Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Leuke auto gezocht voor jongere

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste tweakers
Ik ben al een tijdje opzoek naar een leuke auto. ik ga na mijn examen het rijbewijs halen

Mijn eisen:ik zoek een leuke auto.maar wel beetje zuinig (boven de 1/12) .Ook in verzekeringen en wegenbelasting moet het geen dure auto zijn. Ik heb interesse voor Duitse auto's vooral opel.Maar een Peugeot Toyota Honda seat of BMW is ook prima.aanschafprijs €2000 max. Liefst een auto bouwjaar boven 1996

Hoe word er in gereden:Voornamelijk naar school en naar het werk. En soms eens even Touren ongeveer 8000'per jaar
auto's die ik wel leuk vind. : seat Ibiza 2001 1.4 opel corsa c 2001 1.4 BMW 318i Honda Civic 1.5 v-TEC 8)

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 13-04-2015 07:37 ]

• NoFearCreations
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 20-11 13:06

NoFearCreations

3DPrint the world!

Die punt, comma en enter staan niet voor niks op je toetsenbord?

---RAWE CEEK!!!---

• Het Fantoom
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 20:18
Honda CRX Del Sol
Toyota MR2

[ Voor 26% gewijzigd door Het Fantoom op 12-04-2015 12:37 ]

Verwijderd

Topicstarter
NoFearCreations schreef op zondag 12 april 2015 @ 12:31:
Ik heb aangepast bedankt voor het opmerken

• Wish
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 21:12

Wish

ingwell

NoFearCreations schreef op zondag 12 april 2015 @ 12:31:
Zo rap je toch ook?

Anyhows - @TS wat zijn je eisen, behalve budget? En laat je vooral hier inspireren: http://www.gaspedaal.nl/

No drama

• BeefHazard
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 19-11 16:40
Verwijderd schreef op zondag 12 april 2015 @ 12:37:
[...]

Ik heb aangepast bedankt voor het opmerken
Ik vind dit ook niet echt leesbaar :X

R6 | 24-70 F2.8 DG OS HSM Art | 18-35 F1.8 DC HSM Art | EF 70-200 F4L IS USM | EF 50mm f/1.8 | Zenbook 14 OLED | T14G4 OLED

• pacificocean
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 11-11 22:05
BeefHazard schreef op zondag 12 april 2015 @ 12:37:
[...]

Ik vind dit ook niet echt leesbaar :X
Dat wordt niks met dat examen Nederlands.

Verwijderd

Topicstarter
pacificocean schreef op zondag 12 april 2015 @ 12:46:
[...]

Dat wordt niks met dat examen Nederlands.
Is dit wat meer leesbaar ?

Verwijderd

Topicstarter
Wish schreef op zondag 12 april 2015 @ 12:37:
[...]

Zo rap je toch ook?

Anyhows - @TS wat zijn je eisen, behalve budget? En laat je vooral hier inspireren: http://www.gaspedaal.nl/
Leuke auto lekker zuinig kwa kosten en verbruik het onderhoud word door mijzelf verricht

• Nox
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 19-11 17:36

Nox

Noxiuz

Verwijderd schreef op zondag 12 april 2015 @ 13:01:
[...]

Leuke auto lekker zuinig kwa kosten en verbruik het onderhoud word door mijzelf verricht
Corolla. Cheap in aanschaf, gaat weinig aan stuk, niet onzuinig en cheap in mrb/verzekering zonder dat het een gebakje is.

Als het leuk moet kan je met een mx5 ook nog veel lol hebben, lekker vlot en ik heb er 1 op 12 mee gereden. Na 15000+ km niks stuk aan gegaan afgezien dat na de rit in de ardennen de dynamobout was afgebroken maar dat is echt een pechdingetje. Zijn echt superdegelijke autoos zolang ze olie hebben.

Oliebeurt kan je zelf makkelijk doen. Wel met goede olie doen. Koop er eentje met een goed dak. Als je aankooptips wilt kijk dan ff in het mazdatopic.

Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01:15

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Begin eens met kosten als totaalplaatje te zien. Je betaalt niet alleen wegenbelasting of alleen verbruik of alleen vezekering (dat laatste nekt je als jongere in BMW trouwens al snel...) maar dat alles bij elkaar. Reken eens uit wat je max per jaar in totaal kunt/wilt uitgeven aan je auto los van de aanschafkosten.

Ga vervolgens met de auto's die je bekijkt rekenen waar je uitkomt. Daarbij moet je een inschatting maken van aantal km die je denkt te rijden ("naar school en werk" kan 3 dagen 5km verderop zijn of 5 dagen 150km verderop, "toeren" kan naar de lokale kroeg zijn of van Noordkaap naar Zuiditalie oid). Zoek vervolgens op wat realistisch verbruik is van een auto (tip: spritmonitor.de), zoek op wat wegenbelasting gaat zijn (belastingdienst.nl, verder moet je provincie, gewicht auto en brandstof weten), zoek op wat je aan verzekering kwijt gaat zijn (independer.nl), doe een gok op onderhoud (EUR 500/jaar is in die categorie een veilige aanname) en reken afschrijving mee (in jouw categorie moet je uitgaan van afschrijving naar nul in drie jaar, zet je dat geld opzij dan kun je over drie jaar volgende kopen).

Reken dat allemaal uit en dan komt daar een prijskaartje uit. Mag duidelijk zijn dat die voor de Seat Ibiza 1.4 uit 2001 lager zal zijn dan voor de BMW 318i, maar hoeveel lager hangt af van de dingen hierboven en hoe dat zich verhoudt tot je budget kunnen we ook niet roepen, zeker niet zolang je ons zoveel relevante onderdelen van het totaalplaatje niet vertelt.

[ Voor 3% gewijzigd door dion_b op 12-04-2015 13:16 ]

Oslik blyat! Oslik!

Verwijderd

Topicstarter
Kwa verzekeringen en wegbelasting plus Benzine en potje voor incidentele uitgaven. Heb ik 150 euro per maand ingeschat .Daarnaast zijn werk en school 15 km verder op de fiets zal in de zomer zeker worden gebruikt maar werk is vaak s'avonds en dan is een auto wel fijn als je moe bent.sowieso is een bmw nog geen optie eerst maar een fijne en betrouwbare auto.

• Arn0uDz
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 20-11 07:09
Verwijderd schreef op zondag 12 april 2015 @ 13:21:
Kwa verzekeringen en wegbelasting plus Benzine en potje voor incidentele uitgaven. Heb ik 150 euro per maand ingeschat .Daarnaast zijn werk en school 15 km verder op de fiets zal in de zomer zeker worden gebruikt maar werk is vaak s'avonds en dan is een auto wel fijn als je moe bent.sowieso is een bmw nog geen optie eerst maar een fijne en betrouwbare auto.
Dat bedrag is erg weinig, vooral als je een zwaardere auto hebt. Wegenbelasting hoog, verzekering zal je ook nog niet meezitten i.v.m. risicogroep.

Verwijderd

Topicstarter
35-50 euro wegenbelasting 65-80 verzekering ingeschat maar ik zat te denken de verzekering eerst op mijn vader's naam te zetten

• BruceLee
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16-11 16:42

BruceLee

i9 9900K - Geforce 4080 RTX

hier je droom auto http://www.autowereld.nl/...upe-12200390/details.html

en hier een mooie met 70.000 km voor 2k

http://www.autowereld.nl/...upe-11384602/details.html

[ Voor 39% gewijzigd door BruceLee op 12-04-2015 13:44 ]

Sim Racing SK ----> Klik Hier voor mijn YouTube Simrace Kanaal <----

• pacificocean
Verwijderd schreef op zondag 12 april 2015 @ 13:30:
35-50 euro wegenbelasting 65-80 verzekering ingeschat maar ik zat te denken de verzekering eerst op mijn vader's naam te zetten
Je zit er aan te denken om fraude te plegen. Waarom?

• Arn0uDz
Verwijderd schreef op zondag 12 april 2015 @ 13:30:
Dan hou je toch haast niks over voor benzine en incidentele uitgaves als je budget 150 euro p/m is.

Verwijderd

Topicstarter
Mijn budget is wel hoger maar dit was een schatting mijn budget voor de auto is 250 max maar ja probeer wel beetje goedkoop maandelijks uit te zijn

Verwijderd

Topicstarter
pacificocean schreef op zondag 12 april 2015 @ 13:44:
[...]

Het liefst natuurlijk niet maar vele jongeren in de buurt hebben ook hetzelfde gedaan natuurlijk is dit helemaal niet verstandig

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Iedereen springt in de sloot, dus ik doe dat ook!

En je kan je post bewerken zodat je niet dubbelpost,..

[ Voor 37% gewijzigd door Fietsbel op 12-04-2015 13:54 ]

39

• Arn0uDz
Als je het een beetje realistisch probeert te houden dan zou ik uitgaan van 200 euro p/m, maar dan moet je niet teveel gaan rijden.

• glnk
  • Laatst online: 19-11 21:21
Mazda MX-5je

http://ww3.autoscout24.nl/classified/262802004?asrc=st|as

Leuker wordt het echt niet voor dat geld.

[ Voor 23% gewijzigd door glnk op 12-04-2015 13:57 ]

• BruceLee

BruceLee

pacificocean schreef op zondag 12 april 2015 @ 13:44:
[...]

dat is helemaal geen fraude je kan hem gewoon op je ouders naam zetten, en jezelf als mede bestuurder er bij opgeven. is allemaal geen probleem bij de verzekering.

• pacificocean
BruceLee schreef op zondag 12 april 2015 @ 13:58:
[...]

dat is helemaal geen fraude je kan hem gewoon op je ouders naam zetten, en jezelf als mede bestuurder er bij opgeven. is allemaal geen probleem bij de verzekering
Als blijkt dat ts de enige bestuurder is dan keert de verzekering niet uit verhaalt de schade op verzekerde.

• BruceLee

BruceLee

pacificocean schreef op zondag 12 april 2015 @ 14:00:
[...]

Als blijkt dat ts de enige bestuurder is dan keert de verzekering niet uit verhaalt de schade op verzekerde.
Dat is niet te controleren of the handhaven iederen doet het wen er maar aan :D
en mijn verzekering vindt t prima heb t ze zelf gevraagd

[ Voor 8% gewijzigd door BruceLee op 12-04-2015 14:04 ]

• Arn0uDz
BruceLee schreef op zondag 12 april 2015 @ 14:02:
[...]

Dat is niet te controleren of the handhaven iederen doet het wen er maar aan :D
en mijn verzekering vindt t prima heb t ze zelf gevraagd
Dan is het nog steeds fraude hoor... Dus omdat het niet te controleren is, dan is het volgens jou geen fraude meer.

[ Voor 11% gewijzigd door Arn0uDz op 12-04-2015 14:05 ]

• BruceLee

BruceLee

Arn0uDz schreef op zondag 12 april 2015 @ 14:05:
[...]

Dan is het nog steeds fraude hoor... Dus omdat het niet te controleren is, dan is het volgens jou geen fraude meer.
nehoor want je staat opgegeven al ook bestuurder van die auto.
en de andere rijden er ook mee dus. er is geen probleem

• glnk
Ook al sta je niet opgegeven als bestuurder. Maakt geen drol uit. Dat is alleen handig als je over wil schrijven na x aantal jaar. Dan kun je aangeven dat je al tig jaar rondrijd. Maar ook dat boeit nauwelijks want je kan gewoon onderhandelen met ze :P

Verwijderd

Topicstarter
Maar even to the point welke auto is perfect voor mijn eisen.

• glnk
Mazda Mx-5

• BruceLee

BruceLee

idd de mx5 is voor het geld het meest ralisitsch als je uberhaubt plezier in je leven wilt.

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:59
BruceLee schreef op zondag 12 april 2015 @ 14:22:
idd de mx5 is voor het geld het meest ralisitsch als je uberhaubt plezier in je leven wilt.
Vermits je onder de 1.90 bent

Helaas. Voor mij dan :P

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben jammer genoeg niet echt een Mazda fan.dit komt door ervaringen van een kennis van ons.

• BruceLee

BruceLee

als je het van die kennis moet hebben .... :P

Anders min vroegere droom auto een Toyota Celica
Beter kan je niet hebben.

[ Voor 49% gewijzigd door BruceLee op 12-04-2015 14:26 ]

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01:15

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Verwijderd schreef op zondag 12 april 2015 @ 13:51:
Mijn budget is wel hoger maar dit was een schatting mijn budget voor de auto is 250 max maar ja probeer wel beetje goedkoop maandelijks uit te zijn
OK, hoeveel kms denk je te gaan rijden in totaal? Dat je school en werk 15km verderop liggen zegt nog niet hoe vaak je moet rijden, en al helemaal niets over hoe ver je gaat toeren...

Stel vijf dagen in de week 15 heen en 15 terug en vervolgens ook nog 50km "toeren" gemiddeld levert je per week 200km op, als je 40 weken per jaar rijdt, kom je dus uit op 8000km.

Dan de vraag of je met 8k km/j toe kun met een budget van EUR 150/maand, dus EUR 1800/jaar. Antwoord is waarschijnlijk "ja" (hangt zoals gezegd af van woonplaats en leeftijd, waar je nog steeds niets over zegt), maar dan moet je wel gaan voor minimale kosten boven alles, dus zo licht mogelijk (ivm wegenbelasting), zo zuinig mogelijk en een laag vermogen/risicofactor (ivm verzekeringen). Oh, en natuurlijk goedkoop in de aanschaf.

Je zit dan te kijken naar een Daihatsu Cuore, Nissan Micra, Citroen Saxo of Peugeon 106. Met 8k km/j of meer kun je trouwens kijken naar LPG, dat kan bij een lichte auto lonen - zoveel zelfs dat je daarmee "meer auto" (zoals een Ibiza, 206 oid) kunt veroorloven, maar met die leeftijd neem je een forse gok op goede werking van alles. Zou ik niet doen als je budget krap is en je beperkte ruimte hebt om tegenvallers op te vangen :o

Oslik blyat! Oslik!

Verwijderd

Topicstarter
Natuurlijk is dat niet een goede insteek. Maar Heb liever een hatchback

• Mr. Awesome
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 26-08 18:34

Mr. Awesome

Vroeger hyptonize

Dus meerdere mensen hier raden de MX5 aan, maar omdat één kennis er minder over te spreken is, is dat meteen geen optie meer? Tja, als je al je aankopen op die logica baseert, zul je weinig kunnen kopen.

Verwijderd

Topicstarter
L
dion_b schreef op zondag 12 april 2015 @ 14:28:
[...]

OK, hoeveel kms denk je te gaan rijden in totaal? Dat je school en werk 15km verderop liggen zegt nog niet hoe vaak je moet rijden, en al helemaal niets over hoe ver je gaat toeren...

Stel vijf dagen in de week 15 heen en 15 terug en vervolgens ook nog 50km "toeren" gemiddeld levert je per week 200km op, als je 40 weken per jaar rijdt, kom je dus uit op 8000km.

Dan de vraag of je met 8k km/j toe kun met een budget van EUR 150/maand, dus EUR 1800/jaar. Antwoord is waarschijnlijk "ja" (hangt zoals gezegd af van woonplaats en leeftijd, waar je nog steeds niets over zegt), maar dan moet je wel gaan voor minimale kosten boven alles, dus zo licht mogelijk (ivm wegenbelasting), zo zuinig mogelijk en een laag vermogen/risicofactor (ivm verzekeringen). Oh, en natuurlijk goedkoop in de aanschaf.

Je zit dan te kijken naar een Daihatsu Cuore, Nissan Micra, Citroen Saxo of Peugeon 106. Met 8k km/j of meer kun je trouwens kijken naar LPG, dat kan bij een lichte auto lonen - zoveel zelfs dat je daarmee "meer auto" (zoals een Ibiza, 206 oid) kunt veroorloven, maar met die leeftijd neem je een forse gok op goede werking van alles. Zou ik niet doen als je budget krap is en je beperkte ruimte hebt om tegenvallers op te vangen :o
Ik heb hiervoor al een spaarrekening lopen voor en heb 2 baantjes dus verdien wel genoeg

• Mr. Awesome
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 26-08 18:34

Mr. Awesome

Vroeger hyptonize

Verwijderd schreef op zondag 12 april 2015 @ 14:30:
L
[...]

Ik heb hiervoor al een spaarrekening lopen voor en heb 2 baantjes dus verdien wel genoeg
Je quote heel zijn post, maar geeft geen antwoord op zijn vragen. Zo kan niemand je helpen, natuurlijk.

• mark-k
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 19-11 18:01

mark-k

AKA markkNL

418O2 schreef op zondag 12 april 2015 @ 14:24:
[...]

Vermits je onder de 1.90 bent

Helaas. Voor mij dan :P
Nergens voor nodig, ben zelf ook nog wel wat groter dan 1.90m en pas prima in mijn MX5. Heb de stoel niet eens helemaal naar achter staan. Sowieso kun je een lagere kuipstoel monteren, anders kun je de stoel eruti halen en wat schuim weghalen uit het zitvlak om lager te zitten. Binnenspiegel gewoon verwijderen(als je m laat zitten moet je er bij elke zijstraat omheen kijken), hoeft er niet op te zitten.

Wat betreft de "ervaring van een kennis mbt Mazda" waardoor je geen MX5 zou willen, die ene persoon weet het uiteraard beter, dat het de best verkochte roadster ooit is zal vast toeval zijn...

[ Voor 14% gewijzigd door mark-k op 12-04-2015 14:49 ]

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 23:48

-tom-562

Oliesjeik

Mazda MX5

Vaak bu'j te bang!

• NoFearCreations

NoFearCreations

3DPrint the world!

Volvo 850 T5.

---RAWE CEEK!!!---

• DropjesLover
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 22:28

DropjesLover

Dit dus ->

Zijn toch al zat topics over, zeker voor dit budget.
Zolang het gewicht onder de 1100kg en het vermogen meer dan 90pk is alles wel prima.
Het betrouwbaarst en zuinigste is natuurlijk een Yaris.

Met een budget van €2000 moet je gewoon geluk hebben, 1x een startmotor, dynamo of een wiellager en je bent al snel €300 kwijt (bij een garage iig). Een uitlaat is ook snel €100, nieuwe bandjes zijn €75/stuk. En al die dingen zijn merk onafhankelijk. Een APK bij een oudere auto is ook altijd wel €100-200. Dat zijn de werkelijke kosten.

Overigens zou ik wel gewoon een kleine, goedkope hatchback kopen en die op eigen naam zetten en verzekeren. Eerste 2 jaar is het wat duurder, maar als je later een wat grotere/duurdere/snellere auto koopt zijn die paar opgebouwde jaren best fijn om te hebben.
Da's een slagschip met veel te veel vermogen voor TS :P

[ Voor 10% gewijzigd door DropjesLover op 12-04-2015 15:17 ]

BThGvNeOA
Bond Tegen het Gebruik van Nutteloze en Onbekende Afkortingen!
Gewoon uitschrijven wat je bedoelt is zo moeilijk niet... PR (persoonlijk record?), ICE/M/A (verbrandingsmotor?), kdv (kinderdagverblijf), DA (dierenarts?)etc...,

• TooTall_NL
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 23:02
Mazda mx5 is de meeste fun voor dat geld...
Wel zou je ook kunnen kijken naar een leuke golf cabrio. Onderhoud is daarvan goed te doen, lijkt mij als leek.
Ik zou zelf wel voor een ouder model gaan en niet de versie van de golf 3. Maar das persoonlijk.

• KeRsTmAnNeKe
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20:39
MX5 is wel tof, maar de eerste modellen (met klaplampen) staan bekend om hun geroest.... daar moet je goed op letten. Ook checken of de kap wel in orde is, ding vervangen kost je een paar 100 euro (gelukkig wel een simpel kapje, geen meerlaags ding.
Wel erg leuke auto, zeker met weer zoals vandaag. Je kan er zelf ook makkelijk aan knutselen (als je dat leuk vind), overal kan je wel bij, hoop (aftermarket)onderdelen te krijgen.

Ik had mijn MX-5 ingeruild op een Toyota Yaris T-Sport, 1e model, dat is misschien ook wel leuk, redelijk vermogen, (105pk), licht, betrouwbaar en net wat dikkere bumpers dan een normale Yaris.

• Just_I
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 21:17

Just_I

What did you just say?

Misschien niet helemaal je ding maar misschien deze Clio een optie?

Zelf ook een tijdje zo'n model gereden en het rijd zuinig genoeg gezien je eisen, rijd vlot door, niet al te duur in wegenbelasting. Toegegeven, ik zou zelf niet in deze bak willen zitten maar misschien jij wel.

\o\o\o\o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o \o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o \o\o\o \o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o

Ten Thousand fists in the air! \o

• NoFearCreations

NoFearCreations

3DPrint the world!

Just_I schreef op zondag 12 april 2015 @ 18:23:
Misschien niet helemaal je ding maar misschien deze Clio een optie?

Zelf ook een tijdje zo'n model gereden en het rijd zuinig genoeg gezien je eisen, rijd vlot door, niet al te duur in wegenbelasting. Toegegeven, ik zou zelf niet in deze bak willen zitten maar misschien jij wel.
Wahahahahah,.....JetCars 8)7 |:(

---RAWE CEEK!!!---

• The Eagle
  • Laatst online: 00:11

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Verwijderd schreef op zondag 12 april 2015 @ 14:20:
Maar even to the point welke auto is perfect voor mijn eisen.
Oude gare Golf met teveel vermogen. Kosten boeien niet, want onderhoud doe je toch zelf en dus hoeft ie ook geen NAP te hebben.
Nofi, je komt over als een petje die veel voor weinig wil, en te eigenwijs is om naar adviezen te luisteren, danwel zelf eigen onderzoek te doen en in te gaan op onze vragen, dus dan kun je het krijgen ook.

Ohja, als ie over een paar kaanden afgeschreven is omdat je er een nieuw onderdeel van 500+ in moet zetten moet je niet bij ons zijn.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• glnk
Zo'n Mazda MX-5 is voor heaumeau's. Een echte bikkel rijdt Golf GTI of een ouwe BMW 3 serie jonguh. Weet je wel hoe snel die zijn bij de stoplichten? :)

Met een sportief pookje
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=eZVgiFDoM4c]

[ Voor 22% gewijzigd door glnk op 12-04-2015 21:25 ]

Verwijderd

Topicstarter
glnk schreef op zondag 12 april 2015 @ 21:24:
Zo'n Mazda MX-5 is voor heaumeau's. Een echte bikkel rijdt Golf GTI of een ouwe BMW 3 serie jonguh. Weet je wel hoe snel die zijn bij de stoplichten? :)

Met een sportief pookje
[video]
Echte jongeren rijden in kadett gsi dat is pas een stukje Duitse techniek ;)

Verwijderd

Topicstarter
The Eagle schreef op zondag 12 april 2015 @ 21:13:
[...]

Oude gare Golf met teveel vermogen. Kosten boeien niet, want onderhoud doe je toch zelf en dus hoeft ie ook geen NAP te hebben.
Nofi, je komt over als een petje die veel voor weinig wil, en te eigenwijs is om naar adviezen te luisteren, danwel zelf eigen onderzoek te doen en in te gaan op onze vragen, dus dan kun je het krijgen ook.

Ohja, als ie over een paar kaanden afgeschreven is omdat je er een nieuw onderdeel van 500+ in moet zetten moet je niet bij ons zijn.
Nee maar door deze adviezen weet ik wel beter wat ik wil.En zit nu ook wel in twijfel met Mazda mx-5 .En wil beslist geen golf daar is het Nederlandse straatbeeld al mee
Overspoelt. En meestal de jongeren die daar in rijden zijn petjes lui.ik ben absoluut geen petje. Maar en wil ook niet veel voor weinig ik wil gewoon leuke auto die rijdt en niet veel verbruikt.geen dikke tuning wagen.maar een opeltje of Seatje of een leuk Japannertje

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 13-04-2015 07:36 ]

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 23:48

-tom-562

Oliesjeik

Dan kom je al vrij snel op een MX5 uit. Vrij probleemloze auto's (alle Mazda's trouwens), het enige waar je op moet letten is roest

Vaak bu'j te bang!

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

Je budget is zo krap dat ik elke euro aan betrouwbaarheid zou uitgeven ipv. Aan leuk.

Ook z'n mx-5 kost je gewoon linksom of rechtsom meer per maand dan een 106, twingo, yaris etc. Hoeft niet erg te zijn maar dan moet je er wel budget voor hebben en willen maken.

• redbullet
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 26-12-2024
astra coupe :D

• empy
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 20:04

empy

Rijdt rondjes

Ik heb zelf als eerste auto een Saxo 1.4 VTS gehad en daar gigantisch veel lol mee gehad, ding reed 1:15 met een pittige rijstijl en had een hoge funfactor.
Door de citroen vering kon je best vlot over drempels heen en omdat hij op dezelfde basis staat als de peugeot 106 zijn er nog heel veel onderdelen voor beschikbaar. Ook zelf sleutelen ging wel aardig doordat het een kleine auto is.

En met de juiste poetsmiddelen onder de juiste hoek lijkt het nog ergens op ;)
Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/4h7dgXP0jAhXEkiRxRh3vuu9/medium.jpg

• CMD-Snake
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13-11-2022
Een groene Opel Manta, matje is optioneel. :+
DropjesLover schreef op zondag 12 april 2015 @ 15:13:
Met een budget van €2000 moet je gewoon geluk hebben, 1x een startmotor, dynamo of een wiellager en je bent al snel €300 kwijt (bij een garage iig). Een uitlaat is ook snel €100, nieuwe bandjes zijn €75/stuk. En al die dingen zijn merk onafhankelijk. Een APK bij een oudere auto is ook altijd wel €100-200. Dat zijn de werkelijke kosten.
Ik lees nergens eigenlijk wat het budget is voor aanschaf. Maar bovenstaande bevat wel goede punten. Als je slechts 1000-2000 euro ook hebt voor aanschaf koop je daar niet veel BMW voor. Althans, die zal wel denk ik ronde 15+ jaar oud zijn en meer kilometers hebben gelopen dan de Enterprise.

Je moet er nou eenmaal ook rekening mee houden dat er iets gemaakt moet kunnen worden. En ik denk dat bij een BMW de banden wel meer kosten dan 75 euro of je moet echt van die merk onbekend banden nemen. (En die zijn dan ook weer na 10.000km op :/ )

Reken eerst maar aan zaken als verzekering, dat zal als beginnend bestuurder nog je grootste kostenpost worden.

Verwijderd

empy schreef op maandag 13 april 2015 @ 13:02:
Ik heb zelf als eerste auto een Saxo 1.4 VTS gehad en daar gigantisch veel lol mee gehad, ding reed 1:15 met een pittige rijstijl en had een hoge funfactor.
Door de citroen vering kon je best vlot over drempels heen en omdat hij op dezelfde basis staat als de peugeot 106 zijn er nog heel veel onderdelen voor beschikbaar. Ook zelf sleutelen ging wel aardig doordat het een kleine auto is.

En met de juiste poetsmiddelen onder de juiste hoek lijkt het nog ergens op ;)
[afbeelding]
Dat is inderdaad een hele fijne auto voor als je sportief wilt.
Leuk oud top gear filmpje:
Old Top Gear Hot Hatchbacks: https://youtu.be/hw2-2AEbOFY

Moet zeggen dat onze micra (model bolletje) ook best stuurde door de brede en lange wielbasis, maar door de hoogte, uiterlijk en motor natuurlijk niet sportief te noemen, wel goedkoop en betrouwbaar.

• DropjesLover
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 22:28

DropjesLover

Dit dus ->

CMD-Snake schreef op maandag 13 april 2015 @ 19:44:
[...]

Een groene Opel Manta, matje is optioneel. :+

[...]

Ik lees nergens eigenlijk wat het budget is voor aanschaf. Maar bovenstaande bevat wel goede punten. Als je slechts 1000-2000 euro ook hebt voor aanschaf koop je daar niet veel BMW voor. Althans, die zal wel denk ik ronde 15+ jaar oud zijn en meer kilometers hebben gelopen dan de Enterprise.
Zie TS:
Verwijderd schreef op zondag 12 april 2015 @ 12:26:
Ik heb interesse voor Duitse auto's vooral opel.Maar een Peugeot Toyota Honda seat of BMW is ook prima.aanschafprijs€2000 maxx. Liefst een auto bouwjaar boven 1996
BMW's zijn zeker wel te vinden, vooral de wat saaiere 316i's, die zijn ook niet afgeragd te vinden. Maar ja, BMW's zijn weer relatief zwaar en dus duur in verbruik en wegenbelasting. En inderdaad wat duurdere bandjes en ander onderhoud.

BThGvNeOA
Bond Tegen het Gebruik van Nutteloze en Onbekende Afkortingen!
Gewoon uitschrijven wat je bedoelt is zo moeilijk niet... PR (persoonlijk record?), ICE/M/A (verbrandingsmotor?), kdv (kinderdagverblijf), DA (dierenarts?)etc...,

Pagina: 1