Nieuwe versterker op Klipsch CS-500 speakers

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• datadevil
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12:02
Ik heb een Klipsch CS-500 set (http://content.abt.com/documents/18375/cs500_use.pdf , http://www.cnet.com/products/klipsch-cs-500/specs/) waarvan de versterker overleden lijkt te zijn.
Nu wil ik wel een nieuwe versterker kopen, maar ik vroeg me af of ik de bestaande subwoofer en speakers nog kan hergebruiken. De speakers hebben sowieso rare eigen plugs volgens mij, wat bij de satelieten niet zo'n probleem zal zijn, maar bij de subwoofer moet ik er dan denk ik op zijn minst een andere plug aan klussen..
Daarnaast, met een 5.1 of 7.1 versterker, kan ik dan gewoon 2.1 instellen op zo'n ding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtomicShockwave
  • Laatst online: 16-09 20:53

AtomicShockwave

Hadde maar een vak moette lere

Wat me een groter probleem lijkt, is dat de sub passief is (geen eigen versterker). De meeste receivers leveren alleen een low level out.

Ik zou me eerlijk gezegd ook niet in moeilijke bochten gaan wringen om het speakersetje te behouden als je toch al een grote inverstering moet doen om het te laten werken.
Met twee nette boekenplank speakers blaas je dit setje helemaal weg, zowel in kwaliteit als kwantiteit.

Als dan later blijkt dat je toch meer sub-laag wil kun je er altijd nog een actieve sub bijplaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• datadevil
Ik wil alleen graag weer kleine satelieten omdat ik niet echt een handige plek heb voor die andere speakers rondom mijn tv. Dan dus een subwoofer erbij nemen? Ik vind het eerlijk gezegd best mooi geluid deze set, hij ging ook voor 999dollar ooit (niet dat ik dat er voor heb betaald), en hij klonk tig keer beter dan een Bose all in one set.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 15-09 18:20

FeaR

In GoT we trust

Plugjes knip je er af en dan houd je als het goed is simpel twee-aderig snoer over hoe je normaal speakers aan sluit. Idem voor de subwoofer. Waarbij de subwoofer inderdaad passief is en geen eigen versterker heeft. Nu kan je dat oplossen door een Pioneer uit de VSX-S300 dan wel 500 te kopen. Die serie heeft een uitgang voor passieve subwoofer. Onkyo heeft ook receivers met uitgang voor passieve subwoofer. Normaal onderdeel van een kant en klare surround set, maar soms ook los te koop. Exacte type durf ik niet te zeggen. Dan behoud je de speakers van de set.

Een meerkanaals receiver kan je zo instellen zoals je wilt. Simpelweg aangeven welke speakers je wel dan niet hebt en de receiver stuurt de juiste speakers aan. Dat moet het probleem niet zijn. Front speakers op "small", subwoofer op "Yes" met een crossocer van 175 Hz en de rest op "no".

Cross over is behoorlijk hoog, maar dat is inherent aan kleine speakers. Heeft ook niet met prijs of kwaliteit te maken, puur het formaat van de speakers.

[ Voor 14% gewijzigd door FeaR op 12-04-2015 21:30 ]

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• datadevil
Bedankt. Pioneer gevonden, 275 euro, Onkyo's lukt niet zo. Nu nog twijfelen tussen een receiver van 175 ofzo en daar een actieve subwoofer bij.