PC/nass OS met kodi en time machine

Pagina: 1
Acties:
  • 554 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icegodd
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-03 20:55
ik heb nu een klein pc met windows en kodi (via hdmi>tv).

ik wil het volgende maar kon ergens info vinden.

freeNAS
+ time machine (check)
+ kodi (hdmi>tv) (??)

? slaapstand
? fanspeed

zijn er geen kodi/xbmc plugin voor freenass?
of weten jullie andere nass os (vergelijkbaar freenas) met bovenstaande functie's.

[ Voor 5% gewijzigd door icegodd op 12-04-2015 21:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 01-10 21:30

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Ik kan hier niet uithalen wat je nou wilt. Wat zoek je nou? Welke functies moeten waar in zitten? Zoek je een OS om Windows te vervangen, of een programma? Wees wat duidelijker.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FREAKJAM
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 01-10 13:55

FREAKJAM

"MAXIMUM"

Kodi kent geen server/client structuur. Kodi betreft een client die je bijvoorbeeld op je Windows systeem installeert. Je kunt je media wel storen op je FreeNAS server en met Kodi je media benaderen via bijvoorbeeld smb. Je kunt je Kodi data tevens centraliseren met behulp van een MySQL database, welke tevens als jail geinstalleerd kan worden in FreeNAS. Als je slechts één Kodi client gaat gebruiken zou ik hier geen tijd in steken en je Kodi databases gewoon lokaal opslaan. Een alternatief is Plex Media Server. De server kun je installeren op FreeNAS (in een jail). De client (Plex Home Theater) installeer je vervolgens weer op je Windows systeem.

In FreeNAS is verder niet zozeer slaapstand aanwezig, maar je kunt wel je drives na zoveel tijd een spindown geven om energie te besparen. (apm). Als je FreeNAS met ZFS gaat gebruiken kun je trouwens ook snapshots maken van je data.

[ Voor 77% gewijzigd door FREAKJAM op 13-04-2015 14:19 ]

is everything cool?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johanl79
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 31-07 22:47
Probeer eens OpenMediaVault, ik gebruik het al een tijdje naar tevredenheid. Ik heb o.a. Plex er op draaien en doe ook TimeMachine backups vanaf mijn Mac.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheLion01
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 01-10 20:37
Ik kan niet helemaal opmaken uit je openinspost of je nu Kodi en TimeMachine op dezelfde PC wilt laten werken of dat je met op een PC met Kodi content van een andere PC, die als NAS wordt gebruikt, wilt streamen?

iPhone 13 mini (iOS 26) [daily driver]
Jolla C2 (Sailfish OS 5)
Xiaomi Pad 6 (Sailfish OS 5)
OnePlus 6T (Ubuntu Touch 20.04)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAPSLOCK2000
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 12:14

CAPSLOCK2000

zie teletekst pagina 888

Aangezien de TS dit topic lijkt te zijn vergeten en er niet genoeg info is voor een zinnige discussie doe ik het topic op slot. Als iemand er toch mee verder wil kan hij een berichtje naar een moderator sturen om dit topic weer te laten openen.

This post is warranted for the full amount you paid me for it.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.