjij
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 14-12-2025
ik ben een game pc aan het samenstellen

ik zoek een videokaart tot 200 euro. Amd/nvidia

ik dacht zelf aan ;
r9 270x van msi
r9 280 van sapphire

Wat raden jullie me aan?

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Heel makkelijk: '

Nieuw: AMD R9 280, welke maakt niet heel veel uit, die van Club3D en Sapphire zijn allebei goedkoop en vrij goed.

Tweedehands: R9 290, helaas tot 200 euro eigenlijk alleen maar te vinden met reference koeler.

People as things, that’s where it starts.

• comitatus
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 17-02 14:30
Afhankelijk van je CPU configuratie.
Mijn voorkeur voor een kaart van ongeveer 200 euro zou zijn:
pricewatch: EVGA GeForce GTX 960 SuperSC ACX 2.0+

Die 2 tientjes kun je misschien nog pakken op je stroomverbruik. Voor systeem geheel geldt dat met gtx 960 ongeveer 100watt tijdens het gamen minder gebruikt. Daarnaast zijn de prestaties beter. Alleen in mantle games zou je de 280 kunnen overwegen.

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 10:07
comitatus schreef op zondag 12 april 2015 @ 21:03:
Afhankelijk van je CPU configuratie.
Mijn voorkeur voor een kaart van ongeveer 200 euro zou zijn:
pricewatch: EVGA GeForce GTX 960 SuperSC ACX 2.0+

Die 2 tientjes kun je misschien nog pakken op je stroomverbruik. Voor systeem geheel geldt dat met gtx 960 ongeveer 100watt tijdens het gamen minder gebruikt. Daarnaast zijn de prestaties beter. Alleen in mantle games zou je de 280 kunnen overwegen.
momenteel lopen ze gelijk. alleen wat deze in de toekomst doet zal stukke minder zijn dan de r9 280. puur omdat hij maar 128bit bus heeft en 2gb vram. voor huidige games is dat niet echt geweldig. zoals wel vrijwel elke review site zegt. huidige games is het leuk. maar wat hij over 2 jaar doet? grote kans dat je hem vaarwel kan zwaaien ;w .

maar belangrijker wat zij de rest van de systemen. want dan is het net zoveel speculeren als welke kaart het over 2/3 jaar het beste gaat doen voor.

[ Voor 7% gewijzigd door loki504 op 12-04-2015 21:27 ]

• watdenkjij
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 14-12-2025
thx voor reacties

• Richh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 12:16
Voor welke games en samen met welke andere onderdelen? Ik bedoel ik weet niet wat jij denkt ( :*) ) maar dat is vrij relevante info.

Gooi je dit naast een Celeron of Pentium, dan is het achterlijk om zoveel te investeren in een videokaart, om maar een voorbeeld te geven.

[ Voor 67% gewijzigd door Richh op 12-04-2015 22:23 ]

☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 12:33

br00ky

Moderator Harde Waren
Om de één of andere reden heb je besloten de "voorgedrukte" vragen te verwijderen en derhalve niet te beantwoorden. Goed advies geven wordt daardoor onmogelijk. Daarbij verwachten we een hoop meer eigen onderzoek en input. Misschien heb je wel benchmarks etc. naast elkaar gelegd maar dat blijkt niet uit je topicstart. Derhalve sluit ik je topic.

Het staat je vrij een nieuw topic te openen maar houdt hierbij de getoonde lay-out aan en beantwoord te vragen punt voor punt. Geef ook aan wat je zelf al hebt gevonden en waar je nog over twijfelt.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.