aanvulling van 2 zuilen op mijn 5.1 set

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bieske
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 21-08 19:23
Hi tweakers!

Advies gevraaghd tbv van uitbreiding van mijn huidige set.

#ProductPrijsSubtotaal
1Denon AVR 2113€ 599,-€ 599,-
4Boston Acoustics A 25 (Zwart)€ 99,-€ 396,-
1Boston Acoustics A 250 (Zwart)€ 179,-€ 179,-
1Boston Acoustics ASW 650 (Zwart)€ 0,-€ 0,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.174,-

Voor films ben ik hier heel erg tevreden over en voor muziek is het helemaal niet slecht . Maar er is ruimte voor verbetering!
Ik ben dus op zoek naar 2 vloerstaanders om deze set te complementeren. Voor films kan ik deze set dan vervolgens als 7.1 gebruiken, alternatief gebruik ik 2 speakers als tweede zone.
De reden dat ik echter wil uitbreiden is om 2.0 (evt 2.1) goed muziek te kunnen luisteren!

De opties waar ik nu over aan het denken ben zijn:
  • BA A250
  • BA A360
  • BA M250
Hierbij zijn de eerste 2 keuzes het meest logische, aangezien deze ook bij de a-serie horen. De m250 is echter tegenwoordig ontzettend goedkoop te krijgen. Ik ben echter bang dat dit in de surround set niet tot zn recht komt icm alle andere a-serie speakers?

Laatste optie zou zijn om speakers van een ander merk te kopen. Voor 2.0 zal dit perfect gaan, ben echter bang dat dit voor surround bij films niet meer lekker gaat klinken.

Iemand advies enig advies voor mij?

[ Voor 0% gewijzigd door bieske op 11-04-2015 17:46 . Reden: typos ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De A250 en A360 zijn leuke speakers maar niet super muzikaal, dan zou ik de M250 adviseren of een speaker van een ander merk. Het zal niet storend zijn met surround dat niet alle speakers van hetzelfde merk/lijn zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bieske
Dan neig ik toch naar de M250 die op dit moment al te krijgen is voor 250euro.
Zijn er nog andere speakers die ik moet overwegen voor rond dat budget?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JAHRASTAFARI
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 12-10 09:54
Ik kan niet in je portemonnee kijken, maar een goede set stereo speakers gaat héél lang mee. In mijn filosofie dat het leven te kort is om te luisteren naar slechte speakers, zou ik dan ook kijken om je budget naar boven te krijgen. Er zit zoveel méér in muziek, dat hoor je op een goede set.

Een ander merk speaker zou ook kunnen, de inmeet mogelijkheden van je receiver strijken de meeste dingen wel glad en voor surround van films is dit al snel geen probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 11 april 2015 @ 19:42:
De A250 en A360 zijn leuke speakers maar niet super muzikaal, dan zou ik de M250 adviseren of een speaker van een ander merk.
Wat maakt volgens jou, dat de ene speaker "super muzikaal" is en een andere niet?? :?
Je introduceert hiermee namelijk een vage classificatie die amper helpt en waar ik als mogelijk onderscheidend begrip weinig tot niets mee kan.

Je lijkt beide types goed genoeg te kennen, misschien kun je observaties delen die iets tastbaarder zijn. ;)

Ik heb de BA A360 nog niet zo lang geleden uitgebreid naast oa de Dali Zensor7, de Dali Ikon, Q Acoustics en Canton gehoord, het zijn allemaal buitengewoon goede speakers voor het geld, "all equal, but some more equal than others." :+
De Bostons liggen/lagen her en der in de ramsj, een goede tijd dus om voor betrekkelijke weinig geld prima speakers in huis te halen.
Ik vond en vind de A360 fris, strak en evenwichtig klinken, niets verkeerd aan, het schiet nergens buitengewoon positief of negatief uit en dat is voor een speaker 'voor de lange termijn' al snel een groot compliment.

Als je echt beter wilt, dan moet je imho in een hele andere categorie gaan zoeken met dito prijskaartjes.
Voor puur HT zou ik intussen geen vijfcijferige getallen meer over hebben als het voor beduidend minder ook al voortreffelijk klinken kan, voor perfecte stereo misschien nog wel.
Het is maar net waar iemand het accent wilt leggen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bieske
@jahrastafari, op dit moment kan ik het budget niet heel erg uitbreiden. De 300 euro voor de A360 is eigenlijk max, dan is de 250 euro (voor de eigenlijk veel duurdere speaker) voor de m250 meegenomen.
Daarnaast past de m250 nog een beetje binnen de WAF, al doet geen enkele zuil dat helemaal :)
Wie weet in de toekomst wel een groter budget beschikbaar, krijg ik vast nog wel iets terug voor de speakers, of gaan ze naar een andere ruimte.

@ bhagavad, dank je voor je frisse blik.
Ik ben geen echte audiofiel, ik heb wel graag goede spullen om me heen. Goed geluid kan ik waarderen, het perfecte geluid met het bijbehorende prijskaartje (5 cijfers) niet.
De BA A25 die ik heb zijn leuk, echter voor muziek missen ze wel iets. Op dit moment luister ik daarom de muziek ook meestal 5.1, klinkt imo mooier/voller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 14-10 14:06

FeaR

In GoT we trust

AUD > CEA

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Pagina: 1