Hallo
Dit is de eerste keer dat ik überhaupt een pc zelf koop, heb jarenlang op een oude laptop spellen gespeeld dus omgaan met low graphics en CTD wil ik niet meer hebben. Daarom wil ik graag een nieuwe pc die ook gewoon echt goed is qua performance. Het is niet zo dat elke game per se op ultra gedraaid moet worden maar wil wel dat deze computer voor de komende 4 jaar alles vlekkeloos draait.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Gamen (Battlefield series) GTA V,
Wat mag het systeem gaan kosten?
budget inclusief alles
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Nee
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Goede processor en Videokaart
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik heb niet heel veel verstand als het gaat om hardware, mij is verteld dat Intel stabieler is dan AMD maar dat je daar ook grof meer voor betaald
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Als het kan graag een goede performance bij redelijk hoge graphic settings
Ga je overklokken?
Nee
Hieronder is de lijst met hardware :
Naast de bovenstaande onderdelen zit er ook nog andere onderdelen en diensten bij (beeldscherm +- 100 euro / assemblage 65 euro / windows -100 euro / Samsung DVD-brander € 13,99)
In totaal komt dit neer op € 932,42 inclusief alles.
Graag zou ik advies willen hebben over wat misschien beter zou kunnen
Met deze investering wil ik namelijk de komende 4 jaar het liefst niks veranderen.
Mocht het zo zijn dat onderdelen na 4 jaar het allemaal niet meer kunnen bijbenen dan mag dit het budget van 800 euro overschrijden. Ik ben niet iemand die voor 3% betere performance gelijk meer geld betaald.
Hoorde zojuist ook dat de 850Watt voeding een beetje overkill is en de videokaart ''coil noise'' (hoge kans) op heeft? (thnx j5
). Heeft iemand hier ervaring mee?
Mochten er onduidelijkheden zijn, stel gerust vragen, echter ben ik niet iemand die de laatste jaren de hardware van computers in de gaten heeft gehouden of benchmarks.
(De reden van assemblage is dat ik garantie wil hebben op de onderdelen en dat word niet verstrekt als je hem los in elkaar zet)
Groeten, Nozman
Dit is de eerste keer dat ik überhaupt een pc zelf koop, heb jarenlang op een oude laptop spellen gespeeld dus omgaan met low graphics en CTD wil ik niet meer hebben. Daarom wil ik graag een nieuwe pc die ook gewoon echt goed is qua performance. Het is niet zo dat elke game per se op ultra gedraaid moet worden maar wil wel dat deze computer voor de komende 4 jaar alles vlekkeloos draait.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Gamen (Battlefield series) GTA V,
Wat mag het systeem gaan kosten?
budget inclusief alles
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Nee
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Goede processor en Videokaart
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik heb niet heel veel verstand als het gaat om hardware, mij is verteld dat Intel stabieler is dan AMD maar dat je daar ook grof meer voor betaald
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Als het kan graag een goede performance bij redelijk hoge graphic settings
Ga je overklokken?
Nee
Hieronder is de lijst met hardware :
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | AMD FX 6300 | € 119,- | € 119,- |
| 1 | Asus M5A97 LE R2.0 | € 75,- | € 75,- |
| 1 | Club 3D Radeon R9 280 royalKing | € 185,95 | € 185,95 |
| 1 | WD Blue WD10EZEX, 1TB | € 54,05 | € 54,05 |
| 1 | Sharkoon VG4-W Blauw | € 31,95 | € 31,95 |
| 1 | Corsair Vengeance Pro CMY8GX3M2A1600C9R | € 72,95 | € 72,95 |
| 1 | MS-Tech MS-N850-VAL Reb. B | € 42,70 | € 42,70 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 581,60 | |
Naast de bovenstaande onderdelen zit er ook nog andere onderdelen en diensten bij (beeldscherm +- 100 euro / assemblage 65 euro / windows -100 euro / Samsung DVD-brander € 13,99)
In totaal komt dit neer op € 932,42 inclusief alles.
Graag zou ik advies willen hebben over wat misschien beter zou kunnen
Met deze investering wil ik namelijk de komende 4 jaar het liefst niks veranderen.
Mocht het zo zijn dat onderdelen na 4 jaar het allemaal niet meer kunnen bijbenen dan mag dit het budget van 800 euro overschrijden. Ik ben niet iemand die voor 3% betere performance gelijk meer geld betaald.
Hoorde zojuist ook dat de 850Watt voeding een beetje overkill is en de videokaart ''coil noise'' (hoge kans) op heeft? (thnx j5
Mochten er onduidelijkheden zijn, stel gerust vragen, echter ben ik niet iemand die de laatste jaren de hardware van computers in de gaten heeft gehouden of benchmarks.
(De reden van assemblage is dat ik garantie wil hebben op de onderdelen en dat word niet verstrekt als je hem los in elkaar zet)
Groeten, Nozman