Beste Tweakers,
Ik heb een merkwaardig probleem. Mijn laptop:
-3rd gen i5 M
-gtx 630M
-8gb 1600mhz RAM
-128gb SSD
Ik krijg regelmatig de melding dat ik onvoldoende werkgeheugen beschikbaar heb. Het merkwaardige is dat ik die melding elke keer krijg als ik de computer een tijdje met rust laat.
Ik heb Cookie Clicker draaien en 30 minuten later wanneer ik terug kom loopt het niet meer verder en zijn er eventuele programma's afgesloten.
IE gebruikt slechts 150mb met 4 tabs open. Totaal 1.5/7.9GB gebruikt
-Volledig schone installatie van windows met geïnstalleerd: Steam, Elder Scrolls Online, Autoclicker Murgee.
-Melding kwam ook voor de schone installatie.
-Melding kwam ook voor voordat ik Cookie Clicker deed, vaak tijdens het spelen van games, maar minder vaak dan tijdens afk. Melding zag ik pas toen game was afgesloten.
-Slechts 20% ram in gebruik.
-Spelen met virtueel geheugen lost niks op.
-Event Viewer
Lost het hebben van virtueel geheugen dit op? Dit is toch schadelijk in combinatie met een SSD?
Bedankt voor de hulp.
Ik heb een merkwaardig probleem. Mijn laptop:
-3rd gen i5 M
-gtx 630M
-8gb 1600mhz RAM
-128gb SSD
Ik krijg regelmatig de melding dat ik onvoldoende werkgeheugen beschikbaar heb. Het merkwaardige is dat ik die melding elke keer krijg als ik de computer een tijdje met rust laat.
Ik heb Cookie Clicker draaien en 30 minuten later wanneer ik terug kom loopt het niet meer verder en zijn er eventuele programma's afgesloten.
IE gebruikt slechts 150mb met 4 tabs open. Totaal 1.5/7.9GB gebruikt
-Volledig schone installatie van windows met geïnstalleerd: Steam, Elder Scrolls Online, Autoclicker Murgee.
-Melding kwam ook voor de schone installatie.
-Melding kwam ook voor voordat ik Cookie Clicker deed, vaak tijdens het spelen van games, maar minder vaak dan tijdens afk. Melding zag ik pas toen game was afgesloten.
-Slechts 20% ram in gebruik.
-Spelen met virtueel geheugen lost niks op.
-Event Viewer
Hoe kan dit zo gebeuren? 8gb moet toch ruim voldoende zijn? De games die ik speel zijn bij lange na niet groot gezien mijn laptop dit ook niet aan kan.Windows successfully diagnosed a low virtual memory condition. The following programs consumed the most virtual memory: MsMpEng.exe (1836) consumed 124952576 bytes, iexplore.exe (3332) consumed 114405376 bytes, and svchost.exe (888) consumed 88379392 bytes.
Lost het hebben van virtueel geheugen dit op? Dit is toch schadelijk in combinatie met een SSD?
Bedankt voor de hulp.
[ Voor 16% gewijzigd door Heilige Kaas op 13-04-2015 14:29 ]