Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[Access 2013] Apply filter macro max 255 characters

Pagina: 1
Acties:

• Flex
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09-11 20:18
Ben sinds kort bezig met een Microsoft Acces project, alleen stuit ik tegen 1 probleem aan.

Ik heb een zoekbutton die 15 items moet gaan doorzoeken, ik heb hiervoor een embedded macro gebruikt icm een Apply filter, waar ik in het Where condition veld de volgende string opgeeft:

code:
1
[Voornaam] Like "*" & [Forms]![Query1]![Text98] & "*" Or [Achternaam] Like "*" & [Forms]![Query1]![Text98] & "*" Or [Adres] Like "*" & [Forms]![Query1]![Text98] & "*" Or [Woonplaats] Like "*" & [Forms]![Query1]![Text98] & "*"

Ik heb nu 4 van de 15 opties gebruikt maar kan er niet meer kwijt omdat ik tegen de maximale 255 characters aanloop.
Als ik een group maak en ik geef dan een nieuwe action op, dan kan ik de rest van de macro wel kwijt maar dan werkt de search niet meer.

Hoe kan ik ervoor zorgen dat ik meer dan 255 characters kan gebruiken om de overige 11 opties in te vullen?

• Flex
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09-11 20:18
Opgelost.

Overgestapt van macro naar VBA, iets waar ik mij nooit in verdiept had, maar we komen er wel uit :)

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
Private Sub Searchbutton_Click()
Dim strsearch As String
Dim strText As String
If IsNull(Me.Searchfield) Or Me.Searchfield = "" Then
Else
strText = Me.Searchfield.Value
strsearch = "SELECT * from Contact where (([Voornaam] like ""*" & strText & "*"") or ([Achternaam] like ""*" & strText & "*"") or ([Adres] like ""*" & strText & "*""))"
Me.RecordSource = strsearch
End Sub