Onbekend netwerk geen internettoegang

Pagina: 1
Acties:
  • 43.077 views

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo tweakers,

Ik zit al een tijdje met een probleem met mijn lan-kabel. Als ik deze kabel in mijn computer stop dan gaat het eerst identificeren en daarna komt er te staan Onbekend netwerk geen internettoegang. Nu heb ik deze kabel ook uitgeprobeerd op een andere computer en laptop, hierop werkte het internet gelijk. Via een dongle werkt mijn internet wel, maar via de LAN kabel nog niet. Ik hoop dat iemand mij hiermee kan werken.

Alvast bedankt
Mitch

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kmichael
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 13-09 09:25
Verwijderd schreef op zondag 12 april 2015 @ 16:13:
Hallo tweakers,

Ik zit al een tijdje met een probleem met mijn lan-kabel. Als ik deze kabel in mijn computer stop dan gaat het eerst identificeren en daarna komt er te staan Onbekend netwerk geen internettoegang. Nu heb ik deze kabel ook uitgeprobeerd op een andere computer en laptop, hierop werkte het internet gelijk. Via een dongle werkt mijn internet wel, maar via de LAN kabel nog niet. Ik hoop dat iemand mij hiermee kan werken.

Alvast bedankt
Mitch
Of je moet je netwerkkaart nog installeren... of doe het volgende

Ga naar netwerkcenter > Adapterinstellingen wijzigen > Rechtermuisknop op je LAN NIC kies Eigenschappen > Scroll naar beneden dubbel klik op Internet Protocol versie 4 (hier moet een vinkje voor staan) >
Selecteer de bolletjes Automatisch een IP-adress laten toewijzen & bij Automatisch een DNS-serveradres laten toewijzen. >
Klik op OK > OK

Werkt het nog niet LAN kabel er uit en er weer in.

Werkt het nog niet open "Console"/"CMD"
Typ: "ipconfig /release" druk op enter
Typ: "ipconfig /renew" druk op enter

Heb je nu Internet ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb alles gedaan wat je hierboven gezegd hebt. Nog steeds doet mijn internet het niet. Zijn er nog andere dingen wat ik kan proberen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmichael
krijg je een ip op je netwerkkaart?
Welke IP krijg je.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 18:16

D4NG3R

kiwi

:)

Met bovenstaande. In het startmenu even CMD intypen en dan op enter drukken (commandprompt) en daar "ipconfig" in typen. Je zou zoiets moeten zien:

code:
1
2
3
4
5
6
7
Ethernet adapter Ethernet:

Connection-specific DNS Suffix  . :
   Link-local IPv6 Address . . . . . : fe80::e95e:adc1:9d9d:75e%3
   IPv4 Address. . . . . . . . . . . : 10.0.0.25
   Subnet Mask . . . . . . . . . . . : 255.255.255.0
   Default Gateway . . . . . . . . . : 10.0.0.1

Als je daar een 169.XXX.XXX.XXX adres krijgt gaat er iets niet goed met de (automatische) IP configuratie.

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
XX

[ Voor 100% gewijzigd door Verwijderd op 13-04-2015 19:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmichael
Zet alles is uit, je modem / router en je pc
doe dan je Modem aan > Router opstarten (of je hebt modem en router in 1) als alle lampjes branden je pc booten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
XX

[ Voor 125% gewijzigd door Verwijderd op 13-04-2015 19:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmichael
wat is je ip van je draadloze netwerk verbinding 2?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
XX

[ Voor 100% gewijzigd door Verwijderd op 13-04-2015 19:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmichael
kun je als je met draad aangesloten bent hierop inloggen ?
http://192.168.178.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Breezers
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 16-03-2021
.....zit een extra router tussen de Ziggo router en de PC die 192.168.0.xx reeks staat uit te delen in een 192.168178.xx netwerk ?

“We don't make mistakes just happy little accidents” - Bob Ross

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
er zit een draadloze router achter de ziggo modem. Het draadloze is uitgeschakeld in de ziggo modem.
De lan kabel zit in de ziggo modem

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ik kan niet inloggen bedraad op dat http adres

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Breezers
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 16-03-2021
100% als je de UTP kabel in Ziggo router stopt dat alles gewoon werkt.

“We don't make mistakes just happy little accidents” - Bob Ross

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
niet dus, daar zit die al constant in

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
heeft het zin om in de ubee modum een vast ip adres toe te kennen aan deze ene pc, een zogenaamd static lease

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nooberke
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 17:58
Er lijken in je netwerk twee apparaten te zijn welke ip adressen uitdelen zo te zien de Ziggo router en een losse router

Dat is sowieso al geen optimale combinatie... Hoe is het volledige netwerk ingericht? Of de Ziggo router moet in Bridge of de tweede router moet als accespoint fungeren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ik heb de ziggo wireless uitgeschakeld, omdat deze veel problemen gaf met internet en de telefoon. Nadat ik wireless had uitgeschakeld en er een aparte draadloze router op had aangesloten waren al deze problemen weg.
Het is als volgt. ik heb twee bedrade pc aangesloten op de modem van ziggo met utp kabel ( één daarvan doet het dus niet ) en ik heb de draadloze router aangesloten op de ziggo modem met een utp kabel. Al ons draadloze spul loopt over deze router.
Ik heb net ook gekeken wat het mac adres is van de probleem pc. Hier geeft die alleen maar nullen, kan dit de problemen veroorzaken ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben(V)
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 13:53
Probleem klinkt alsof er een "speed mismatch" tussen je netwerkaart en je router.
Normaal zou ik zeggen zet de snelheid van je netwerkkaart eens op 1Gb fixed in plaats van auto.
Dat lost dit soort problemen meestal op.

Echter omdat je geen macadres hebt denk ik dat je netwerkaart (of poort) defect is.

All truth passes through three stages: First it is ridiculed, second it is violently opposed and third it is accepted as being self-evident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ik ben bang dat het idd mijn netwerk kaart is die stuk is. Omdat het macadres alleen maar nullen heeft.
pc is een half jaar oud en kaart is nog nooit gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nooberke
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 17:58
Verwijderd schreef op zondag 12 april 2015 @ 20:28:
ik heb de ziggo wireless uitgeschakeld, omdat deze veel problemen gaf met internet en de telefoon. Nadat ik wireless had uitgeschakeld en er een aparte draadloze router op had aangesloten waren al deze problemen weg.
Het is als volgt. ik heb twee bedrade pc aangesloten op de modem van ziggo met utp kabel ( één daarvan doet het dus niet ) en ik heb de draadloze router aangesloten op de ziggo modem met een utp kabel. Al ons draadloze spul loopt over deze router.
Ik heb net ook gekeken wat het mac adres is van de probleem pc. Hier geeft die alleen maar nullen, kan dit de problemen veroorzaken ?
Waarom koppel je de bedrade computers niet achter de Router en laat je het modem in Bridge zetten

Los je in ieder geval een dubbele nat /dhcp op

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben(V)
Is het een aparte kaart of zit hij op het moederbord?
Soms heb je drivers nodig als windows hem niet herkent.

All truth passes through three stages: First it is ridiculed, second it is violently opposed and third it is accepted as being self-evident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
de netwerkkaart zit op het moederbord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ik zal de kabels op de router zetten en de modem in bridge zetten. Dan blijft alleen de kabel van de router in de modem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben(V)
Geen mac adres is een defect of een driver die nodig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StevenK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17:05
Wat bedoel je met 'dongle'?

Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
een usb aansluiting die wifi zoekt voor een normale pc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmichael
Verwijderd schreef op zondag 12 april 2015 @ 21:47:
een usb aansluiting die wifi zoekt voor een normale pc.
Is het al opgelost ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bent u aangesloten via een netwerk kabel en dan direct naar de router of zit er een dongle tussen(TP-LINK) wanyt dan kan het zijn dat je de drivers moet installeren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dane Legs
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 29-12-2020
De melding verdween direct toen ik het laatste deel UTP kabel opnieuw gelegd had. Tot de laatse connector deed de verbinding het. Van onbekend naar bekend netwerk T :Y tadaa.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 18:09

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Bedankt voor alle aanvullende oplossingen, maar neem aan dat het probleem al wel opgelost is na 2015.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.