Wordpress vertaling

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan-901
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 15-11-2023
Hallo,

Ik ben bezig met het maken van een wordpress website. Nu zitten er in het template een aantal engelstalige teksten/woorden. Om dit eruit te halen heb ik het .pot bestand vertaald naar het Nederlands.

Probleem echter is dat nog steeds niet alles in het Nederlands is. Woorden die nu nog in het engels staan, staan in de algemene nl_NL gewoon goed in het nederlands geschreven, maar die woroden komen niet voor in het .pot bestand van het thema.

Hoe kan ik alles alsnog in het Nederlands krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13-10 12:18

André

Analytics dude

Zoek in de code van je theme naar die woorden en vervang ze. Staan ze daar niet in, zoek dan in de database.
En let op: ga je zaken aanpassen in je theme moet je die niet updaten omdat je andere die wijzigingen weer kwijt bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b2vjfvj75gjx7
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
.pot bestanden worden vaak wel meegeleverd als service, maar niet gebruikt in het thema zelf...

Je kan het zien aan de echo-functie met dubbele underscore __e binnen het taaldomein van de call die gemaakt wordt (meestal de naam van het thema tussen aanhalingstekens).

Direct in het theme editen is niet zo handig met updates - beter maak je een child-theme en een hook voor de functies die in het Engels zijn.

Of gewoon quick-and-dirty zoals hierboven; extended search-replace en handmatig even alles rechtzetten.

Overigens moet je niet de .PO file zien als bron, maar de .MO file -> .PO is het leesbare ding, maar dat wordt gecompileerd naar .MO en die laatste wordt ingelezen op serverniveau.

Zelf gebruik ik PoEdit om .PO files te editen en te compileren naar hun .MO equivalent.

[ Voor 20% gewijzigd door b2vjfvj75gjx7 op 14-04-2015 00:22 ]