Acties:
  • 0 Henk 'm!

• runelaenen
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 12-05 12:55
Afbeeldingslocatie: https://openrct.net/img/tweakers_banner.png

OpenRCT2

OpenRCT2 is wat OpenTTD voor Transport Tycoon: een verbeterde versie in een modernere taal.
Het spel wordt gedecompileerd en herschreven in C. Het originele spel, RCT2, is geschreven in assembly, een van de moeilijkste programeertalen die er zijn. Door het spel te decompilen en te herschrijven naar C, een modernere taal, is het makkelijker voor ontwikkelaars om het spel uit te breiden en zelfs om originele bugs nog te fixen. Een ander spel, Transport Tycoon Deluxe was hervormd tot OpenTTD met een gelijkaardige procedure. OpenTTD heeft nu duizenden nieuwe funties en hopelijk zal OpenRCT2 dat in de toekomst ook hebben.

Op dit moment moet je het originele spel nog geinstalleerd hebben om te kunnen spelen, omdat nog niet alles herschreven is. (als een functie nog niet bestaat in de nieuwe versie wordt de oude als fallback gebruikt) Hierdoor werkt het spel op dit moment enkel goed op Windows (Linux en OSX ook, maar via omweggetjes, check GitHub)
Ontwikkeling
Er wordt nu al een jaar actief aan het spel ontwikkeld. (sinds 2 april 2014)
De ontwikkelingen zijn te volgen op de GitHub pagina.
De ontwikkeling wordt geleid door IntelOrca maar talloze andere mensen hebben ondertussen al geholpen aan het project.
Spelen
Je kan het spel zelf compilen vanuit de source code, maar een gebruiksvriendelijkere manier vind je op OpenRCT2.org.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 20:15

Onbekend

...

Grappig dat hiervoor ook een open source variant op komt.

Overigens heb ik maar een paar bugs in het spel gevonden, maar niet veel.
Het belangrijkste is interactie met medespelers dat mist in de huidige RCT2.

Speel ook Balls Connect en Repeat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 19:09

D4NG3R

kiwi

:)

Hier kijk ik al een eeuwigheid naar uit, hopen dat OpenRCT2 net zo'n community krijgt als dat OpenTTD momenteel heeft.

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XElD
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13-05 13:42
Awesome, ik vond RCT2 echt zo'n gaaf spel. En af en toe een achtbaan gewoon half af bouwen en dan kijken hoe de karretjes door de lucht vlogen, of een rollercoaster bouwen waar iederen brakend uit kwam erg geinig spel :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• runelaenen
Onbekend schreef op zondag 12 april 2015 @ 20:23:
Grappig dat hiervoor ook een open source variant op komt.

Overigens heb ik maar een paar bugs in het spel gevonden, maar niet veel.
Het belangrijkste is interactie met medespelers dat mist in de huidige RCT2.
In het originele spel zitten zeer weinig bugs, wat echt immpressionant is aangezien het 99% in assembly geschreven is. Sawyer was echter niet aan zijn proefstuk toe natuurlijk.
OpenRCT2 heeft momenteel zeer minieme en buggy netwerkmogelijkheden, al is het écht heel basis. In de toekomst is het echter wel het plan om multiplayer in te bouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Overigens zijn de originele RCT-games nog verkrijgbaar op Steam en ook daar zijn ze regelmatig in de aanbieding, waardoor je de originele games dan voor een 5 euro kan krijgen.
Wel gaaf dat er een tweede Chris Sawyer game een 'Open' variant krijgt, op zich dan ook weer niet zo raar, aangezien Transport Tycoon (Deluxe) op basis van dezelfde engine is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• runelaenen
CptChaos schreef op zondag 12 april 2015 @ 20:59:
Overigens zijn de originele RCT-games nog verkrijgbaar op Steam en ook daar zijn ze regelmatig in de aanbieding, waardoor je de originele games dan voor een 5 euro kan krijgen.
Wel gaaf dat er een tweede Chris Sawyer game een 'Open' variant krijgt, op zich dan ook weer niet zo raar, aangezien Transport Tycoon (Deluxe) op basis van dezelfde engine is.
Het is een hele andere engine die erop lijkt (deze is nieuwer dacht ik en Sawyer heeft van z'n foutjes geleerd enzo :p ) dus hebben ze besloten niet OpenRCT2 op OpenTTD te baseren, maar helemaal van 0 te beginnen met decompilen.
En inderdaad zijn de originele games nog verkrijgbaar op Steam en Gog enzo. Gelukkig, aangezien je ze momenteel nog nodig hebt om OpenRCT2 te spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoi1234
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 28-10-2024
Dit moet echt een super vet projectje worden :) Heb al kort een kijkje genomen, ziet er goed uit. Het beste is wel dat je eindelijk op 1920*1080 kan spelen, want 800*600 is zóóóóóó 20e eeuw.Het is ook zeer nice hoe je zelfs je safegames automatisch naar dropbox kunt back-uppen. Wat ik me wel afvraag is hoe veilig je gegevens (wachtwoord e.d.) zijn. Ik kan echt niet wachten tot (als het er al komt) er een lan of multiplayer functie ingebouwd wordt dat vind ik toch echt een gemis aan het spel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

hoi1234 schreef op maandag 13 april 2015 @ 16:11:
Dit moet echt een super vet projectje worden :) Heb al kort een kijkje genomen, ziet er goed uit. Het beste is wel dat je eindelijk op 1920*1080 kan spelen, want 800*600 is zóóóóóó 20e eeuw.
Ik kan echt niet wachten tot (als het er al komt) er een lan of multiplayer functie ingebouwd wordt dat vind ik toch echt een gemis aan het spel.
En wat verwacht je van die multiplayer dan? Enige wat je kan doen is concurreren dan, lijkt me? :? Maar ja, zie je uiteindelijk ook niks van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 20:15

Onbekend

...

Er zijn voldoende concurrentiemogelijkheden. Zet voor een multiplayergame bijvoorbeeld 16 parken in 1 map, beheerd door 16 verschillende spelers.

Een mogelijkheid om te concurreren is gasten speciaal naar jouw park lokken d.m.v. een lage toegangsprijs of gratis tickets voor bepaalde attracties. Of juist extra mensen trekken doordat je net de hoogste of snelste achtbaan hebt gebouwd.

En er moet natuurlijk competitie zijn, door bijvoorbeeld als eerste 3.000 gasten in het park te hebben, of juist na 3 jaar spelen de meeste gasten in het park te hebben.

Speel ook Balls Connect en Repeat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• runelaenen
De multiplayer die er op dit moment is ingebouwd (zeeeer basis en zal waarschijnlijk nooit in de dev branche geraken) is dat je samen (server en client, max 2 mensen dus) aan 1 park kan werken. Op dit moment werkt dat echter nog niet.
Een mogelijk goeie multiplayer voor mij is dat je een wereld hebt met daarin verschillende parken die dan onderling kunnen concurreren. Zo zijn er, stel u voor, maar 10000 bezoekers beschikbaar op de hele server ("hele wereld") zodat je zo veel mogelijk bezoekers in jouw park moet proberen te halen van die 10000.
Een groot probleem gaat in ieder geval de online-tijd zijn. Je kan het draaien of keren zoals je wil, maar des te meer tijd je erin steekt, des te beter je park gaat worden en als dat er dan voor zorgt dat je helemaal achter staat op de server is dat niet leuk natuurlijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JorickL
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 16-04 11:37
Wauw! Heerlijk om full-screen op 1920x1080 te kunnen spelen, i.t.t. de 1280x860 (?) die RCT2 maximaal bood... Gisteren toen ik dit topic tegen kwam gelijk even gedownload en bij mijzelf en mijn vriendin geïnstalleerd. De launcher herkent direct de locatie van RCT2 en je bent na wat instellingen al snel up-and-running.

Tijdens de game viel ons alleen op dat sommige teksten nog niet volledig vertaald zijn en dat de tooltips, bij bijvoorbeeld het geld links onderin, soms ontbreken. Er is nog een hoop werk voor ze, maar het is nu al fijn om mee te spelen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zaratrass
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 09:34
Gaaf om dit te zien, Straks wordt dit spel nog populaider dan de nieuwe RCT waar ze mee bezig zijn :P

Als ik donderdag weer thuis ben ga ik het even installeren, denk dat ook mijn vriendin dit spel wel weer spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoi1234
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 28-10-2024
En wat verwacht je van die multiplayer dan? Enige wat je kan doen is concurreren dan, lijkt me? :? Maar ja, zie je uiteindelijk ook niks van.
Het lijkt me wel vet als je samen aan een park kan bouwen. Een beetje een minecraft idee waar je ook met meerdere mensen op een server een bouwwerk kan maken

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• runelaenen
JorickL schreef op dinsdag 14 april 2015 @ 08:06:
Wauw! Heerlijk om full-screen op 1920x1080 te kunnen spelen, i.t.t. de 1280x860 (?) die RCT2 maximaal bood... Gisteren toen ik dit topic tegen kwam gelijk even gedownload en bij mijzelf en mijn vriendin geïnstalleerd. De launcher herkent direct de locatie van RCT2 en je bent na wat instellingen al snel up-and-running.

Tijdens de game viel ons alleen op dat sommige teksten nog niet volledig vertaald zijn en dat de tooltips, bij bijvoorbeeld het geld links onderin, soms ontbreken. Er is nog een hoop werk voor ze, maar het is nu al fijn om mee te spelen!
Qua vertalingen kan je hier zelf helpen: https://github.com/OpenRCT2/Localisation
Al is het Nederlands een heel populaire taal (de enige die naast Engels fatsoenlijk onderhouden wordt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steamwitz
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 13-05 20:32
Heel erg gaaf dit. 8)

Sinds ik OpenTTD ken, hoopte ik al dat er een vergelijkbaar project voor RCT2 zou worden opgezet. Ik heb lang gedacht dat het er nooit zou komen, maar sinds het OpenRCT2 en later het FreeRCT-project kreeg ik toch wat hoop. Heel gaaf om te zien dat OpenRCT2 nu echt goed van de grond begint te komen.
Ik hoop dat het net zo'n succes wordt als OpenTTD nu is, want dat verdient dit spel echt. _/-\o_

Ik heb even gezocht, maar ik er lijkt nog geen linux installer te zijn. Heeft iemand anders deze misschien al gevonden? Of bestaat deze (nog) niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stefanass
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 12:18
Lijkt me echt geweldig als dit net zo goed gedaan wordt als OpenTTD! Toevallig pas via GOG de RCT-games binnengehaald toen ze voor een paar euro te krijgen waren. Werkt dit ook met de GOG-versie (draait volgens mij in een dosbox?) Nu helaas geen tijd om er zelf naar te kijken, maar zal ik van het weekend zeker even checken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15:06

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

En nu nog ergens mijn RCT2 CD's vinden, who cares om indie games, als ze dingen als dit kunnen doen voor misschien wel de beste games uit de geschiedenis :P

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• runelaenen
Steamwitz schreef op donderdag 14 mei 2015 @ 23:23:
Heel erg gaaf dit. 8)

Sinds ik OpenTTD ken, hoopte ik al dat er een vergelijkbaar project voor RCT2 zou worden opgezet. Ik heb lang gedacht dat het er nooit zou komen, maar sinds het OpenRCT2 en later het FreeRCT-project kreeg ik toch wat hoop. Heel gaaf om te zien dat OpenRCT2 nu echt goed van de grond begint te komen.
Ik hoop dat het net zo'n succes wordt als OpenTTD nu is, want dat verdient dit spel echt. _/-\o_

Ik heb even gezocht, maar ik er lijkt nog geen linux installer te zijn. Heeft iemand anders deze misschien al gevonden? Of bestaat deze (nog) niet?
Voor windows kan je de Launcher van https://openrct.net/ gebruiken.
Voor andere OS'en kan je via Wine het spel draaien adhv de zip builds op https://openrct.net/builds.php. Uitleg staat op de github pagina. Zelf builden zou ook moeten gaan. Het originele spel is op dit moment nog steeds nodig.
Van zodra het helemaal gedecompiled is zal alles 100% cross platform zijn :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ColonelPhantom
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 11-05 22:26
Leuk dat dit bestaat! Alleen jammer dat op mijn Windows 8.1 RCT2 niet wil installeren (ik heb hem op een schijfje)

Bedankt! - Gamer - Tweaker - Retrogaming - Een dag niet getweakt is een dag niet geleefd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• runelaenen
ColonelPhantom schreef op zaterdag 16 mei 2015 @ 17:11:
Leuk dat dit bestaat! Alleen jammer dat op mijn Windows 8.1 RCT2 niet wil installeren (ik heb hem op een schijfje)
Ik mag het niet zeggen eigenlijk, maar torrent het? :p
Of koop het op Steam/GOG, ze kosten nog geen 5€ denk ik... De links staan op de homepage van de site

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ColonelPhantom
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 11-05 22:26
runelaenen schreef op donderdag 21 mei 2015 @ 10:41:
[...]

Ik mag het niet zeggen eigenlijk, maar torrent het? :p
Of koop het op Steam/GOG, ze kosten nog geen 5€ denk ik... De links staan op de homepage van de site
Het is me gelukt: installeren in een VM met WinXP, map kopiëren en OpenRCT2 daarheen verwijzen. Yay!

Bedankt! - Gamer - Tweaker - Retrogaming - Een dag niet getweakt is een dag niet geleefd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• runelaenen
ColonelPhantom schreef op zaterdag 30 mei 2015 @ 11:41:
[...]

Het is me gelukt: installeren in een VM met WinXP, map kopiëren en OpenRCT2 daarheen verwijzen. Yay!
Staat nog 3 uur lang voor 3€ op GOG.com, kan je ook proberen :p Maar ik hoor dat het lukt nu :D
https://www.humblebundle....coastertycoon2_storefront

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• msnguy
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 16-01 11:25
Wat is eigenlijk het verschil tussen de builds op www.openRCT2.com en www.openRCT.net? Behalve de buildnummers die totaal niet matchen? Ik gebruik al een jaar lang de builds van het .com adres namelijk en ben er zeer tevreden mee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Siebsel
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 15:51
msnguy schreef op zondag 31 mei 2015 @ 00:29:
Wat is eigenlijk het verschil tussen de builds op www.openRCT2.com en www.openRCT.net? Behalve de buildnummers die totaal niet matchen? Ik gebruik al een jaar lang de builds van het .com adres namelijk en ben er zeer tevreden mee!
Van de GitHub pagina:
Downloading the game / Building the source code
A couple of third parties offer downloadable precompiled builds. However, building the project is always recommended

OpenRCT2.com
OpenRCT.net

There is also a Launcher available from OpenRCT.net that will automatically update your build so that you always have the current version as they are released.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zaratrass
  • Laatst online: 09:34
net weer een nieuwe update beschikbaar :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W00fer
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Vandaag 0.0.3 stable uitgekomen met multiplayer support :D

Werkt goed, zijn nog wel een hoop desync issues, maar daar wordt aan gewerkt las ik.

Wat jammer is is dat de coastercloud vrij traag synced, en ook allerlei savegames ophaalt die niet bij je account horen maar van anderen zijn.

En ik begreep dat er nog wat aan de DPI settings gesleuteld wordt zodat je ook op bijv FullHD ook lekker kan spelen.

Ik heb DPI uit staan in de compatibility settings en als je de menu's op groter dan 1.00x zet wordt alles alsnog erg blokkerig. Dus voorlopig speel ik op 1280x720 met 1.00. In hoeverre dit te maken heeft met de settings in de launcher weet ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catwheel18
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 18-04-2023
Dit maakt RollerCoaster Tycoon 2 echt beter met OpenRCT2, Vooral de doorspoel knop kan erg handig zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NL-RaVeR
  • Laatst online: 10:00
Hier nu een tijdje met vrienden op een server aan het spelen. Blijft toch wel erg gaaf om RCT2 te doen, en al helemaal als dat samen met vrienden kan. Merkte wel dat er een AI bug in zit bij grotere parken als je doodlopende paden hebt. Dit hebben we gelukkig "omzeilt" door alles op een rondlopend hoofdpad aan te sluiten :).

Zie trouwens dat dit topic niet echt actief is. Zijn er zo weinig tweakers die OpenRCT2 doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Netsrek
  • Registratie: Maart 2005
  • Niet online
Sinds kort ook OpenRCT2 ontdekt. Man, wat halen ze veel ergenissen weg met deze mod. Speelt heerlijk weg nu, weer helemaal verkocht, net als vroeger.

De gameplay van RCT blijft mega goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BruceLee
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 09-05 09:29

BruceLee

i9 9900K - Geforce 4080 RTX

oops idd ;D lol

W8 Open rct2 heb ik ook nog staan :D

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/27621160/meuk/rct2.jpg

[ Voor 195% gewijzigd door BruceLee op 23-12-2016 20:42 ]

Sim Racing SK ----> Klik Hier voor mijn YouTube Simrace Kanaal <----

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15:06

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Verkeerde topic? :P

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steamwitz
Ik ben deze week ook begonnen. RCT2 gekocht, OpenRCT2 gedownload en gaan. :)

Het bouwen van achtbanen gaat mij nog niet zo makkelijk af, en de 'cleaners' en 'mechanics' lopen niet altijd de meest efficiënte routes (ook niet met zones), maar wat een heerlijk spel om weer te spelen. _/-\o_

Hoop dat het net zo'n succes wordt als openttd. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swaxie
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 16:27
Steamwitz schreef op dinsdag 27 december 2016 @ 17:42:
Ik ben deze week ook begonnen. RCT2 gekocht, OpenRCT2 gedownload en gaan. :)

Het bouwen van achtbanen gaat mij nog niet zo makkelijk af, en de 'cleaners' en 'mechanics' lopen niet altijd de meest efficiënte routes (ook niet met zones), maar wat een heerlijk spel om weer te spelen. _/-\o_

Hoop dat het net zo'n succes wordt als openttd. :)
Speel jij op windows 10?

Ik krijg helaas RCT2 niet meer draaiend op mijn windows 10 laptop..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steamwitz
Ik speel OpenRCT2 versie 0.0.5 op W10. Deze startte bij mij direct zonder problemen op. Deze versie is eergisteren stable geworden, dus mocht je die nog niet hebben, dan zou je die eens kunnen proberen.

(In je post verwijs je naar de RCT2. Deze heb ik in W10 werkend gekregen door het programma te starten met 'XP-compatibility'.)

Ik hoop dat je hier iets mee kunt. :)

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Nog meer mensen die dit actief spelen? Kwam van de week toevallig 2 tweakers tegen op een server (ik klikte de verkeerde aan :P).

Het enige waar ik nu echt gek van wordt zijn die continue desyncs. Ik heb het idee dat mijn systeem te traag is (AMD 5350 APU met 8GB ram) om naast de game ook alle netwerkverkeer netjes af te handelen.
Maar als de community achter dit project zo lekker bezig blijft dan zal dit net als openTTD denk ik nog wel heel lang gespeeld worden :)

Gisteren met 2 man eens een poging gedaan om een zo vol mogelijk park te bouwen, op 30x30 vakjes.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/YaLhyd6t18pwxKHaHqi5erYn/medium.png

[ Voor 21% gewijzigd door TERW_DAN op 13-09-2017 14:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SX-Superfly
  • Registratie: Maart 2007
  • Nu online
Late kick, hoop dat het is toegestaan.

Ik wil rct2 gaan spelen op mijn Windows 10 laptop. Is dit makkelijk te realiseren door de game op steam te kopen en vervolgens openrct2 te gebruiken? Of moet ik instellingen op mijn laptop gaan aanpassen alvorens ik de game download en installeer?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Dat kun je gewoon doen. Als je de gamefiles maar ergens hebt staan kun je OpenRCT2 daar naar verwijzen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpeedQber
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 20:03
De OpenRCT2 launcher/installer zal ook automatisch zoeken in C:/Program Files/Steam/steamapps/common ofzoiets.
Hetzelfde voor C:/Program Files/Infogrames en C:/Program Files/GOG/Roller Coaster Tycoon
Anders kan je het idd handmatig doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luchtbakker
  • Laatst online: 13:01

Luchtbakker

Elke dag een "beetje" beter

Ik heb het nu ook ontdekt, en gelijk ook 2 servers (vm's) online gebracht met wat maps voor de multiplayer.

Jammer dat er mensen zijn die in multiplayer er alleen maar zijn om je map te verkloten. Ik probeer ze 24/7 online te houden, maar heb er natuurlijk niet 24/7 zicht op. Jammer dat mensen er niet gewoon iets leuks van kunnen maken.

Even OT wat betreft openRCT; echt een prachtig project. Vele functies en cheats die je miste zitten er nu wel in. Vooral de cheats bieden enorm veel leuke mogelijkheden met zich mee om je park groot en druk te krijgen. Ook het automatisch neerzetten van schoonmakers, monteurs, beveiligers en animatie is echt heel fijn.

Ik hoop dat dit project niet stil zal vallen, want het is echt heel mooi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luchtbakker
  • Laatst online: 13:01

Luchtbakker

Elke dag een "beetje" beter

TERW_DAN schreef op woensdag 13 september 2017 @ 14:01:

Het enige waar ik nu echt gek van wordt zijn die continue desyncs.
[afbeelding]
Ik heb hier ook last van. Ik host nu zelf 2 multiplayer maps, maar at random willen ze wel eens vastlopen als ik zelf speel. Aan de server kant blijft de map gewoon goed draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20:22
Wat leuk dat dit nu ook ontwikkeld is zeg! Met Transport Tycoon en daarna RCT2 heb ik evenwel een goede RSI opgelopen dus misschien dat ik dit maar niet te vaak moet spelen :P. Maar misschien eens even proberen volgende week :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheMiggel
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 13-05 16:03
Intussen is de ontwikkeling een stuk verder en is OpenRCT2 niet alleen een port naar de huidige gen PC. Maar ook daadwerkelijk een uitgebreide versie. Walhalla voor modding, maar het geeft de casual player ook de beste features van bijvoorbeeld RCT3

- Simulation testing tijdens bouwen
- Easy win cheat
- Sandbox cheat
- Coaster train choice

Zeker een bumpje waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpeedQber
@TheMiggel Bedoel je dat je kan testen (geel licht) zonder dat het circuit af is? Inderdaad erg handig, maar ik geloof wel dat de treinen kunnen crashen (dus geen echte simulatie).
Natuurlijk kan je de crashstatus na afloop gewoon wegcheaten.

Andere mooie features:
- Switchen naar moneyless mode en terug
- Extra gasten spawnen
- Door andere tracks heenbouwen
- Kettingliften van 200 km/h
- Het onzichtbaar maken van elementen, waardoor je 'teleports' kan maken in je achtbanen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheMiggel
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 13-05 16:03
SpeedQber schreef op maandag 17 juni 2019 @ 16:14:
@TheMiggel Bedoel je dat je kan testen (geel licht) zonder dat het circuit af is? Inderdaad erg handig, maar ik geloof wel dat de treinen kunnen crashen (dus geen echte simulatie).
Natuurlijk kan je de crashstatus na afloop gewoon wegcheaten.

Andere mooie features:
- Switchen naar moneyless mode en terug
- Extra gasten spawnen
- Door andere tracks heenbouwen
- Kettingliften van 200 km/h
- Het onzichtbaar maken van elementen, waardoor je 'teleports' kan maken in je achtbanen
Nope, sinds deze week ook een ghost train tijdens het bouwen. Kan niet crashen en spawned net als in RCT3 gewoon weer bij het station. Ontzettend handig, als het de vraag is of het de camelback wel of niet zal halen.

En estetisch kun je veel meer. Check r/RCT maar eens op reddit :9~ , dan voel ik mij weer heerlijk amateur.

[ Voor 5% gewijzigd door TheMiggel op 17-06-2019 16:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpeedQber
@runelaenen Beetje dood topic, maar kan je https://www.reddit.com/r/rct/ en https://www.reddit.com/r/openrct2/ in de TS zetten? Of mij mede-auteur maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mschol
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
SpeedQber schreef op maandag 17 juni 2019 @ 19:38:
@runelaenen Beetje dood topic, maar kan je https://www.reddit.com/r/rct/ en https://www.reddit.com/r/openrct2/ in de TS zetten? Of mij mede-auteur maken.
hij mag dan wel beetje dood zijn maar door die bump zie ik dat er weer een zooi hele intressante updates bij zijn gekomen, iets waardoor ik openrct2 zeker weer eens ga checken _/-\o_
Pagina: 1