Toon posts:

Geen beeld met Club 3D Radeon R9 280 royalKing

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers,

Afgelopen vrijdag heb ik mijn eerste computer gebouwd met de volgende componenten.

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-4460 Boxed€ 179,95€ 179,95
1ASRock H81M-HDS€ 46,95€ 46,95
1Club 3D Radeon R9 280 royalKing€ 185,95€ 185,95
1Cooler Master N300 (KKN1, closed)€ 32,95€ 32,95
1Corsair Vengeance LP CML8GX3M2A1600C9€ 64,95€ 64,95
1Antec VPF Series 450W€ 46,71€ 46,71
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 557,46

Ik heb de computer met HDMI op de GPU bij mijn ouders getest en daar pakte hij de computer qua beeld meteen op, de resolutie klopte uiteraard nog niet, maar dat was geen probleem.

Nu ik de computer thuis aan heb gesloten met HDMI op de GPU de computer start op, maar krijgt vervolgens helemaal geen beeld. Voor zover ik weet heb ik alles netjes aangesloten. Het gaat hier om een 8 + 6 pins aansluiting, met PCI-E. Ik weet dat het de grafische kaart is die de boel verstierd. Zodra ik hem eruit haal is er namelijk niks aan de hand. Moet ik de HDMI nu eerst op het moederbord aansluiten en de driver dan installeren of maakt dit niks uit?

Wellicht weten jullie het!

Alvast bedankt,

Ronaldnoob

EDIT: Ik heb hem inmiddels aan de praat gekregen. Echter krijg ik bij opstarten 5 piepjes te horen, ik heb geprobeerd te zoeken wat hier de oorzaak van is, maar heb tot op heden niks kunnen vinden. Verder zijn de graphics ook verre van optimaal, het beeld is heel onscherp, moet ik dit in de BIOS tweaken of gewoon in de instellingen, dus de resolutie en dergelijke?

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 12-04-2015 15:00 ]

• TinusTegengas
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 17:43

TinusTegengas

Formula Racing

5x een lange piep? zo ja, dan ziet het mobo de videokaart niet (goed).

Indien mogelijk, probeer eens een andere videokaart of kijk eens of de kaart wel goed in de pcie sleuf zit.
Als het probleem ook met een andere videokaart is, dan is het mobo waarschijnlijk niet goed.

Normaal zal de videokaart na plaatsen gewoon moeten werken, alleen zullen de drivers dan nog wel geinstalleerd moeten worden.
Kijk wel in de bios of je niet alleen de onboard vga aan hebt staan.

Succes

[ Voor 63% gewijzigd door TinusTegengas op 12-04-2015 15:47 ]

I'm confused. Oh wait, maybe I'm not.

Verwijderd

Topicstarter
De videokaart zit er zover ik weet goed in, wat zou er dan mis met het moederbord moeten zijn, hij is spiksplinternieuw. De drivers heb ik allemaal geïnstalleerd. Het enige waar ik nu dan nog naar zou kunnen kijken is de BIOS, ik heb namelijk geen andere videokaart.

Waar zou ik het in de BIOS moeten vinden, daar weet ik namelijk niet zoveel van af