Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul
Verwijderd
ik denk dat je met een lager toerental minder tractie hebt en dus een betere wegligging in die bocht.
Verwijderd
daarom vroeg ik inderdaad ook om de spoilerstand.Op zaterdag 16 juni 2001 20:43 schreef Schum1 het volgende:
zorg voor wat meer downforce.....
ik neem aan dat ie van achteren uitbreekt? in dat geval je spoilerstand achter een tikje hoger zetten.
Verwijderd
nou ja... dan hoeft ie voor niets aan te passen, aangezien de rest vd bochten wel goed gaatOp zaterdag 16 juni 2001 20:47 schreef Schum1 het volgende:
uiteraard glijd ie eruit van achteren
want anders zou die al glijden als je de bocht in gaat..
Verwijderd
En dan zijn er nog mensen die GP3 een sim durven te noemen. Booo.Op zaterdag 16 juni 2001 15:21 schreef Chakotay het volgende:
Het probleem is nu dat als ik de eerste chicane inrijd de curbs aantik dattie dan compleet de controle verliest, en dat is in het echt niet zo
Verwijderd
Ga toch buiten spelen man.Op zondag 17 juni 2001 17:39 schreef Lister_Storm het volgende:
[..]
En dan zijn er nog mensen die GP3 een sim durven te noemen. Booo.
Grand Prix 3.0 is wel degelijk een sim. En kom niet aanzetten met "GPL of NASCAR4 is veeeeeeeel beter"... leuk voor je, maar dat is nu ook geen moderne F1 sim.
Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)
Wou je het een arcade-spel noemen, dan? Dacht 't niet he.Op zondag 17 juni 2001 17:39 schreef Lister_Storm het volgende:
En dan zijn er nog mensen die GP3 een sim durven te noemen. Booo.
~/~ 101 little bugs in the file / 101 little bugs / take one out and recompile / 102 little bugs in the file ~/~
JAGrand Prix 3 diehards aanwezig?
http://i.imgur.com/BYdnj.jpg | http://i.imgur.com/1sNnu.jpg zomg new pic 14 JAN 2013 www.lannersedge.nl Gezellige LAN is Gezellig | i'm OLD!
lastig baantje overigens
yep ik ben nu ook bij de nurburgring aangekomen..........paar lastige bochten....Op maandag 18 juni 2001 23:33 schreef wheeler het volgende:
Gp3 diehards? en waarom rij je dan "beginners" baan Monza? echte GP3 bikkels rijden het seizoen en nu aangekomen bij de Grand Prix van Nurnburgring![]()
lastig baantje overigens
PIII 800@804 Mhz
Een sim is te defineren als dat de reacties van de wagen een logisch gevolg zijn van ontbranding in de cylinders, frictie in de motor/bak, overbrenging op de banden, gewichtsverdeling etc.
Ooit een GP3-hotlap-setup bekeken? Kan je een echte F1-wagen fatsoenlijk met zo'n afstelling wegsturen? Neen, never nooit niet.
Of kijk naar de powercurve, bijna helemaal vlak. Is dat normaal? Is dat direct gevolg van een logische samenloop van omstandigheden zoals dat ook ik een echt F1-wagen gaat? Wederom nee.
GP3 heeft zoiets als canned-physics. We proberen het gedrag van een F1-wagen te benaderen door bepaalde parameters zo in te stellen dat het wagengedrag op het oog lijkt op dat van een echte F1 wagen, maar feitelijk gebeurt er iets heel anders. Iedereen kan een object programmeren dat even snel accelereert als een F1-wagen, maar dat is geen realisme. Dat zijn canned-physics; doen alsof.
GPL en zijn opvolger N4 hebben wel een 'echte' physics engine. Oorzaak-Gevolg is er omdat er processen spelen in het wagenmodel zoals die ook in het echt voorkomen. Airflows, frictie, kloppende bandenslijtage en gewichtsverdeling etc etc. Ooit afgevraagd hoe het komt dat in GP3 de snelste ronden gereden worden vlak na een stop, in plaats van aan het einde van een stint? Juist, omdat er van de GP3-engine geen barst klopt. Dat soort dingen overkomen je in N4 niet. (En vraag anders Dale jr. maar:))
Nee, een Sim staat voor realisme, en dat is iets wat GP3 helaas ontbeert. Maarja, dat wist ik eigenlijk al toen ik zonder vleugels in de stromende regen volgas door Eau Rouge ging.
Toegegeven, van de huidige F1-sims is GP3 inderdaad de minst slechte. Maar ja, in het land der blinden in éénoog Koning. Het wachten is op F1-mods voor WSC, dan zullen alle mensen die roepen dat GP3 een Sim is flink op hun neus kijken.
Verwijderd
Om terug te komen op jouw topic: (voordat we hier een compete discussie krijgen over de voor- en nadelen van de ene game t.o.v. de andere) Wat je moet doen is de demper instellingen zachter zetten. Als je het probleem alleen op de curbes hebt heeft het meer met je demper instellingen dan met je roll-bar te maken. Gaat het om langzame bochten, zet dan de slow rebound enz. zachter. Als je hier wat mee fröbelt moet je verder kunnen komen. Give it a try!
Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul
Je spreekt jezelf wel flink tegen.. Eerst is Gp3 geen sim en nu is het de minste slechte F1 sim?Op dinsdag 19 juni 2001 03:26 schreef Lister_Storm het volgende:
Toegegeven, van de huidige F1-sims is GP3 inderdaad de minst slechte. Maar ja, in het land der blinden in éénoog Koning. Het wachten is op F1-mods voor WSC, dan zullen alle mensen die roepen dat GP3 een Sim is flink op hun neus kijken.
Ik wil je best geloven dat GPL of N4 een stuk beter in elkaar steken dan Grand Prix 3.0. Maar tja.. ik wil F1 racen.. en dan is er (helaas?) maar in sim op de markt die mij daarin kan voorzien en dat is GP3. Er zijn een hoop dingen niet goed aan GP3 maar die wisselende weersomstandigheden met opklaringen, dichttrekkende bewolking en regen etc zijn wel mooi gemaakt. Het kan wel veel beter maar ja.. zoals jij zei, in het land der blinden is 1 oog koning.
Komt er nog een nieuwe CART variant op basis van de N4 engine?
Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)
Kan dat eigenlijk met meer dan 2 personen?
Make everyday a good day!