Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Ziggo router HElP!!

Pagina: 1
Acties:

• vetersteen
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 13-11-2024
Hallo,

Ik heb een probleem met poorten open zetten. ik zit bij ziggo en heb een ziggo modem/router met daarachter nog een tp-link router. Nu wil ik poorten openzetten maar het werkt niet. Het enige wat ik doe, ik zet op beide routers dezelfde poorten open. Maar het werkt niet.

Weet iemand wat ik fout doe of vergeet te doen

Rutger

• Deef_K
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 16:56
Je zult eerst de modem van ziggo in bridge modus moeten zetten om je eigen router te kunnen gebruiken.
Meer info hier: https://chelloo.com/forum/index.php?topic=38905.0

Vervolgens in je eigen router de poorten openzetten.

Verwijderd

Poorten op ziggo router forwarden naar ip van tp-link, vanaf tp-link naar ip van desbetreffende pc.

Maar liever/beter dat hier onder dus..

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 11-04-2015 15:30 ]

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 11:11

Umbrah

The Incredible MapMan

Of gebruik je eigen router niet als router maar als een AP: dus geen kabel in de "WAN" aansluiting... je hebt nu NAT-op-NAT en dat werkt niet/nauwelijks.

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17:54

lier

MikroTik nerd

Hoe heb je het nu exact ingesteld ?

Eerst het probleem, dan de oplossing

• Caelyn
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 26-08 14:18
In mijn ervaring is het inderdaad de beste optie om het modem in bridge mode te laten zetten. Zelfs met alles strak ingesteld werkt het merendeel van de tijd niet als je NAT-to-NAT gaat gebruiken. Kwestie van 1 telefoontje en ze zetten het meteen om voor je. Let er wel op dat je dan wel je WiFi-spots toegang kwijt raakt, aangezien je dat zelf niet meer aanbied (want je wireless gaat uit...)

If it ain't broken, fix it until it is!

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17:54

lier

MikroTik nerd

Alternatief voor het voorstel van Caelyn is om de router als accesspoint te configureren. Daarmee kan je je draadloze dekking verhogen ten opzichte van de bridge optie.

Eerst het probleem, dan de oplossing

Pagina: 1