Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SX-Superfly
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 05-07 16:45
De afstandsbediening van mijn televisie (Philips 42pfl5604h/12) reageert niet meer. Gisteravond was er niets aan de hand, vandaag weigert hij. Instellingen e.d. zijn niet veranderd.

Afstandsbedoening 'doet' het nog wel (rode lampje zie je branden in een camera). Knoppen aan de zijkant van de televisie reageren ook.

Andere apparaten (Humax ontvanger, home cinema set etc.) allemaal uitgeschakeld ivm mogelijke storing: geen resultaat, afstandsbediening tv werkt nog steeds niet.

Reset geprobeerd: rode + blauwe knop / OK knop indrukken vlak voor het 'ontvang oog' van de tv, en/of voor het philips logo: geen resultaat.

Batterijen vervangen voor andere merken: geen resultaat.

Iemand enig idee wat er aan de hand is en hoe ik dit oplos? Philips garantie zal hem wel niet meer worden. TV is in 2010 gekocht in de Philips Myshop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asmi
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Misschien lees ik eroverheen, maar waar zit het probleem; in de TV of in de afstandbediening?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SX-Superfly
Goeie vraag. Geen idee eigenlijk. De afstandsbediening lijkt te werken want in een camera zie je het infrarood lampje knipperen als ik op knopjes druk, echter reageert de tv er niet op.

De knopjes op de zijkant van de TV werken ook.

Ze lijken niet meer met elkaar te communiceren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lip
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Lip

De professionele prutser

Heeft de afstandsbediening recentelijk zwemles (zonder bandjes) gehad?

Beter geluid voor iedereen! Zo doe je dat!!! Vergeet je niet een +3 te geven? Bedankt voor het lezen. Flat frequency response EQUALS real music!!! EQUALS Sonic clarity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SX-Superfly
Nee, de afstandsbediening is nooit nat geweest. Het is ook ineens zo: zaterdagavond niets aan de hand. Zondagochtend werkt het niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asmi
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
SX-Superfly schreef op maandag 13 april 2015 @ 11:31:
Ze lijken niet meer met elkaar te communiceren.
Sowieso communiceren ze niet met elkaar; de afstandbediening zendt alleen en de TV ontvangt alleen.
Ik zou om te beginnen de stekker van de TV een tijdje uit het stopcontact laten en de batterijen uit de afstandbediening halen; als daarna de problemen niet vanzelf zijn opgelost met een tweede Philips-TV en/of een tweede Philips-afstandsbediening (of eentje die hem kan imiteren) uitzoeken of het probleem in de TV of in de afstandbediening zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SX-Superfly
Update: Na 24 uur de stekker uit het stopcontact te hebben gehaald, de randapparatuur losgekoppeld te hebben en de batterijen uit de afstandsbediening was het probleem opgelost. Echter nu, een paar weken later, begint de ellende opnieuw.

Garante van Philips kan ik naar fluiten, termijn is verstreken.

Ik zit er over te denken om een universele afstandsbediening aan te schaffen die mijn huidige (3 stuks) afstandsbedieningen vervangt. De afstandsbediening moet de tv, home cinema set en de humax ontvanger aansturen. Heb ik dan voldoende aan een Logitech Harmony 350? Of moet ik een uitgebreidere afstandsbediening aanschaffen? En zijn mijn verouderde (2010) apparaten goed in te stellen met een Harmony afstandsbediening? Ik las iets over aansluiten op de laptop via usb, en dan via de logitech software de apparaten opzoeken...

Homecinema: Philips HTS7200
Ontvanger: Humax iHDR 5200C (Ziggo)

Edit: net een uur de tv van de stroom af en de batterijen uit de afstandsbediening. Alle randapparatuur losgekoppeld van de tv en na een uur de tv weer aan de stroom, zonder randapparatuur: afstandsbediening werkt weer.

Daarna alle randapparatuur weer aangesloten: afstandsbediening werkt niet meer :( :(

Iemand tips? Waar ligt het probleem nu aan? Afstandsbediening, televisie, of de randapparatuur?

Edit 2: Ik heb nu de Humax aangesloten op de televisie, en verder niets. Dit lijkt goed te gaan. De afstandsbediening van de tv reageert zoals het hoort. Ligt het probleem dan aan de Home Cinema Set? Ik heb naast een niet reagerende afstandsbediening van de tv ook last van het feit dat het volume soms uit het niets naar maximaal of juist minimaal gaat. Ik kan dan op de afstandsbediening van de home cinema set blijven drukken om het volume aan te passen, je ziet dat het volume daarop reageert, maar tegelijkertijd gaat het volume ook weer helemaal omhoog, of omlaag. Het 'reageerlampje' van de home cinema set knippert dan ook constant, net of er een knopje blijft hangen.

Ligt het probleem dan aan de Home Cinema Set?

[ Voor 39% gewijzigd door SX-Superfly op 29-04-2015 20:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steven_mk
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 06-11-2021
Nogal laat maar wellicht nog relevant. Ik heb ook al jaren hetzelfde gezeik gehad dat eens in de zoveel tijd (dagen of weken) mn Philips tv niet meer reageert op de afstandsbediening. Vaak na 2/3 dagen voerde de tv uit zichzelf ineens een update uit waarna het weer werkte… Na lange tijd, een hoop frustratie en vele scheldwoorden uitgevonden te hebben kwam ik erachter dat wanneer je de stekker eruit trekt en weer erin doet dit altijd werkt om de tv weer reactief te krijgen met de afstandsbediening. Een soort hele omslachtige lifehack voor Philips smart tv’s.
Pagina: 1