Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• pilskes
  • Registratie: April 2009
  • Niet online
Op mijn Ace 2 (!!) krijg ik bij het openen van bv een artikel op de telegraaf site ipv het artikel meteen een advertentie te zien, ik kan dus geen artikelen meer lezen, want er staat alleen een advertentie.

Op andere pagina's heb ik hier ook last van.

Ik heb addons detector, antivirus voor android, avg etc gedraaid, maar nog steeds hetzelfde probleem. Diverse apps gewist, cache geleegd etc.

Ik heb al geprobeerd om de Ace 2 te upgraden, maar Kies werkt voor geen meter, dus dat gaat niet.

Wat kan ik nog doen??

• ReTechNL
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 19-11 18:33
Opnieuw flashen met firmware (herinstallatie).
Vanaf schoon beginnen en geen gecrackte apps installeren. Meestal wordt hiermee de malware mee geinstalleerd.

• rikadoo
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online
adwcleaner gebruikt? Deze vind alle toolbars en dat soort rotzooi, ook in register wellicht kotm hier wat uit.

AMD Ryzen 7 5900x | Custom WC | ASUS ROG Strix X570-E Gaming | 32GB Corsair DDR4-3600MHz | Samsung 970 nvme 1TB | Samsung 860 EVO 2TB | AMD RX 6900XT 16GB | 1x Asus RoG XG27AQDMG | 1x LG UltraGear 27GL850

• g0tanks
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 21-11 16:49

g0tanks

Moderator CSA
rikadoo schreef op zondag 12 april 2015 @ 20:34:
adwcleaner gebruikt? Deze vind alle toolbars en dat soort rotzooi, ook in register wellicht kotm hier wat uit.
Dat gaat denk ik niet werken op een Android smartphone. ;)

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

• pilskes
  • Niet online
Opnieuw installeren wil ik het liefst voorkomen..

adwcleaner als app bedoel je?

• rikadoo
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online
g0tanks schreef op zondag 12 april 2015 @ 20:36:
[...]

Dat gaat denk ik niet werken op een Android smartphone. ;)
Ohh lol, dacht dat het ging om een windows tablet. Mijn fout, negeer mijn post maar ;)

AMD Ryzen 7 5900x | Custom WC | ASUS ROG Strix X570-E Gaming | 32GB Corsair DDR4-3600MHz | Samsung 970 nvme 1TB | Samsung 860 EVO 2TB | AMD RX 6900XT 16GB | 1x Asus RoG XG27AQDMG | 1x LG UltraGear 27GL850

• pilskes
  • Niet online
Net via de volume up-home-on methode cache gewist... eens kijken of dit iets doet

• pilskes
  • Niet online
Ook dit heeft niet geholpen.. Iemand een idee?

• moh.moh
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Factory reset, je kan het vinden in de settings.

• Frozen
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 26-10 23:58

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

Zorg wel eerst voor een backup van je data

Voeg me gewoon toe op LinkedIn, iedereen is welkom!

• pilskes
  • Niet online
Goeie tip om snel een goede backup te maken?

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 08:54
Indien rooted Titanium Backup, anders wellicht Samsung Kies of Helium of zo?

[ Voor 7% gewijzigd door Brad Pitt op 12-04-2015 21:46 ]

Nickname does not reflect reality

• pilskes
  • Niet online
Niet geroot...

En Kies werkt niet, ik zal Helium eens bekijken

[ Voor 64% gewijzigd door pilskes op 12-04-2015 21:49 ]

• Brad Pitt

• pilskes
  • Niet online
Vertel.....

• Brad Pitt

• martijnm71
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 28-10 18:41
Je moet je alleen afvragen of je perse een backup wil maken van een telefoon die waarschijnlijk met mallware of adware besmet is.

Ik persoonlijk zou het beperken tot een backup van je fotos via google fotos of dropbox en voor de rest de boel de boel laten, contacten worden als het goed is gesynct via google en de rest zou dan voor mij helaas pindakaas zijn.

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
martijnm71 schreef op zondag 12 april 2015 @ 21:52:
Je moet je alleen afvragen of je perse een backup wil maken van een telefoon die waarschijnlijk met mallware of adware besmet is.

Ik persoonlijk zou het beperken tot een backup van je fotos via google fotos of dropbox en voor de rest de boel de boel laten, contacten worden als het goed is gesynct via google en de rest zou dan voor mij helaas pindakaas zijn.
Dit.

Een volledige backup maken van alle apps is ook het probleem backuppen. Sluit de telefoon aan op je computer en maak een backup van alle data als foto's en muziek. Maak dan ook gelijk even een paar screenshots van alle homescreens zodat je precies weet welke apps je had en waar deze op de homescreens stonden.

Dan moet je vast weer een hoop apps opnieuw installeren, maar dan heb je in ieder geval zeker een schoon apparaat zonder malware.

• Aloysxda
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 11:25
Misschien hier een tip voor jouw. Deze advertenties kreeg ik zo opeens ook, als is s'morgens mijn adroid pak. Deze startte automatisch opera browser, ongeacht welke app ik ook gebruikte.
Door opera te verwijderen en na een herstart, opera opnieuw te installeren, ben ik van die troep af gekomen.
Hopelijk kun je hier wat mee........

• g0tanks
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 21-11 16:49

g0tanks

Moderator CSA
Op Google zijn genoeg methoden te vinden om backups te maken op Android, een beetje zelf inzet tonen is niet verkeerd. Echter ben ik het met martijnm71 eens. Je kan beter een middagje de moeite nemen om alles opnieuw te installeren, zodat je gegarandeerd bent van een goed werkende smartphone.

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

• pilskes
  • Niet online
Ik heb de telefoon nu een dikke 2 jaar, nooit een factory reste gedaan of hoeven doen. Ik hou hem 'schoon' zodat ik niet elke keer weer alles opnieuw hoef in te stellen.

Ondanks dat ik het niet heb hoeven doen, heb ik zeker wel al gezocht naar goeie manieren om data te back-uppen, ik wil niet alles kwijt zijn mocht er iets gebeuren. Alle foto's en muziek staan al op de pc, volgens mij ook alle contacten.
Alle instellingen ben ik dan natuurlijk wel kwijt, en aangezien ik het toestel zolang geleden heb ingesteld, wordt dat echt een leuke zoektocht.

• Aloysxda
pilskes schreef op zondag 12 april 2015 @ 22:05:
Ik heb de telefoon nu een dikke 2 jaar, nooit een factory reste gedaan of hoeven doen. Ik hou hem 'schoon' zodat ik niet elke keer weer alles opnieuw hoef in te stellen.

Ondanks dat ik het niet heb hoeven doen, heb ik zeker wel al gezocht naar goeie manieren om data te back-uppen, ik wil niet alles kwijt zijn mocht er iets gebeuren. Alle foto's en muziek staan al op de pc, volgens mij ook alle contacten.
Alle instellingen ben ik dan natuurlijk wel kwijt, en aangezien ik het toestel zolang geleden heb ingesteld, wordt dat echt een leuke zoektocht.
Ben je bekend met de app: app back up en herstellen ?
Door screenshots te maken van de instellingen van je apparaat, kun je deze altijd terugvinden als je de screenshot extern opslaat. :Y

• pilskes
  • Niet online
Die apps krijg ik wel terug, in de playstore kan je zien welke je geinstalleerd hebt en anders schrijf ik ze eerst even op.

Ik zal eens van de instellingen screenshots gaan maken, altijd makkelijk!!

Kan ik mijn telefoon ook op een andere manier updaten naar een nieuwere android versie, ik heb nu namelijk nog steeds 2.3.6 en via Kies lukt het voor geen meter! Als ik dan toch een factory reset ga doen, dan meteen ook maar updaten als dat kan!

• martijnm71
ACE 2 is nooit voorbij 2.3 gekomen dus dan kan je kies gebruiken wat je wil maar als er geen update is dan is er geen update.

• pilskes
  • Niet online
Volgens mij hebben ze weldegelijk een firmware update naar 4.1.2 gehad:
http://androidworld.nl/fo...roid-412-beschikbaar.html
en:
http://www.sammobile.com/...160XXNB1_I8160XENNE3_XEN/

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 11:11

MsG

Forumzwerver

Als je je telefoon root en daarna dit installeert ben je beschermd voor allerlei malafide advertenties: https://f-droid.org/repository/browse/?fdid=org.adaway

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

• martijnm71
Helemaal gelijk, excuses voor de foute info 8)7

• pilskes
  • Niet online
Iedereen maakt fouten, geen probleem ;)

• masterrobo
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 20-11 15:32
Hier heb ik ook opeens last van op de mobiele versie van de telegraaf. Wat ik nu doe is: als je oop een artikel drukt en je ziet tekst op het scherm meteen met je vinger op het scherm drukken en niet meer loslaten. Als je lweer loslaat laad hij de advertentie weer. Ik weet het is niet ideaal maar zo kan je wel iig artikels lezen ;)

Ik heb trouwens een samsung galaxy s1, het ligt denk ik aan de oudere android telefoons.

[ Voor 12% gewijzigd door masterrobo op 13-04-2015 17:32 ]

• pilskes
  • Niet online
masterrobo schreef op maandag 13 april 2015 @ 17:26:
Hier heb ik ook opeens last van op de mobiele versie van de telegraaf. Wat ik nu doe is: als je oop een artikel drukt en je ziet tekst op het scherm meteen met je vinger op het scherm drukken en niet meer loslaten. Als je lweer loslaat laad hij de advertentie weer. Ik weet het is niet ideaal maar zo kan je wel iig artikels lezen ;)

Ik heb trouwens een samsung galaxy s1, het ligt denk ik aan de oudere android telefoons.
Dat is precies het probleem wat ik ook heb ja! De oplossing die jij gebruikt, gebruik ik ook, maar als het een langer artikel is, wordt het toch lastig!

Maar ff terug op mijn vraag, updaten zonder KIES, hoe doe ik dat??

• masterrobo
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 20-11 15:32
pilskes schreef op maandag 13 april 2015 @ 18:29:
[...]

Dat is precies het probleem wat ik ook heb ja! De oplossing die jij gebruikt, gebruik ik ook, maar als het een langer artikel is, wordt het toch lastig!

Maar ff terug op mijn vraag, updaten zonder KIES, hoe doe ik dat??
Scrollen doe ik door kleine swipe bewegingen naar beneden te maken maar wel heel snel weer je duim op het scherm houden.

• pilskes
  • Niet online
Hahahaha, dat lukt idd soms, maar ik vind het wel heeeeeel iritant hoor!

• pilskes
  • Niet online
Ik ga eens een nieuw topic aanmaken ivm het rooten van mijn toestel zodat ik alle troep er af krijg...

• Aloysxda
Nu dacht ik verlost te zijn van de rottige advertenties, maar komen toch nog terug. 2x per dag. Als ik de note 3 aan zet, start opera browser spontaan, met een advertentie naar een of andere whatsapp upgrade. Heeft iemand al gevonden wat de veroorzaker hiervan is ?
AVG en airpush detector heb ik geprobeerd, maar bieden helaas geen oplossing.

• Aloysxda
Na veel gegoogle en zoeken nu eindelijk van die advertenties af gekomen.
Door gebruik te maken van de app: app van de dag, heb ik een paar leuke apps aangeschaft, waar je normaal gesproken voor moet betalen. Deze "gratis" apps blijken echter toch andere te zijn, vergeleken met de gekochte apps. Na het verwijderen van runtastic pro, en het leeg maken van cash van verdachte apps, nu al 3 dagen zonder die ongewenste reclame. Heeeeeeerlijk.
Hopelijk hebben anderen hier wat aan, die daar ook tegenaan lopen.

• pilskes
  • Niet online
En jij had dezelfde advertenties als ik had? Dus bij het openen van bv de telegraaf site (niet de app), dan een artikel openen, en dan krijg je een advertentie????
Pagina: 1