Toon posts:

Wat is nou een switch ???

Pagina: 1
Acties:
  • 254 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een kabel abbonnement bij chello, hierop is mijn comp aangesloten, op deze comp zit een andere comp en kan via mijn comp internetten en bestannden delen.

Het is nu zo dat als ik mijn comp uit heb staan of opnieuw opstart de ander niet kan internetten.

Is een switch nu wat voor mij ????

• riffey#4
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22:48

riffey#4

aka Beever#4

Nee.
Met een switch kun je PC's verbinden (bijna hetzelfde als een hub)
Er zal dus altijd 1 PC aan moeten staan.
Daar kun je ook een oude PC voor gebruiken.

• Klippy
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23:20

Klippy

Still Game

Ja kan natuurlijk ook je kabelmodem op 1 poort van een HUB zetten en je 2 PC's op 2 andere poorten van de HUB...
Als dat mag van Chello dan.

Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO

• eppie
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
(overleden)
Dat zel alleen niet werken, want je hebt maar 1 ip adres van chello gekregen, en zoals jij het vertelt moet je er 2 hebben, je moet het via een soft of hardware matige router doen.

Eppie

• Epsilon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:32

Epsilon

Op zaterdag 16 juni 2001 15:25 schreef LiquidSilver het volgende:
Ja kan natuurlijk ook je kabelmodem op 1 poort van een HUB zetten en je 2 PC's op 2 andere poorten van de HUB...
Als dat mag van Chello dan.
dit gaat wel werken
maar je moet dat wel melden aan chello
je betaalt (bij @home dan)10,- meer voor die extra comp

Verwijderd

Chello staat het (nog) niet toe om meerdere aansluitngen op je abo te houden. :(
Met een hub of switch is het wel degelijk mogelijk om 2 aanluitingen te hebben op 1 account, ik heb het zelf draaien.
Het enige probleem is dat je alleen kunt internetten, dus als je bestanden wilt delen dan loopt dit traject via de eerste hub van chello (of andere provider) die er in je wijk/gehucht/dorp/stad/metropolis te vinden is. Dus in de trand van: PC1 --> Internet hub --> PC2, vulnerable file sharing ook wel genoemd.

Oplossing?
Router (soft/hardware matig)
Ik zelf ga voor de hardware oplossing.
Dan heb je alles intern op je router en kun je daar een switch of hub op hangen en zo netwerken en internetten...

Verwijderd

Je kunt bij @home makkelijk met meerdere comps tegelijk internetten. Ze kunnen wel zien dat er meerdere comps online zijn, maar ze doen er niks op uit. *D

Ik weet niet hoe dat zit bij chello... maar als je gewoon je tcp-ip instellingen voor je netwerkkaart voor chello dynamisch laat staan en die van je thuisnetwerk natuurlijk statisch dan moet er volgens mij gewoon werken.

• Wokschotel
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 18:49

Wokschotel

Op 6 wielen

Een switch heb je niets aan. Wat jij nodig hebt is een hardwarematige router, die verbruikt ook nog eens bijna geen stroom ivm een pc en kun je mooi in een kast zetten. En het is meestal gelijk een 100 mb/s switch/hub. Zoek eens in de search, bijvoorbeeld naar een SMC Barricade. Een goede router heeft NAT en een routermanagement-systeem al ingebouwd, zodat ie heel makkelijk configureerbaar is.

Verwijderd

Een hardwarerouter heb je al van 350 (bijv de smc barricade), moet je wel importeren, kan via outpost.com
Zit ook nog een 4 poorts 10/100 switch op.

Plus weinig stroomverbruik, weinig werk...

Verwijderd

Op zaterdag 16 juni 2001 15:34 schreef visserivo het volgende:
Je kunt bij @home makkelijk met meerdere comps tegelijk internetten. Ze kunnen wel zien dat er meerdere comps online zijn, maar ze doen er niks op uit. *D

Ik weet niet hoe dat zit bij chello... maar als je gewoon je tcp-ip instellingen voor je netwerkkaart voor chello dynamisch laat staan en die van je thuisnetwerk natuurlijk statisch dan moet er volgens mij gewoon werken.
idd kameraad,

ik vraag me alleen af of ze het ook bij mij kunnen zien ?, want in principe staat alleen de linuxbak aan @home aangesloten en de tweede netwerkkaart aan mijn netwerk ?

maar ja tegenwoordig..... ze zullen dit ook wel kunnen meten volgens mij als ze netjes ff de frames van je protocol uitpluizen..

• kamstra
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

kamstra

ipso iure

Op zondag 17 juni 2001 11:59 schreef aarninkron het volgende:

[..]

idd kameraad,

ik vraag me alleen af of ze het ook bij mij kunnen zien ?, want in principe staat alleen de linuxbak aan @home aangesloten en de tweede netwerkkaart aan mijn netwerk ?

maar ja tegenwoordig..... ze zullen dit ook wel kunnen meten volgens mij als ze netjes ff de frames van je protocol uitpluizen..
als ze een beetje slim zijn kunnen ze het alleen al zien aan het feit dat jij waarschijnlijk niet overal precies dezelfde specs. hebt...

ik heb hier namelijk dezelfde constructie als jij, waar 5 pc's op i-netten, maar niemand heeft bv. dezelfde schermresolutie , en ook de platforms waarmee ge-inet wordt zijn verschillend, dus alleen daaraan kan @Home al zien dat er iets niet helemaal in de haak is....maar och, ze doen er idd. toch niks aan... :)

Huh..?? Neuh...bedankt | Qui habet aures audiendi audiat

Verwijderd

Op zondag 17 juni 2001 13:38 schreef kamstra het volgende:

[..]

als ze een beetje slim zijn kunnen ze het alleen al zien aan het feit dat jij waarschijnlijk niet overal precies dezelfde specs. hebt...

ik heb hier namelijk dezelfde constructie als jij, waar 5 pc's op i-netten, maar niemand heeft bv. dezelfde schermresolutie , en ook de platforms waarmee ge-inet wordt zijn verschillend, dus alleen daaraan kan @Home al zien dat er iets niet helemaal in de haak is....maar och, ze doen er idd. toch niks aan... :)
Ik denk dat dit ook komt dat ze je daar niet op MOGEN pakken, het is privé wat iets je allemaal op je PC draait, als zij dit weten zullen ze klanten kwijt raken omdat die denken dat @home op hun pc's rondsnuffelt.....?

Verwijderd

ach ik heb er ook nog nooit geen last van gehad. zolang ik niks van ze hoor :)

en al hoor ik wel wat van hun, dan zoek ik toch een andere oplossing.. je krijgt toch eerst een waarschuwing >:)

• kamstra
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

kamstra

ipso iure

Op zondag 17 juni 2001 16:14 schreef keepitcool het volgende:

[..]

Ik denk dat dit ook komt dat ze je daar niet op MOGEN pakken, het is privé wat iets je allemaal op je PC draait, als zij dit weten zullen ze klanten kwijt raken omdat die denken dat @home op hun pc's rondsnuffelt.....?
ik denk dat idd ook, want je maakt mij niet wijs dat @home niets kan zien, maar ja dan weten ze het en dan? kom maar es binnen met je huiszoekingsbevel :) , ik ben er dan ff niet hoor!! :D

Huh..?? Neuh...bedankt | Qui habet aures audiendi audiat

• Slagroom
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23-08 10:29
Een switch is toch een bakkie waarmee je 10 mbit en 100 mbit NIC's met elkaar kan laten lullen wat niet met een normale hub kan? toch?

don't blame me if i'm wrong :)

• Byteripper
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14-02 18:10

Byteripper

The bytes make the rip.

Op zondag 17 juni 2001 16:20 schreef Monstar.nl het volgende:
Een switch is toch een bakkie waarmee je 10 mbit en 100 mbit NIC's met elkaar kan laten lullen wat niet met een normale hub kan? toch?

don't blame me if i'm wrong :)
Een switch schakelt zegmaar het verkeer tussen meerdere PC's, bij een HUB wordt al het verkeer dat via een poort binnenkomt ook weer naar alle poorten op die HUB verstuurd. Dus ook computers voor wie die data niet bestemd was ontvangen die data. Bij een switch worden de 2 PC's die data uitwisselen met elkaar verbonden en alle andere PC's aan de switch krijgen dat dataverkeer niet.

Stel, ik heb 4 PC's aan een hub hangen, A, B, C, en D. Als PC A van PC B een bestand kopieert, en PC C van PC D, dan wordt de totale netwerksnelheid over die twee verbindingen gedeeld. Bij een switch heb je dit niet, ze hebben beide de volle 100Mbit (of 10Mbit) tot hun beschikking.

Naja hopenlijk maakt dit het iets duidelijker...

Byteripper.
Pagina: 1