Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hollander555
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 08-06 21:00
Hallo,..

Ik heb op internet gezocht of ik een Thin client ook kan gebruiken zonder server.
Het enige wat ik kon vinden zijn online shops en filmpjes op you-tube ( hier staan thin client's met server)
Ik zoek een winkel of mensen die hier meer van weten.

THIN CLIENT (stand alone)

Dit zijn de applicaties die ik er op zou willen draaien

Internet browser mozilla firefox

Paint ( Wat normaal / standaard in windows aanwezig is.)

Outlook ( mailprogramma ) Of eventueel ander mailprogramma

pdf reader

Flash player voor internet

en een

WIFFI antenne 300N

Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Hele idee van een thin client is dat het een client is van een server. Wat jij zoekt is gewoon een simpele pc al dan niet met enkel een paar applicaties beschikbaar.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Elke netbook kan dat dat... Ik heb een netbook uit 2007, 1 van de eerste, en die doet HTML5 video prima... Is een N270 atom... Draait dat op z'n sloffen...

En flash draai ik al een tijdje niet meer... Die netbook dus ook niet... Draait gewoon alles in HTML5 video.. Op z'n sloffen... Maar de webmasters die niet weten wat ze aan het doen zijn, hebben dat dan weer niet, en staat de pagina vol met "Je moet flash hebben!!!".... Dat zijn dan sowieso al geen sites die goed zijn (los van de content die er staat), want ze gaan niet met hun tijd mee..

En zoals Tsurany zegt... Het idee van een thinclient is dat alles centraal staat, en alles via een server loopt... Als je motor wil rijden, moet je geen auto kopen en 2 wielen er afhalen...

Ey!! Macarena \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Een thin client is een http://en.wikipedia.org/wiki/Thin_client - "per definitie" niet iets waar Paint, Outlook, Acrobat en Flash op draaien. Misschien bedoel je http://en.wikipedia.org/wiki/Small_form_factor
Of idd een netbook / klein goedkoop laptopje met bijv. Linux.

-
Welkom!

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShitHappens
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 11:24
Ik denk dat je dan eerder op zoek bent naar een mini-pc. Kijk bijvoorbeeld eens naar dit lijstje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutch2007
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 11:31
of wellicht zoeken naar een "intel NUC" als je een beetje kunt klussen met hardware, kan je voor relatief weinig geld toch een leuke pc in elkaar zetten....

Waarschijnlijk zal in dit geval een intel celeron (instap intel NUC) afdoende zijn voor je gestelde "eisen".
4 of 8GB ddr3 ram en als je budget het toelaat een 128/256GB SSD (M2)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax
  • Laatst online: 16:45

Cyphax

Moderator LNX
Je zou al haast uit de voeten kunnen met een Rasperry Pi. 's Qua kosten wel lekker en je kunt er ook gerust bijvoorbeeld HD video mee afspelen. Dat, in combinatie met een Linuxdistributie, en dan heb je op zich best een bruikbaar computertje.

Saved by the buoyancy of citrus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 638205

F_J_K schreef op zondag 12 april 2015 @ 17:39:
Een thin client is een http://en.wikipedia.org/wiki/Thin_client - "per definitie" niet iets waar Paint, Outlook, Acrobat en Flash op draaien. Misschien bedoel je http://en.wikipedia.org/wiki/Small_form_factor
Of idd een netbook / klein goedkoop laptopje met bijv. Linux.

-
Welkom!
kan allemaal gewoon hoor misschien nog een keer je pagina lezen? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

Het kan zeker... ik heb twee HP 610 Thin Clients die stand-alone draaien. Eén met Windows 7 Thin PC als OS, de andere met Windows 7 Ultimate. Ze zijn beiden voorzien van een 32GB SSD en 4GB DDR3 werkgeheugen. Het exemplaar met Windows 7 Ultimate is voorzien van Microsoft Outlook en een Adobe pakket, de andere functioneerd als download bak. Alles werkt prima stabiel en vlotjes :)

[ Voor 5% gewijzigd door Han op 13-04-2015 14:10 ]

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rookie no. 1
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 08-06 17:04
Han, you're doing it wrong !!

Zoals al gezegd in dit topic: een thin client is voor een verbinding naar een virtuele desktop omgeving, vooral zoiets als Microsoft Windows Remote Desktop Server of een Citrix omgeving.

Thin clients zijn te duur en te beperkt (kans op write failure van de flash storage ligt hoger omdat het voor read mode is gemaakt) voor normale desktop werkzaamheden.

Een mini pc als bv. de HP Stream Mini of HP Pavillion Mini, Intel NUC, etc. is meer iets wat jij kan gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Han
  • Niet online

Han

Ik doe helemaal niks 'wrong'... ;)

Ik heb beide Thin Clients gekocht voor € 60,00 per stuk en de SSD's had ik nog liggen. Ik vind het een fijne en goedkope oplossing voor mijn doeleinden. Ik moet een PC hebben die 24/7 aan staat welke macro's kan uitvoeren op bestanden die binnen komen via een mailclient, deze omzet naar PDF en vervolgens weer terug stuurt naar de verzender. De andere Thin Client draait als downloadbak met een Synology als opslagserver. Daarnaast fungeert deze als Team Viewer client zodat ik overall en altijd toegang heb tot mijn digitale omgeving thuis en als internet pc'tje op mijn kantoor boven.

Ik snap niet wat daar nou zo verkeerd aan is. En als de flashstorage de bottleneck is dan zet je er toch een laptop HDD in? Ik heb voor € 60,00 een prima dualcore pc'tje met voldoende werkgeheugen die erg weinig energie verbruikt... :)

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcop82
  • Registratie: Maart 2013
  • Niet online
Wat wordt bedoeld met de flash storage van Thin Clients, zoals de HP T610, is dat de ingebouwde flash storage bedoeld is als Read Only, niet als standaard PC opslag. Op het werk hebben we zo al meerdere T610's gehad die instabiel worden als hun write filter af staat. Dat laatste zorgt ervoor dat writes niet permanent zijn.

HP raadt het zelfs hard af bij de T610 om de Write Filter blijvend uit te schakelen. Je kan in de T610 wel een normale SATA SSD plaatsen (enkel het PCB zonder 2,5" behuizing), het bordje heeft er een plek voor. Zie deze foto, rechtsboven de heatsink:
http://www.pixelsandwidge...hin_motherboard.jpg?w=556

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Laatst online: 14:07

TheVMaster

Moderator WOS
Eh...ik vraag mij trouwens wel af wat dit topic in Windows Clients doet...heeft weinig met Windows 7, 8 of 10 te maken lijkt me....

MOVE >> CSL

Volgens mij is CSL wel een goede plek....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rookie no. 1
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 08-06 17:04
@Han, wat marcop82 zegt. Jij hebt je TC aangepast met een reguliere SSD en ook nog eens een heel laag bedrag ervoor betaald en daarom niet vergelijkbaar met de vraag van de TS, tenzij hij/zij deze ook gaat aanpassen en goedkoop kan krijgen.

Dan nog is bv. een Intel NUC of zo'n HP Stream Mini / Pavillion Mini een betere oplossing voor de functionaliteit die de TS wenst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Han schreef op maandag 13 april 2015 @ 14:10:
Het kan zeker... ik heb twee HP 610 Thin Clients die stand-alone draaien. Eén met Windows 7 Thin PC als OS, de andere met Windows 7 Ultimate. Ze zijn beiden voorzien van een 32GB SSD en 4GB DDR3 werkgeheugen. Het exemplaar met Windows 7 Ultimate is voorzien van Microsoft Outlook en een Adobe pakket, de andere functioneerd als download bak. Alles werkt prima stabiel en vlotjes :)
Huh. Nice, Out of the box denken. (Of juist in the box :+ )

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Han
  • Niet online

Han

rookie no. 1 schreef op maandag 13 april 2015 @ 16:07:
@Han, wat marcop82 zegt. Jij hebt je TC aangepast met een reguliere SSD en ook nog eens een heel laag bedrag ervoor betaald en daarom niet vergelijkbaar met de vraag van de TS, tenzij hij/zij deze ook gaat aanpassen en goedkoop kan krijgen.

Dan nog is bv. een Intel NUC of zo'n HP Stream Mini / Pavillion Mini een betere oplossing voor de functionaliteit die de TS wenst.
Een tweedehands Thin Client is prima te vinden voor een dergelijk bedrag, dat zelfde geldt voor een tweedehands SSD van 32GB. Dan ben je een stuk goedkoper uit dan met een Intel NUC of iets dergelijks. Dat gaat gemakkelijk richting de € 200,-+.

Maar om simpel antwoord te geven op de vraag van de TS: Ja, het kan. Helemaal zoals jij dat aangeeft. Je hebt al een Thin Client, koop een kleine tweedehands SSD, sloop de behuizing er af en stop hem in de Thin Client. Wanneer je dan Windows 7 er op zet heb je een prima pc'tje.

Alleen waar ik tegen aan liep is dat Windows niet vanaf een USB stick te installeren was op de Thin Client. Op één of andere manier kreeg ik de SSD niet gereed voor installatie en gaf de volgende foutmelding:
"windows cannot be installed on this disk. The selected disk is of the GPT partition style."
Wat ik ook probeerde (veel oplossingen te vinden op het internet), het lukte mij niet. De oplossing was echter eenvoudig; De Windows ISO op DVD branden en via een externe DVD unit Windows installeren.
F_J_K schreef op maandag 13 april 2015 @ 20:11:
Huh. Nice, Out of the box denken. (Of juist in the box :+ )
Uiteraard... had je wat anders verwacht van jouw oude HGA :+ :P

[ Voor 7% gewijzigd door Han op 13-04-2015 21:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Dan heb je dus gewoon geen thin client maar een desktop pc.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Han
  • Niet online

Han

Tsurany schreef op maandag 13 april 2015 @ 21:20:
Zucht.... nee, een Thin PC met standalone OS. Begint een beetje een moedeloze discussie te worden dit. Mijn oplossing is exact het antwoord op de vraag van de topicstarter. De vraag is of hij een Thin Client standalone kan laten draaien, inclusief diverse softwarepakketten. Ja, dat kan, mits je er een SSD in zet. Dan ben je voor rond € 100,00 klaar. En hoe je het vervolgens wilt noemen mag je zelf weten, dat voegt weinig toe aan dit topic. Desnoods noem je hem Jan of Pietje ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax
  • Laatst online: 16:45

Cyphax

Moderator LNX
Tsurany schreef op maandag 13 april 2015 @ 21:20:
Dat heb je met dat soort apparaten. Je kunt je ook afvragen wat een Raspberry Pi is. Embedded computer? Desktop PC? Media-player? Kan allemaal makkelijk. Dat verandert verder weinig aan het apparaat.

Saved by the buoyancy of citrus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Han schreef op maandag 13 april 2015 @ 22:16:
Zucht.... nee, een Thin PC met standalone OS. Begint een beetje een moedeloze discussie te worden dit.
Tja, dan moet je toch proberen het te begrijpen.
Mijn oplossing is exact het antwoord op de vraag van de topicstarter. De vraag is of hij een Thin Client standalone kan laten draaien, inclusief diverse softwarepakketten. Ja, dat kan, mits je er een SSD in zet. Dan ben je voor rond € 100,00 klaar. En hoe je het vervolgens wilt noemen mag je zelf weten, dat voegt weinig toe aan dit topic. Desnoods noem je hem Jan of Pietje ;)
Dat hangt dus compleet van de thin client af. Als jij een x86 thin client neemt is het gewoon desktop hardware. Als je een ARM thin client neemt wordt het toch een stuk lastiger. Je kan niet een random thin client pakken, SSD er in stoppen en het als desktop gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tc982
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 12-06 18:10
Tsurany schreef op maandag 13 april 2015 @ 22:39:
[...]

Tja, dan moet je toch proberen het te begrijpen.

[...]

Dat hangt dus compleet van de thin client af. Als jij een x86 thin client neemt is het gewoon desktop hardware. Als je een ARM thin client neemt wordt het toch een stuk lastiger. Je kan niet een random thin client pakken, SSD er in stoppen en het als desktop gebruiken.
Daar zit het hem. Een thin client bestaat uit verschillende types. Je hebt er die heel basic zijn met een aangepaste cpu. Daarnaast heb je Windows toestellen (embedded) die meer kunnen. De TS zal zelf moeten zien wat er past voor hem.

Computers make very fast, very accurate mistakes.

Pagina: 1