Verwijderd

Topicstarter
Hee iedereen,

Ik heb laatst een goeie game pc gebouwd en windows 8.1 er op gezet van dreamspark maar nu komt het, Mijn ram ik heb 8GB RAM en dat loopt zo snel vol ik heb nog geen spel of iets aanstaan en hij loopt al naar voor 40% vol en als ik een game opstart na een 1 uur staat hij al op 70%, dus heb ik mijn pc geformateerd en helemaal op nieuw alles er op gezet maar nog stees hij loopt te snel vol de RAM.

Kan iemand mij alsjeblieft helpen?

• RedHat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 02-02 21:19
Windows gebruikt zoveel mogelijk ram. Dit is normaal. Windows reserveert namelijk geheugen voor wanneer het nodig is.

• chaoscontrol
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 09:19
RedHat schreef op zondag 12 april 2015 @ 19:04:
Windows gebruikt zoveel mogelijk ram. Dit is normaal. Windows reserveert namelijk geheugen voor wanneer het nodig is.
Onzin, ik heb van alles open en er is nu 2,2GB in gebruik van de 16GB. Enige MS producten die alle RAM eten zijn MS SQL en MS Exchange.

Je topic hoort ook niet ine V&A Feedback trouwens.

[ Voor 6% gewijzigd door chaoscontrol op 12-04-2015 19:11 ]

Inventaris - Koop mijn meuk!

• mirno
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 15-01 18:57

mirno

私の名前はMirnoです

Je hebt een geheugen lek, dat heb ik ook met mijn windows 8, heb er na een heel aantal uur zoekwerk de oplossing voor gevonden. In het register kan je bepaalde dingen uitschakelen. ndis.sys geloof ik, zet die waarde (binair) naar "0".
Als je de verkeerde hebt kan het zijn dat je systeem niet meer wilt opstarten en dat je windows opnieuw moet installeren.

Edit: Iets te uitbundig gereageerd, vergeleek mijn probleem met jouwe, maar is wat anders.

[ Voor 12% gewijzigd door mirno op 13-04-2015 00:26 ]

我的名字是Mirno

• RGAT
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online
Wat is nu het probleem?
Je ram komt na een uur gamen op 70%, oftewel: die 70% van je ram doet het prima en wordt lekker gebruikt voor je o.a. je game en dan heb je ook nog eens 30% over, perfect toch?...
64 bit Windows (wat je met de client versies nodig hebt om +4GB aan te spreken) gebruikt al standaard wat meer ram dan de 32 bit versies, dus zo'n 2GB ram is normaal, met 40% zou je dan op 3,2GB zitten, heb je waarschijnlijk je browser open staan en staat de pc een tijdje aan, allemaal heel normale cijfers :)

Waarom staat dit btw in V&A feedback?...

Overigens:
En jij hebt een storing op je glazen bol, hoezo denk je dat dit een geheugen lek is, geen enkele aanwijzing voor, en het advies om maar random in het register te gaan rommelen, zullen we ook gelijk system32 verwijderen om de pc nog sneller te maken? >:)

[ Voor 64% gewijzigd door RGAT op 13-04-2015 00:10 ]

Fixing things to the breaking point...

• Paul
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09:09
Ja, ga mensen aanraden random dingen in het register aan te passen, en al helemaal met zo'n wazige omschrijving.... Op die manier blijf je Windows opnieuw installeren; je sloopt het steeds...

Geheugengebruik is niet eng; daar is het voor! Als het constant op 10% zou blijven steken dan had je er net zo goed maar 1 GB in kunnen prikken en wat geld uit kunnen sparen :)

Pas als het permanent boven de 96% zit en je harde schijf de hele tijd loopt te ratelen heb je een probleem, maar nu? Wat is het volgende? Help, als ik een spel speel komt mijn processorbelasting boven de 40%?

Maar, waar gaat al dat geheugen in zitten? Als je Task Manager (Taakbeheer) opent dan staat er op het tabblad Performance in het blauw "Open Resource Monitor". Zet die eens op het tabblad Memory, sorteer op Working Set en plaats een een screenshot, dan kunnen we kijken of er iets abnormaals te zien is :)

Zo ziet de mijne er momenteel uit :
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/b3xwYwG1mWQWsdr3hN6o6QPY/thumb.png

"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock

• mirno
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 15-01 18:57

mirno

私の名前はMirnoです

Antwoord was gebaseerd op eigen ervaring. Hoeft idd niet zo te zijn. Ik had wat voorzichtiger uitspraak moeten doen. Eerst natuurlijk bekijken wat er precies aan de hand is.
Er gebeurde bij mij dat het RAM continue vol liep, gedurende de tijd. Na lang zoekwerk hadden bepaalde netwerk chips hier last van icm windows 8. Bij mij hielp het toen om dat NDIS.sys in het register aan te passen.

Ik geef de rest gelijk, check eerst even of het geen andere oorzaak heeft ;) Was iets te uitbundig erop ingegaan!

40% van 8GB is redelijk normaal in windows geloof ik (rond de 2GB) en in game krikt dit al gauw naar 6GB (80%) dus er hoeft niet percé iets aan de hand te zijn.

Nogmaal excuus voor de oversnelle reactie. Vergeet het.

[ Voor 18% gewijzigd door mirno op 13-04-2015 00:25 ]

我的名字是Mirno

• John Doos
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 08:19

John Doos

ClaudZaque

Waarom staat dit in v&a feedback topic? :+

Nee

• NaoPb
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 02-02 22:46

NaoPb

Hurr durr i are fix pc

Dit klinkt vrij normaal. Dit is ongeveer het gebruik wat ik ook zie met Windows 8.1 en 8GB geheugen.

Met alleen mijn browser open zit ik rond de 3GB. Dat zou denk ik minder kunnen zijn, als ik niet altijd tabbladen open liet staan.
Met gamen zit ik denk ik ook wel aan de 70%, al heb ik dat nooit echt gecontroleerd. Ik ben sinds ik 8GB heb in ieder geval niet tegen problemen aan gelopen. Ik kan mijn browser gewoon open hebben en ondertussen een spel spelen, zonder problemen. Met 4GB was dat nogal problematisch en kon ik alleen óf de browser, óf de game open hebben, anders dan begon de boel heel erg traag te worden.

Hoe dan ook, ik zie geen probleem. Je komt niet aan de 8GB qua geheugengebruik, dus die 8GB is prima toereikend voor jou.

[ Voor 9% gewijzigd door NaoPb op 13-04-2015 03:30 ]

Op zoek naar een nieuwe printer? Kies voor een Brother laser printer. Uiterst betrouwbaar en economisch!

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10:34

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Move -> PMG

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

• r3solution
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
RGAT schreef op zondag 12 april 2015 @ 23:38:........zullen we ook gelijk system32 verwijderen om de pc nog sneller te maken? >:)
Jaaa...Jottum! Doe es! >:)

Als ik me niet sterk vergis, dan wordt er tijdens en net na de start van windows meer geheugen gebruikt dan dat je later weer eens kijkt.
Het zal ook meespelen hoe je je besturingssysteem hebt geconfigureerd, antivirus, firewall programma enzovoort. Dat soort zaken moeten in de regel niet zo heel veel ram innemen, maar sommige doen dat net wat meer.

(mijn pc draait nu ± 22 uur en met browser de gehele dag open. geheugengebruik: ongeveer 20%)

Mijn broncontrole:
.
http://i58.tinypic.com/10d5di0.png

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 31-01 00:14

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Als de TS even een screenshot kan tonen van dit geheugengebruik en hoe hij/zij dit uitleest zal dat erg behulpzaam zijn. Waarschijnlijk wordt dit geheugen ingezet als cache, zodat eerder ingelezen data sneller beschikbaar is. Dat is reuze handig, want de boel wordt er sneller van en ongebruikt geheugen is immers nutteloos geheugen.

Dus TS: laat even iets van je horen en plaats aub de verzochte informatie.

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

• Trinsec
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 02-02 22:24

Trinsec

Huffi-Muffi-Guffi

Ongebruikte ram is verspilde ram. Pas als je 100% ram-verbruik hebt en je systeem vertraagt door al het geswap, dan is je ram 'te snel vol'.

when the Darkness fell upon us
when the Evil Ones came!
Creatures from the darkest pits of hell they were.
Trinsec's Journal

• Rob Krauts
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 19-12-2025
Wat is nu het probleem precies, loopt je systeem nu niet goed?

Ik denk niet dat je je direct zorgen moet maken over 70% verbruik, ik denk echter dat jouw vraag is waarom het geheugen kort na het opstarten al op 40% verbruik zit.
Welke applicaties heb je momenteel geinstalleerd?

• FoOnEeN
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 21-01 08:27
Lijkt me geen probleem, maar bv Windows Prefetch die gewoon wat dingen alvast in het geheugen laad. Zoals eerder gezegd is het geen probleem zolang je schijf niet als een gek aan het swappen is, dat duidt wel op geheugenproblemen. 8Gb krijg je zonder gamen/video of fotobewerking niet zo snel vol. Heb je een SSD dan zou ik me er überhaupt geen zorgen over maken.

• j0ppie
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
ik zit hier op 2.6gig in gebruik met windows 7. Mijn pc staat niks te doen. Volgensmij zijn het vrij noramle cijfers. Bij games loopt het op tot 5-7,5 gig in gebruik (van de 16) afhankelijk van de game.
Je pc word super traag asl je ram 100% vol zit en gaat swappen. Maar zolang dit niet zo is. Zou ik me geen zorgen maken. Als dit wel zo is? Dan gewoon upgraden naar 16 gig:)
Is het zo dat de dreamspark versie meer geheugen gebruikt misschien?

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-01 18:54

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Trinsec schreef op maandag 13 april 2015 @ 09:26:
Ongebruikte ram is verspilde ram. Pas als je 100% ram-verbruik hebt en je systeem vertraagt door al het geswap, dan is je ram 'te snel vol'.
Dit dus!

Hetzelfde hoor ik ook wel eens van klanten; ja, mijn CPU staat op 80%. Euh ja, dat kan want het ding kan 100% aan. Er is dus weinig aan de hand totdat er meetbaar vertragingen optreden elders in de hele flow van hard- en software.

Ik heb thuis 16 + 16 + 16 + 8 GB aan RAM in mijn machines; leuk VM's migreren links en rechts via Hyper-V. Omdat het kan/mag/moet met geheugen en ik wil weten of een VM nog wel responsive is als de host > 95% CPU/RAM verbruikt.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• ColonelPhantom
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 30-12-2025
FoOnEeN schreef op maandag 13 april 2015 @ 12:39:
Lijkt me geen probleem, maar bv Windows Prefetch die gewoon wat dingen alvast in het geheugen laad. Zoals eerder gezegd is het geen probleem zolang je schijf niet als een gek aan het swappen is, dat duidt wel op geheugenproblemen. 8Gb krijg je zonder gamen/video of fotobewerking niet zo snel vol. Heb je een SSD dan zou ik me er überhaupt geen zorgen over maken.
Met een SSD zou ik me toch wel een beetje zorgen maken, het heeft maar beperkt write-cycles. Een HDD is weer traag. Echter, met een HDD is het inderdaad wel erger. Verder, van mijn 4GB zit eerst 50% vol, later wordt dat minder.

Bedankt! - Gamer - Tweaker - Retrogaming - Een dag niet getweakt is een dag niet geleefd

• TommyboyNL
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
ColonelPhantom schreef op maandag 13 april 2015 @ 17:19:
[...]

Met een SSD zou ik me toch wel een beetje zorgen maken, het heeft maar beperkt write-cycles. Een HDD is weer traag. Echter, met een HDD is het inderdaad wel erger. Verder, van mijn 4GB zit eerst 50% vol, later wordt dat minder.
Hoezo? Met extreem bovengemiddeld gebruik krijg je de gemiddelde SSD niet eens kapot. Dan moet af en toe SWAPpen ook geen problemen opleveren.

• Paul
ColonelPhantom schreef op maandag 13 april 2015 @ 17:19:
Met een SSD zou ik me toch wel een beetje zorgen maken, het heeft maar beperkt write-cycles.
Het is geen 1998 meer... Als ik de datasheet van een Crucial MX100 (budget schijf, dus niet bepaald high end...) erbij pak, daar kun je per dag 40 GB naar schijven en dan houdt hij het nog 5 jaar uit. Je hele Windows-installatie is 20 GB of zo? Die kun je dus iedere dag twee keer van voor tot achter overschrijven en dan werkt het nog.

Ik werk hier op een VDI die behoorlijk veel schrijft: 2 GB RAM, Google Chrome (dus hoog RAM gebruik), en de applicaties zo ingericht dat ze iedere keer opnieuw vanaf het netwerk naar mijn lokale schijf gekopieerd worden. Zelf daarop zit ik na 3 dagen 'pas' op 9 GB aan writes...

Rhàshan - Aditu Sunlock

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-01 18:54

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Paul schreef op maandag 13 april 2015 @ 17:49:
[...]

Ik werk hier op een VDI die behoorlijk veel schrijft: 2 GB RAM, Google Chrome (dus hoog RAM gebruik), en de applicaties zo ingericht dat ze iedere keer opnieuw vanaf het netwerk naar mijn lokale schijf gekopieerd worden. Zelf daarop zit ik na 3 dagen 'pas' op 9 GB aan writes...
Volledig off-topic hoor maar is dat een XenClient oplossing of hoe moet ik me dat voorstellen? VDI is vaak centraal gehost; denk dat de correlatie tussen SSD & writes hier niet van toepassing hoort te zijn?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• Blokker_1999
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 02-02 19:47

Blokker_1999

Full steam ahead

Dit is inderdaad het gevolg van prefetching. Voor een ander OS heeft iemand ooit volgende pagina gemaakt: http://www.linuxatemyram.com/ . Zolang je dus niet zonder geheugen valt (en je dus moet gaan swappen) is er niets aan de hand.

No keyboard detected. Press F1 to continue.

• Paul
MAX3400 schreef op maandag 13 april 2015 @ 18:36:
Volledig off-topic hoor maar is dat een XenClient oplossing of hoe moet ik me dat voorstellen? VDI is vaak centraal gehost; denk dat de correlatie tussen SSD & writes hier niet van toepassing hoort te zijn?
Citrix XenDesktop met Provisioning Services. Er wordt over het netwerk een 'read only' C:\-schijf gestreamed en dit wordt gecached op een lokale schijf van de VDI-host. Behalve dat de reads gecached wordt worden ook de writes afgevangen (want read-only image) en ook die worden op de lokale schijf van de VDI-host geschreven. In ons geval gebeurt dat naar een gededupliceerde en gecomprimeerde RAM-schijf maar bij een ander bedrijf hier in de buurt die iets soortgelijks doen gaat dat naar SSD's. Dat zijn dan wel server-grade SSD's want daar wordt dus tientallen tot honderden keren meer naar geschreven dan in een thuissituatie :)

Het ging er vooral om dat er in normaal desktop-gebruik echt niet zoveel writes plaatsvinden als men soms denkt, en je dus anno 2015 echt niet zomaar bang hoeft te zijn dat een SSD overlijdt aan teveel writes :)

Rhàshan - Aditu Sunlock

Pagina: 1