Cyberhak - Problemen levering

Pagina: 1
Acties:
  • 883 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjkv
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 14:12
De situatie is als volgt:

Ik heb dinsdag 17 maart jl. 10 SSD's gekocht by cyberhak. De advertentie kun je hier vinden.

Na betaling meldde hij dat hij de drives vrijdag pas kon verzenden. Dat werd uiteindelijk zaterdag en ik had ze dinsdag 24 maart binnen.
Toen kwam ik er echter achter dat cyberhak geen 10 SSD's op had gestuurd, maar 8 stuks. Toen ik dit bij cyberhak na vroeg, meldde hij dat ze er maar 8 in het magazijn hadden (waarom verkoop je er dan 10? :? ) maar dat er binnenkort nieuwe drives binnen kwamen, waarvan hij er met spoed twee zou versturen.

Na wat snel testen kwam ik helaas tot de conclusie dat 2 van de geleverde SSD's niet goed waren. 1 exemplaar werd niet herkend door de controller en een ander was hardwarematig versleuteld. Totaal moest ik nu dus 4 drives van cyberhak krijgen. Hij meldde dat hij het door zou geven aan zijn leverancier. Dit was op woensdag 25 maart. Hierna heeft hij op geen enkele DM meer gereageerd.

Daarop heb ik besloten hem op Facebook toe te voegen (28 maart). Gelukkig reageerde hij daar wel. Op herhaaldelijke vragen voor een leveringsdatum kon hij geen antwoord geven, hij was in gesprek met zijn leverancier. Uiteindelijk heb ik 2 april om een terugbetaling voor de defecte en ontbrekende SSD's gevraagd.
Hij meldde dat hij me niet kon terugbetalen omdat het geld bij de leverancier lag. Het lijkt me echter sterk dat een volwassen man niet het geld heeft om 4 SSD's te vergoeden, zeker aangezien hij ook flink in deze drives handelt.

Dit sleepte zo even door en Cyberhak kon steeds geen leverdatum noemen. Ook klaagde hij dat ik te vaak berichten stuurde (zo eens in de paar dagen). Herhaaldelijk beloofde hij me "de volgende dag" te informeren, wat dan uitbleef. Nu heeft hij me weer van Facebook verwijderd.

Wat is nu het beste om te doen? Hoe zou ik in contact met m kunnen komen? Kunnen modjes misschien proberen hem te mailen of anderszins contact met hem op te nemen? Is dreigen met aangifte het beste of kan ik beter alsnog proberen het goedschiks op te lossen?

Ik zie dat cyberhak al wel een goede beoordeling heeft, dus hij zal allicht geen beroepsoplichter zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17:45
Lijkt me hoe dan ook handel en dat mag volgens mij niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjkv
Volgens mij wordt handel in de V&A getolereerd mits er geen klachten zijn (overvloed aan advertenties/slechte beoordelingen/etc)

Maar dat is sowieso niet het probleem in kwestie.

[ Voor 17% gewijzigd door hjkv op 12-04-2015 20:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RGAT
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online
Verwijder even zijn username hier en noem hem bijv. 'een medetweaker' voordat je hem zoals nu aan de schandpaal nagelt, hoe lastig de communicatie ook gaat ;)

Verder heeft hij nog maar 1 redelijk positieve beoordeling, waar communicatie ook al genoemd wordt als minder sterk punt, ik zou zeggen meld het bij Tweakers (va@tweakers.net) en kijk of zij hierin kunnen helpen door bijv. even te polsen bij de tweaker, want het duurt wel erg lang.

Fixing things to the breaking point...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjkv
Gezien hoe deze tweaker handelt (minder leveren dan afgesproken defecte producten leveren), vind ik dat zijn username hier best bij mag staan. Dan kunnen andere tweakers er hun voordeel mee doen.

Bedankt voor de tip, ik zal tweakers even mailen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is bijna half April en dan mag je inmiddels toch wel van een serieuze klacht spreken lijkt me.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 13-04-2015 06:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Griffin2k
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13:10
Als hij geen verdere acties onderneemt lijkt een vermelding op www.opgeletopinternet.nl geen overbodige luxe.
Dat leverde mij in een soortgelijk geval de juiste (re)actie op.

Zonnepanelen 3950Wp - DMEGC 6x395Wp (ZW 2°) + DMEGC 4x395Wp (ZW 28°) - Solis 3.6 ; Easee Charge Lite 11kW + Easee Equalizer (Load Balancing) ; BMW iX1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjkv
Ja, als het inderdaad uitzichtloos wordt, zal ik zeker aangifte doen en ook een vermelding op opgeletopinternet.nl plaatsen.
Het lijkt er nu echter op dat hij nog wel enige intentie heeft om het probleem op te lossen.

Ik heb een mailtje naar Tweakers verstuurd, hopelijk helpt dat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 05-10 13:49
Modbreak:Willen de mensen die NIETS met deze zaak te maken hebben zich er niet mee bemoeien? Dank u!
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.