• miicker
  • Registratie: Juni 2011
  • Niet online
Beste Tweakers,

Ik ben op zoek naar een betaalbare bedrijfsaansprakelijkheidsverzekering. Ik heb een aantal bedrijven gecontacteerd:, waarin ik mijn gegevens heb vermeld met de vraag om een offerte:
Meeùs
Goudse
ASR
Reaal
Nationale Nederlanden
Centraal beheer achmea

Alle bovenstaande bedrijven gaven aan me niet te kunnen helpen per mail. Alle bedrijven stelde voor dat ik een afspraak maak met een adviseur. Hier heb ik weinig zin in, aangezien ik bang ben dat ik dan te weinig vergelijkingsmateriaal heb en ik simpelweg geen 6 gesprekken wil met adviseurs.

Daarnaast heb ik nog contact gehad met deltaloyd, Deltaloyd stuurde me een mail dat ze me binnen 5-10 werkdagen een antwoord gaan geven (ontvangen op 1 april), dat kreeg ik als reactie op het door mij verzonden bericht op 19 maart, dat wordt dus nog even afwachten.

Ik heb ook nog contact gehad met klaverblad, klaverblad was de enige die me een prijs konden geven. DIt zou neerkomen op €125,- per jaar. Op zich wil ik dit wel doen, maar ik wil eerst weten of ik niet ergens anders goedkoper uit kan zijn. Zeker omdat ik nog helemaal niet veel omzet maak en het lang gaat duren tot ik die €125,- terug verdien.

Ik vraag me dus af wat jullie ervaringen zijn met AVB's? Wat raden jullie me aan en zijn er nog bedrijven die ik kan contacteren?

Bedankt alvast voor jullie antwoord!

Groeten,
Miicker

I haven’t slept for three days, because that would be too long.

• The_Zohan
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 27-05 21:22
125 euro per jaar is erg weinig imho
wat is de bedrijfsactiviteit? Dat maakt nogal veel verschil voor de premie

• miicker
  • Niet online
IT-hulpverlening, veelal software problemen oplossen bij mensen aan huis

• PeterEs
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 30-04 15:50
Ik ben werkzaam voor een tussenpersoon. In de ICT, dus inhoudelijk weet ik weinig van verzekeren, maar ik vang wel eens het een en ander op natuurlijk :)

Die 125 euro per jaar lijkt mij een minimum premie. De premie wordt, afhankelijk van je werkzaamheden (hiervoor wordt vaak je SBI nummer van de KvK gebruikt) en omzet bepaald.

Voor zover ik weet zijn er (op dit moment) geen independer achtige sites waar je een vergelijking kunt maken voor een AVB. Je mag mij altijd een DM sturen, dan breng ik je met één van mijn collega's in contact. Ik vermoed echter dat je het niet (veel) goedkoper dan die 125 euro zult krijgen.

• StevenK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 07:54
Juist bij zakelijke verzekeringen kun je niet om goed advies heen. Daarom worden die verzekeringen niet via direct writers aangeboden.

Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk

• JaQ
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 26-05 15:19
Volgens mij betaalde ik bij NN zo'n 100 euro per jaar (3 jaar geleden) voor een bedrijfsaansprakelijkheidsverzekering.

Let wel, dit is iets anders dan een beroepsaansprakelijkheidsverzekering. Bedrijfsaansprakelijkheid dekt geen fouten die jij in je beroep maakt.

Voorbeelden in extremen:
wel gedekt: de mingvaas van 10k die je per ongeluk sloopt tijds het potje tafelvoetbal tijdens de koffiepauze
niet gedekt: een programmeerfout waardoor het bedrijf een week plat ligt en vervolgens failliet gaat.

Egoist: A person of low taste, more interested in themselves than in me

• pirke
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online
Mijn AVB kost 0,05% vd omzet per jaar, met een minimum van 100 euro. Dekking 1,25m per gebeurtenis en 2,5m per jaar.

Mijn BAV kost 0,19% vd omzet per jaar, met een minimum van 310 euro. Dekking 250k per gebeurtenis en per jaar.

De Belangrijkste Toespraak Die Je Ooit Zal Horen

• nuveo
  • Laatst online: 07-11-2022
Zoals bij de meeste zakelijke verzekeringen is een AvB inderdaad bijna alleen via een tussenpersoon af te sluiten. Met zo'n adviseur bedoelen ze waarschijnlijk echter een (in theorie) onafhankelijke tussenpersoon die zaken doet met verschillende verzekeraars en namens jou de vergelijking kan doen, dus je hoeft er maar ééntje te spreken :)

Ik betaal zo'n 130 euro per jaar bij Aegon, ook voor 1.25 miljoen per gebeurtenis / 2.5 miljoen per jaar.

• PolarBear
  • Niet online
miicker schreef op zaterdag 11 april 2015 @ 19:32:
Zeker omdat ik nog helemaal niet veel omzet maak en het lang gaat duren tot ik die €125,- terug verdien.
Sorry hoor, maar 125 euro in het jaar, als je dat al veel vindt dan kan je misschien helemaal niet beginnen met een bedrijf. Het is een tientje per maand.

En inderdaad, de ene verzekering is de andere niet, ik denk dat advies helemaal niet slecht hoeft te zijn. Dat kost wat tijd, maar scheelt je wel een enorm risico omdat je de goedkoopste verzekering hebt uitgezocht die achteraf ook weinig blijkt uit te keren.

• miicker
  • Niet online
PolarBear schreef op maandag 13 april 2015 @ 11:40:
[...]

Sorry hoor, maar 125 euro in het jaar, als je dat al veel vindt dan kan je misschien helemaal niet beginnen met een bedrijf. Het is een tientje per maand.

En inderdaad, de ene verzekering is de andere niet, ik denk dat advies helemaal niet slecht hoeft te zijn. Dat kost wat tijd, maar scheelt je wel een enorm risico omdat je de goedkoopste verzekering hebt uitgezocht die achteraf ook weinig blijkt uit te keren.
Een zin eerder is te lezen dat ik dit op zich wel wil doen :)

Alle anderen bedankt voor jullie antwoorden, heb er zeker wat aan gehad!

• Griffin2k
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 27-05 18:45
miicker schreef op maandag 13 april 2015 @ 11:54:
[...]

Een zin eerder is te lezen dat ik dit op zich wel wil doen :)
Dat klopt. Maar het betreft 125 euro per JAAR. Daarna stel je wel duidelijk of het toch niet ergens goedkoper kan. Als je dat goedkoper wilt dan scheelt dat misschien 1 of 2 euro in de maand! Als je dat qua omzet niet kunt bijbenen dan moet je misschien qua businessplan je ideeen bijstellen.

Een eigen bedrijfje betekent zeker in het begin dat je moet investeren, en je zult lang niet altijd vanaf dag 1 winst creeeren!

Zet eerst op een rijtje wat je wilt verzekeren, wat je risico's zijn (kans x impact) en ga daarna pas kijken wie de gunstigste prijs heeft op basis van exact dezelfde voorwaarden!

Ik werk bij een verzekeringsmaatschappij en zie geregeld mensen/bedrijven die even moeten slikken omdat ze een zo laag mogelijke premie willen maar zich dat niet meer gerealiseerd hadden bij die ene schadeclaim/aanspraak dat hun eigen risico toch best stevig is :)

Zonnepanelen 3950Wp - DMEGC 6x395Wp (ZW 2°) + DMEGC 4x395Wp (ZW 28°) - Solis 3.6

• miicker
  • Niet online
Ik heb mijn AVB afgesloten bij nationale nederlanden, uiteindelijk voor €8,67 per maand, wat dus prima te doen is. Ook vind ik per maand betalen veel fijner dan jaarlijks.

• redstorm
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 08:18

redstorm

Carpe Diem

Ik heb ook diezelfde verzekering afgesloten bij NN maar vraag me toch af of ik nog extra verzekering of andere nodig heb als freelance programmeur

• miicker
  • Niet online
redstorm schreef op zaterdag 18 april 2015 @ 22:21:
Ik heb ook diezelfde verzekering afgesloten bij NN maar vraag me toch af of ik nog extra verzekering of andere nodig heb als freelance programmeur
Als ik jou was als programmeur zijnde zou ik dan toch een beroepsaansprakelijkheidsverzekering afsluiten.
Stel je maakt een programmeerfout waardoor het bedrijf waarvoor je werkt (veel) omzet mis loopt, kunnen ze in sommige gevallen deze schade op jou verhalen. Dit dekt een AVB niet, maar een beroepsaansprakelijkheidsverzekering wel. Deze kost echter wel meer, ik geloof rond de 30/40 p.m.

• rednax2
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 10-05 20:10
Kortom, zoek een goede adviseur die je bedrijfsrisico's in kaart kan brengen.

• Frogmen
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Als je alleen maar particulieren doet valt het risico weer mee, zorg voor duidelijke algemene voorwaarden en je schiet al een hoop op. Bedrijsaansprakelijkheid zou ik zeker wel doen, al is het maar vanwege die ming vaas.

Voor een Tweaker is de weg naar het resultaat net zo belangrijk als het resultaat.

• PolarBear
  • Niet online
Frogmen schreef op dinsdag 21 april 2015 @ 12:17:
Als je alleen maar particulieren doet valt het risico weer mee, zorg voor duidelijke algemene voorwaarden en je schiet al een hoop op. Bedrijsaansprakelijkheid zou ik zeker wel doen, al is het maar vanwege die ming vaas.
Nou ja met particulieren kom je met consumentenrecht in aanraking, heb je een andere rechtspositie dan tov een andere ondernemer. Je risico wordt anders, en je kan niet alles met algemene voorwaarden inperken, bepaalde delen van het consumentenrecht is dwingend.
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee