Nieuw gebouwde pc, geen piepjes, geen beeld,

Pagina: 1
Acties:

• MeanSmoothie
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 11-01 19:24
Hallo allemaal,

Ik heb gisteren een nieuwe pc gebouwd met de volgende onderdelen:
#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Athlon X4 860K Boxed€ 71,95€ 71,95
1ASRock FM2A78M-DG3+€ 49,95€ 49,95
1Club 3D Radeon HD 7950 '13Series€ 249,-€ 249,-
1Seagate ST1000DX001, 1TB€ 75,50€ 75,50
1Cooler Master N300 (KKN1, closed)€ 32,95€ 32,95
1Crucial Ballistix BLS2CP4G3D1609DS1S00CEU€ 56,-€ 56,-
1Antec VPF Series 450W€ 46,71€ 46,71
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 582,06

Na paar uur heb ik alles in elkaar gezet en krijg ik geen beeld, Heb de kabels gechecked(VGA , HDMI) daar ligt het niet aan die werken beide, heb een andere monitor getest. Heb de onboard videokaart en een externe videokaart geprobeerd.Heb alle kabels nog een keer gechecked alle handleidingen gevolgd, Ram verwisselen, minimale dingen aansluiten. Maar niks wilt helpen na allemaal dingen geprobeerd te hebben blijven er nog maar paar dingen over waar het aan kan liggen, Mischien een onderdeel defect of bios versie te oud voor mijn CPU. Maar ik heb geen idee hoe ik mijn bios versie moet updaten zonder beeld graag tips.

• r3solution
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
CPU er al eens uit gehaald en weer terug gestopt? Raar verhaal, maar ik heb dit eens letterlijk meegemaakt.
Toen degene die bij me stond dat tegen me zei, zei ik; kom op man ik kan wel pc's bouwen. Uiteindelijk toch maar gedaan en hoppa, beeld! :)

Kijk ook eens of de BIOS jumper goed staat. En controleer ook gelijk of er nog prik in de battreij zit. effe tegen je tong houden. Werkt hetzelfde als een 9V batterij, maar dan zwakker. "Proef" je niks, dan is 'ie leeg.

Succes alvast. ;)

[ Voor 65% gewijzigd door r3solution op 12-04-2015 03:44 ]

• RGAT
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online
Hoewel een nieuw moederbord dus ook een nieuwe batterij zou moeten meekrijgen gebeurt het wel eens dat ze leeg zijn, maar dan verlies je alleen maar je configuratie, de pc zou alsnog moeten opstarten :)

Ik zie zo gauw echter geen speakertje op dat moederbord, iets wat ASRock wel vaker doet zodat als het mis gaat je geen idee hebt wat er mis gaat...
Dus het ontbreken van piepjes is niet direct een slecht teken, het helpt alleen niets :)
Maar je hebt al verschillende schermen, videoadapters en RAM configuraties geprobeerd dus wat dat betreft heb je het rijtje wel al afgewerkt.

Enige optie is dan de BIOS versie, volgens de CPU Support List wordt een bepaalde Athlon II X4 van 3,7Ghz pas vanaf BIOS P1.40 ondersteunt, waar een hoop andere CPU's als 'All' staan, lijkt erop dat je een standaard ondersteunde CPU moet gaan lenen om de bios te updaten, eventueel kan je bij de winkel waar je m gekocht hebt hiernaar vragen.

Edit: CPU Support List
Overigens heeft de Athlon II geen geintergreerde graphics en zullen de videopoorten op het moederbord sowieso niet werken, ook als je BIOS de nieuwe versie heeft.

[ Voor 11% gewijzigd door RGAT op 12-04-2015 05:28 ]

Fixing things to the breaking point...

• r3solution
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
RGAT schreef op zondag 12 april 2015 @ 05:26:
Hoewel een nieuw moederbord dus ook een nieuwe batterij zou moeten meekrijgen gebeurt het wel eens dat ze leeg zijn, maar dan verlies je alleen maar je configuratie, de pc zou alsnog moeten opstarten :)
Punt 1, klopt.
Punt 2, oneens.

Ik heb het zelf een aantal keer ervaren dat door een lege batterij de pc wel aan gaat, en verder niks doet, eveneens geen beeld geven. (anders zou ik het punt niet aangehaald hebben) ;)

• Mastadont
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 21:31
heb je de voedingskabel naast je CPU er ook op zitten... ?

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 07:48

SeatRider

Hips don't lie

Ja en iets met afstandsbusjes...

Nederlands is makkelijker als je denkt

• Bartosy
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 01-02 08:05
SeatRider schreef op zondag 12 april 2015 @ 07:40:
Ja dit heb ook een keer afstandbusjes verkeerd ingeschroeft wat er voor zorgde dat er kortsluiting ontstond. Kijk daar even na.

• MeanSmoothie
r3solution schreef op zondag 12 april 2015 @ 03:29:
CPU er al eens uit gehaald en weer terug gestopt? Raar verhaal, maar ik heb dit eens letterlijk meegemaakt.
Toen degene die bij me stond dat tegen me zei, zei ik; kom op man ik kan wel pc's bouwen. Uiteindelijk toch maar gedaan en hoppa, beeld! :)

Kijk ook eens of de BIOS jumper goed staat. En controleer ook gelijk of er nog prik in de battreij zit. effe tegen je tong houden. Werkt hetzelfde als een 9V batterij, maar dan zwakker. "Proef" je niks, dan is 'ie leeg.

Succes alvast. ;)
Alle onderdelen heb ik eruit gehaald en erweer in gestopt en alle pinnetjes waren ook nog recht, genoeg pasta.

BIOS jumper en batterij check ik wel even nog.
RGAT schreef op zondag 12 april 2015 @ 05:26:

Ik zie zo gauw echter geen speakertje op dat moederbord, iets wat ASRock wel vaker doet zodat als het mis gaat je geen idee hebt wat er mis gaat...
Dus het ontbreken van piepjes is niet direct een slecht teken, het helpt alleen niets :)
Maar je hebt al verschillende schermen, videoadapters en RAM configuraties geprobeerd dus wat dat betreft heb je het rijtje wel al afgewerkt.

Enige optie is dan de BIOS versie, volgens de CPU Support List wordt een bepaalde Athlon II X4 van 3,7Ghz pas vanaf BIOS P1.40 ondersteunt, waar een hoop andere CPU's als 'All' staan, lijkt erop dat je een standaard ondersteunde CPU moet gaan lenen om de bios te updaten, eventueel kan je bij de winkel waar je m gekocht hebt hiernaar vragen.

Edit: CPU Support List
Overigens heeft de Athlon II geen geintergreerde graphics en zullen de videopoorten op het moederbord sowieso niet werken, ook als je BIOS de nieuwe versie heeft.
Er zit wel een speakertje in die hebi k zelf erin gedaan en als ik de ram eruithaal hoor ik wel 3 piepjes dan pauze dan weer 3 piepjes maar als ik CPU eruit haal dan hoor ik geen piepjes of is dit normaal?

Verschillende schermen, andere GPU en verschillende ram al geprobeerd.
SeatRider schreef op zondag 12 april 2015 @ 07:40:
Hij gaat nog wel aan en alle fans draaien ( 2 van de kast, proccesor en videokaart)

Nu ik de kast open heb gemaakt zie ik op een stickertje staan P1.10 dus zal zeker de bios versie betekenen dus lijkt me dat het toch de bios versie is? Er is zeker geen manier om bios te updaten zonder beeld en processor? want ik ehb geen geen andere processor liggen behalve die van mijn laptop maar die ga ik neit open maken :P

[ Voor 60% gewijzigd door MeanSmoothie op 12-04-2015 11:47 ]

• Assix
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 15-01-2025
MeanSmoothie schreef op zondag 12 april 2015 @ 11:27:

Nu ik de kast open heb gemaakt zie ik op een stickertje staan P1.10 dus zal zeker de bios versie betekenen dus lijkt me dat het toch de bios versie is? Er is zeker geen manier om bios te updaten zonder beeld en processor? want ik ehb geen geen andere processor liggen behalve die van mijn laptop maar die ga ik neit open maken :P
De kans dat die processor passen is zo goed als nul, maarja daar gaat het nu niet om.
Je kunt de bios in principe wel updaten zonder beeld, bij de meeste moederborden heb je een update knop op de achterkant. Druk er een USB drive in met de juiste bios versie en laat hem updaten.

• MeanSmoothie
V
hermitassix schreef op zondag 12 april 2015 @ 12:32:
[...]

De kans dat die processor passen is zo goed als nul, maarja daar gaat het nu niet om.
Je kunt de bios in principe wel updaten zonder beeld, bij de meeste moederborden heb je een update knop op de achterkant. Druk er een USB drive in met de juiste bios versie en laat hem updaten.
Volgens mij heeft mijn mobo niet zo'n knopje

• RGAT
  • Niet online
MeanSmoothie schreef op zondag 12 april 2015 @ 14:41:
V
[...]

Volgens mij heeft mijn mobo niet zo'n knopje
Als het goed is kan je de nieuwe bios firmware op een FAT32 usb stickie zetten, en dan de pc aan en op F6 rammen, dan zou die moeten updaten, tijdens het updaten nooit de pc uitzetten, de usb stick eruit halen enz. anders brick je je moederbord...
Wel mooi overigens, de eerste paar linkjes op de ASRock site met handleidingen, ook voor mijn oude moederbord, worden door Adobe Reader en Foxit geweigerd omdat het bestand corrupted is, goed voorbeeld van ASRock >:)

• MeanSmoothie
RGAT schreef op zondag 12 april 2015 @ 14:47:
[...]

Als het goed is kan je de nieuwe bios firmware op een FAT32 usb stickie zetten, en dan de pc aan en op F6 rammen, dan zou die moeten updaten, tijdens het updaten nooit de pc uitzetten, de usb stick eruit halen enz. anders brick je je moederbord...
Wel mooi overigens, de eerste paar linkjes op de ASRock site met handleidingen, ook voor mijn oude moederbord, worden door Adobe Reader en Foxit geweigerd omdat het bestand corrupted is, goed voorbe
voorbeeld van ASRock >:)
Hoe weet ik dan wanneer hij klaar is?

• rdejongjr
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 06:51

rdejongjr

Gnome

Niet, zonder POST wil dit bord geen update doorvoeren, dit is over het algemeen enkel in de wat duurdere borden ingebouwd.

Voor deze CPU heeft het bord minimaal BIOS versie 1.4 nodig, bij asrock staat dat gelukkig op stickertjes op de bios chip. Als jouw bord een lagere versie heeft is de enige optie de verkoper of tweaker in de buurt vragen om het ding te flashen.

• MeanSmoothie
rdejongjr schreef op zondag 12 april 2015 @ 15:33:
Niet, zonder POST wil dit bord geen update doorvoeren, dit is over het algemeen enkel in de wat duurdere borden ingebouwd.

Voor deze CPU heeft het bord minimaal BIOS versie 1.4 nodig, bij asrock staat dat gelukkig op stickertjes op de bios chip. Als jouw bord een lagere versie heeft is de enige optie de verkoper of tweaker in de buurt vragen om het ding te flashen.
P1.1 zoals ik eerder zei, ik heb hem zaterdag (gisteren) gehaald bij pc totaal Oldenzaal. Enig idee hoeveel dit kost om hem te laten flashen?

• RGAT
  • Niet online
MeanSmoothie schreef op zondag 12 april 2015 @ 15:52:
[...]

P1.1 zoals ik eerder zei, ik heb hem zaterdag (gisteren) gehaald bij pc totaal Oldenzaal. Enig idee hoeveel dit kost om hem te laten flashen?
Zou er gewoon heen gaan, Mycom vond het geen probleem het gratis en direct te doen, het was wel rustig in de winkel, misschien dat je een afdanker cpu kan vinden welke ze hebben liggen en die wel met de P1.10 bios werkt om daarmee zelf te flashen met de geleende cpu?

• MeanSmoothie
Ik ben er heen geweest en hij heeft hem naar de nieuwste bios versie geupdate en zei dat hij nu werkte dat hij hem getest had nu ben ik thuis en heb ik nog steeds geen scherm heb wel reactie maar de monitor gaat meteen in sleep mode heb 2 monitors geprobeerd ook de knopjes "auto". Het schermpje in mijn toetsenbord Logitech g510 geeft nu wel beeld wat hij daarvoor niet deed. Vreemd dit.

• belgian1
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 02-02 14:21
heb je al eens getest met een andere grafische kaart of je grafische kaart eens in een andere pc geplaatst als test?

• MeanSmoothie
Nee, heb wel de onboard geprobeerd werkt ook niet.

edit: HDMI van de videokaart werkt wel erg vreemd alleen is de resolutie niet goed.

Maar de onboard VGA en videokaart DVI niet :S

[ Voor 62% gewijzigd door MeanSmoothie op 13-04-2015 13:10 ]

• belgian1
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 02-02 14:21
Je processor heeft geen ingebouwde gpu dus zal je onboard ook niet werken daarvoor heb je een processor met ingebouwde gpu nodig.

Wordt je videokaart goed herkend?
Heb je de benodigde drivers voor je kaart geïnstalleerd?

• MeanSmoothie
Ja ik heb alle drivers geinstalleerd en het werkt nog steeds niet :S

nadat ik amd catalyst heb geinstalleerd ziet alles er erg lelijk uit, bijv chrome browser is nu beetje wazig.

Is het mogelijk om de installatie ongedaan te maken? want hiervoor zag alles er prima uit behalve dat ik VGAniet kon gebruiken maar nu kan ik alsnog geen VGA gebruiken ( Maar ik zie wel in catalyst center dat hij mijn 2e monitor ziet )

[ Voor 84% gewijzigd door MeanSmoothie op 14-04-2015 11:15 ]

Pagina: 1