Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Problemen met Asus N56VZ-S035V

Pagina: 1
Acties:

• Vissert
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 15:14
Goedemorgen Tweakers,

Sinds gisteravond start mijn Asus niet meer op.. Ik vermoedt dat dit komt door plotseling uitvallen vanwege een lege batterij terwijl ik een grote download aan het binnen halen was.

Na het aanzetten van de laptop wordt het Asus opstart scherm langer weer gegeven dan normaal waarna ik een BSOD krijg. Deze verdwijnt te vlug om te zien wat de exacte melding is.

Hierna krijg ik het vorige Asus scherm weer met de tekst in de trant van "Automatisch herstellen". Helaas faalt dit ook waarna ik in scherm kom met twee mogelijkheden "Opnieuw opstarten" en "Geavanceerde instellingen".

Onder de knop geavanceerde instellingen zijn dingen terug te vinden als systeem herstel, PC vernieuwen, terug naar fabrieksinstellingen en commandline openen.

Het terug zetten van meerdere systeem herstelpunten werkt niet. Nadat het systeem herstel aangeeft dat het voltooid is krijg ik een foutmelding over mijn virusscanner welke problemen oplevert. Het opstarten in veilige modus levert het zelfde op als normaal opstarten.

Inmiddels heb ik de SSD uit mijn laptop in bracket getest op een andere laptop. Deze wordt gewoon uitgelezen en ik kan dan ook mijn bestanden veilig stellen.

Specificaties:

pricewatch: Asus N56VZ-S4035V

Met de volgende aanpassingen:

Windows 8.1
Samsung 830 SSD 256gb waarop win 8.1 draait.
Extra HD op de plek van de DVD drive. (Ook verwijdert maar heeft geen effect)

Ik vermoedt dat alles te fixen is met het terug zetten naar fabrieksinstellingen maar dit heeft uiteraard niet mijn voorkeur.

Hebben jullie nog suggesties?

• frankym
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 26-09-2024
Het lijkt wel of je bios instellingen(ongewild) zijn aangepast.

Waarschijnlijk staat in je bios Deze op AHCI (snelle stand voor SSD). Probeer deze eens op SATA IDE mode.

Als dit het probleem verhelpt geef ik je het advies om Windows opnieuw te installeren in de AHCI mode of je moet een aantal registerregels aanpassen .