Zoeken in bestanden naar een "Phrase"

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yzord
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 07-10 12:00

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

Topicstarter
In Windows had ik ooit een tool die een specifieke map doorzoekt naar een zoekterm die je dan zelf opgaf. Hij pakte dan alle bestanden in de map op zoek naar de zoekterm.

Ik vroeg mij af, bestaat zoiets ook voor OSX? Zit een beetje te vogelen in Finder, maar daar word ik niet wijzer van haha. Iemand weet waar ik op doel?

Wat ik bedoel is het volgende. Ik heb een backup van mijn website en ik wil wat veranderd hebben in de teksten. Alle files zijn php files en ik wil ze niet 1 voor 1 openen. Dus wil ik een zoekterm opgeven die deze dan probeert te zoeken in de php files.

De Find in Finder werkt schijnbaar niet zo, want hij vindt de zoekterm niet.

[ Voor 34% gewijzigd door Yzord op 11-04-2015 21:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marijn100
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 01-10 16:51
*knip*

LMGTFY linkjes zijn lame. Als je vindt dat de TS meer inzet moet tonen, maak dan een TR aan en ga niet zitten trollen :/

Ik vond dit.

[ Voor 57% gewijzigd door Whieee op 14-04-2015 10:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpoekGTi
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 06-10 13:17
Ehm, en als ik in Finder gewoon ga zoeken naar een willekeurige string in mijn settings.php van spotweb en dan zoek ik dus gewoon op spotweb, dan krijg ik mijn settings.php file aangeboden....dus hij lijkt al de inhoud van files te indexen.

Always tell people you have a plan even if you don't. People will always love to hear that you have a plan. It gives hope.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• z1rconium
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 17-09 11:26
in terminal:

code:
1
2
cd directory
grep zoekstring *.php

In de AppStore is er ook een appje: EasyFind, die is top, doorzoekt ook netwerk schijven. Gratis.

[ Voor 68% gewijzigd door z1rconium op 12-04-2015 07:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Milkman
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 29-09 21:41

The Milkman

█████░░░░░ 50%

In veel codeeditors zit een dergelijke functie. SublimeText bijvoorbeeld.

𓆑 𓆑 𓆑 𓆑 𓆑 𓆑