Windows update werkt niet meer

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 627643

Topicstarter
Hallo,

een tijd geleden had ik hier ook een vraag gesteld m.b.t. mijn MSI laptop, omdat hij gebreken vertoonde (niet eens een half jaar oud!). Nu ben ik hier wederom met een vraag omdat het apparaat weer niet naar behoren werkt.

Sinds een week was mijn CPU telkens voor 60% bezet door 'Windows Modules Installer Worker' wat schijnbaar te maken heeft met het aan en uitschakelen van Windows functies en het installeren van Windows updates. Als logische volgende stap ging ik maar eens kijken of er wat nieuwe updates waren, eenmaal geinstalleerd startte ik mijn PC opnieuw op waarop het systeem reageerde: De updates kunnen niet worden voltooid. Wijzigingen ongedaan maken. En dit gebeurde ongeveer 3 keer achter elkaar.

Tot dusver heb ik al een system reset gedaan (alleen mijn C schijf) en heb ik ook manual updates geprobeerd te installeren, werkte allebei niet.

Is er iemand die mij hiermee uit de brand kan helpen?

Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardVanAfoort
  • Registratie: April 2010
  • Niet online

GerardVanAfoort

Slapen is een hobby

Staat er nog een verlopen trial van een virus scanner op? Zo ja ga naar de website van de AV en download removal tool en volg de beschreven stappen. Welke AV gebruik je nu op de laptop?

Vooral met McAfee heb ik dit vaak op deze manier opgelost (remote support).

De rest is vrije tijd. Breathe in breathe out

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 627643

Topicstarter
Hoi,

mijn huidige AV is de betaalde versie van Kaspersky 2014 Internet Security. Mijn laptop was pre-installed met Norton Internet Security, Anti-theft etc dus wellicht zou dat het kunnen zijn. Ik heb momenteel maar een tijdelijke oplossing gevonden: de service volledig uitschakelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardVanAfoort
  • Registratie: April 2010
  • Niet online

GerardVanAfoort

Slapen is een hobby

Ik heb dit in het verleden heel vaak zien gebeuren, vooral iets essentieels als WIndows update die niet kon voltooien door verlopen AV trials. Ook Symantec was hier schuldig aan, maar zo bont als McAfee... McAfee is daarom voor mij een virus op zich.

Kijk op de website van Symantec (nooit via zoekmachine, want er zijn vele obscure die "removal tolls" aanbieden, en je voelt 'm aankomen) en selecteer de versie waarvoor je een removal tool wil downloaden (waslijst bij hun).

Daarna is het zinvol Kaspersky te uninstallen, licentie wordt online gedeactiveerd.

Daarna, bij twijfel, offline en Symantec services activeren/herstellen. Systeem restart en daarna de removal tool gebruiken. Restart, en Kaspersky er weer op. Daarna Windows update.

Moet goedkomen zo!

De rest is vrije tijd. Breathe in breathe out