TV op eerste etage en zolder

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zaanone
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 10-10 22:33
Hallo beste Tweakers,

Ik weet niet of ik in het goede subforum zit met mijn vraag, zo niet, dan bij deze excuus.

Bij mijn ouders thuis zitten we al jaren met het zelfde probleem. Op de begane grond is het TV signaal super, we ontvangen alle kanalen (HD) zonder storingen. We hebben ooit coax kabels door het hele huis getrokken om ook op de 1e etage en zolder TV-te kunnen kijken (analoog). Het signaal is hier echter altijd slecht (sneeuw, ruis). We hebben al eens geprobeerd om digitale TV overal te installeren, maar hiervoor was het signaal ook veel te zwak. Op dit moment hebben op de BG digitale TV van upc, en op de eerste etage en zolder hebben we digitenne. 2 verschillende providers dus. Mijn ouders zijn belachelijk veel geld kwijt voor iets dat anno 2015 (denk ik/vind ik) toch beter opgelost zou moeten kunnen worden.

Ik heb gekeken naar mogelijkheden om het analoge signaal van een coax-kabel draadloos te kunnen sturen. Dit kan, maar om dan van kanaal te wisselen moet je naar de benedenverdieping lopen.... dat wordt hem niet dus. Ik zat dus meer te denken in de richting van tv via internet (we hebben overal goede wifi ontvangst). De best mogelijke optie leek me om via internet TV te kijken op horizon.tv. Als UPC abonnee kun je hier alle tv kanalen op goede kwaliteit bekijken.

Nou vroeg ik me af: wat denken jullie dat de meest gebruiksvriendlijke manier is om dit op de TV's aan te sluiten. Als je iedere keer om TV te kijken een computer aan moet zetten, naar horizon moet gaan en moet inloggen is de lol er denk ik ook snel vanaf. Weten er iemand of er een snelle en gemakkelijke manier is om zegmaar in een seconde of 20 TV te kunnen kijken via internet? (raspberry pi, chromecast wellicht??) We zijn best bereid om er wat aan uit te geven, op de lange termijn spaar je er natuurlijk best veel kosten mee uit.

Mochten er mensen zijn die advies kunnen geven of een oplossing hebben,, mijn dank is groot _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 13-10 14:54
Versterker?

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zaanone
Daar hebben we er al twee van volgens mij,, sowiso eentje weet ik. Op de een of andere manier is blijft het signaal niet goed. Zou meer versterkers dan een optie zijn,, of hebben versterkers ook hun limiet? Tussen het modem en de zolderverdieping ligt namelijk zeker een meter of 30 aan kabel.

Edit: daarnaast nog een toevoeging.. we hebben nu 1 tv op de 1e etage. We zouden hier misschien ooit een tweede willen hebben. We hebben twee tv's op zolder, dit blijven er twee. Ik weet niet of dit ook nog invloed heeft op de sterkte van het signaal.

[ Voor 30% gewijzigd door Zaanone op 11-04-2015 23:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
Je moet de poorten wel goed aansluiten. Zoek op multitap werking db. Niet gebruikte poorten moet je afsluiten. F-connectoren goed aansluiten.

Er vanuit gaande dat je goede coax hebt liggen.

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElMacaroni
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 21:39

ElMacaroni

Laat de zon maar komen!

Wat voor kabel? Trek eens +30 meter goede kabel via de trap en probeer het dan nog eens.
Signaalsterkte is in een vd menu's van de tv of ontvanger wel te vinden.
Dan weet je waar je moet zoeken.

SE2200+14xSF170S & SE1500M+4xTSM-375

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zaanone
Dank voor de snelle reacties!
Het zijn vrij oude kabels. het is echt jaaaren geleden dat we die kabels hebben getrokken, en dat was van het soort kwaliteit dat je per meter bij de bouwmarkt koopt. Ik was nog jong en had er geen verstand van, en mijn ouders hebben er nu nog geen verstand van :) Nou snap ik jaren later pas dat het dan natuurlijk beetje onze eigen schuld is dat we slecht signaal hebbem, dat hadden we kunnen verwachten met die kabels. Nieuwe kabels trekken is een optie, maar wel een die we echt pas als laatste willen doen. We moeten dan echt het hele huis overhoop halen. Vandaar dus mijn vraag m.b.t. tv kijken via internet,, we hebben namelijk wel heel goed internet en sterk signaal.

Edit: Ik ga zeker meer opzoeken over 'multitap werking db', thanks voor die tip al in ieder geval!

[ Voor 6% gewijzigd door Zaanone op 11-04-2015 23:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShitHappens
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 13-10 12:53
Ik zou eigenlijk de hele bekabeling (Coax) na gaan lopen, en vervangen. Signaal zo vroeg mogelijk versterken en uitsplitsen, Met gewoon goed spul, Kabelkeur kabels en dan vooral die oude kabels vervangen. Had zelf ook problemen met digitale TV over een 10 jaar oude coax kabel. Alleen al die vervangen loste het probleem op. Bij het aansluiten van de 3e tv boven bleek de versterker 15 jaar oud en brak te zijn, vervangen en toen nergens problemen mee.
Denk dat dat de stabielste optie is, waar je het langst voordeel mee hebt en ook nog eens de relatief goedkoopste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedmaster
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 20:17

Speedmaster

Make my day...

En begin qua COAX kabeldikte met zoiets als dit: http://www.allekabels.nl/...schmann-antennekabel.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zaanone
Bedankt voor de hulp allemaal! Het is zo te horen dan toch de beste optie om nieuwe bekabeling neer te gaan leggen. Het gaat een flink werkje worden, maar daar kunnen we wel wat tijd voor vrijmaken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

wacht ff joh. mischien is het goed spul maar slecht aangesloten

maak eerst eens een paar foto's van het gebruikte materiaal en hoe je het hebt aangeloten en waar het heengaat (open stekkers, raak de mantel de kern? etc)

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelyn
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 26-08 14:18
Wat Fish zegt. Kijk eerst eens naar alle stekkertjes en aansluitingen. Vaak zijn de boosdoeners als eerste de stekkers van de bouwmarkt. Vervang die eens met degelijke versies. Mocht dat niet genoeg doen, heb je die iig alvast voor als er toch nieuwe kabel moet komen, dus het is geen verliespost ;)

If it ain't broken, fix it until it is!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shure-fan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22:45
Koka799 overal neerleggen met fatsoenlijke stekkers en een multitap split, versterkers er tussen uit halen, en je signaal zal prima zijn

Voip enthousiastelling, Liever een kabel dan wifi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:35
shure-fan schreef op woensdag 15 april 2015 @ 12:07:
Koka799 overal neerleggen met fatsoenlijke stekkers en een multitap split, versterkers er tussen uit halen, en je signaal zal prima zijn
Dat laatste kun je hopen, maar is verre van een gegeven. Genoeg huisaansluitingen waar een signaal binnenkomt dat aan de matige kant is. In zo'n geval kan een goede versterker uitkomst bieden waarbij je die ook nog eens op de juiste manier in moet passen zodat je wel een goed signaal versterkt.

Maar de bestaande situatie eerst zo netjes mogelijk maken met kwaliteitsspul is een goede eerste stap.

[ Voor 8% gewijzigd door Rukapul op 15-04-2015 12:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
Klopt mijn signaal komt al binnen op 50%. UPCZiggo kan er niets aan doen zeggen ze.

👉🏻 Blog 👈🏻

Pagina: 1