oke eerst een lijst met wat ik in mn kast heb zitten.
MB: Asus crosshair V formula Z
CPU: Amd FX-8350, Koeling: Cooler Master Nepton 280L
GPU: Gigabyte Radeon HD 7950
Ram: Corsair dominator ddr3 1600 2x 8Gb
SSD: Transcend 256GB
Voeding: Corsair HX 850W
Netwerkkaart: Tp-link: TG-3468
Drivers geupdate met driver booster 2
Ook uitgevoerd TuneUp utilities 2014
Router: Netgear N600 wndr3700
Provider: Ziggo met max pakket (200Mb)
Mocht er meer informatie nodig zijn dan hoor ik het graag
Maar nu het probleem;
Sinds enige tijd starte de pc nog wel snel op, maar duurde het ong 3min. voordat het netwerk gereed was.
Zodra deze gereed was kan er gewoon met de pc gewerkt worden.
Echter als het netwerk nog niet gereed is en je start een programma dan slaat de hele pc vast.
geen foutmelding of wat dan ook.
Dus ik had het idee dat het aan de onboard netwerkkaart lag en vandaar de TP-link TG-3468 gekocht.
Omdat mijn vriendinnetje ook een nieuwe SSD wilde ook hier de transcend voor gekocht. Hiervoor draaide de OS op een ssd van Samsung 830 serie van 256GB.
Echter na de verse installatie van Windows en een bios update wacht het systeem nu (schijnbaar) tot er een netwerkverbinding is (lampje op Router blijft ruim 3minuten op oranje) waarna deze groen wordt en de pc verder opstart.
In bios staat nu ingesteld dat er een verbinding moet zijn alvorens er verder wordt opgestart.
Dit heb ik bewust zo laten staan omdat de pc anders toch vast slaat (tenminste die ervaring heb ik van de vorige keer).
Nu is mijn vraag, waarom duurt het zo lang voordat de verbinding tot stand is gebracht?
en wat kan ik er aan doen om dit te versnellen?
Of denk ik verkeerd en is het totaal iets anders?
Alvast bedankt voor de hulp.
Tim
MB: Asus crosshair V formula Z
CPU: Amd FX-8350, Koeling: Cooler Master Nepton 280L
GPU: Gigabyte Radeon HD 7950
Ram: Corsair dominator ddr3 1600 2x 8Gb
SSD: Transcend 256GB
Voeding: Corsair HX 850W
Netwerkkaart: Tp-link: TG-3468
Drivers geupdate met driver booster 2
Ook uitgevoerd TuneUp utilities 2014
Router: Netgear N600 wndr3700
Provider: Ziggo met max pakket (200Mb)
Mocht er meer informatie nodig zijn dan hoor ik het graag
Maar nu het probleem;
Sinds enige tijd starte de pc nog wel snel op, maar duurde het ong 3min. voordat het netwerk gereed was.
Zodra deze gereed was kan er gewoon met de pc gewerkt worden.
Echter als het netwerk nog niet gereed is en je start een programma dan slaat de hele pc vast.
geen foutmelding of wat dan ook.
Dus ik had het idee dat het aan de onboard netwerkkaart lag en vandaar de TP-link TG-3468 gekocht.
Omdat mijn vriendinnetje ook een nieuwe SSD wilde ook hier de transcend voor gekocht. Hiervoor draaide de OS op een ssd van Samsung 830 serie van 256GB.
Echter na de verse installatie van Windows en een bios update wacht het systeem nu (schijnbaar) tot er een netwerkverbinding is (lampje op Router blijft ruim 3minuten op oranje) waarna deze groen wordt en de pc verder opstart.
In bios staat nu ingesteld dat er een verbinding moet zijn alvorens er verder wordt opgestart.
Dit heb ik bewust zo laten staan omdat de pc anders toch vast slaat (tenminste die ervaring heb ik van de vorige keer).
Nu is mijn vraag, waarom duurt het zo lang voordat de verbinding tot stand is gebracht?
en wat kan ik er aan doen om dit te versnellen?
Of denk ik verkeerd en is het totaal iets anders?
Alvast bedankt voor de hulp.
Tim