Phonar Veritas 5.5 EdMa vs Teufel Ultima 40 MK2

Pagina: 1
Acties:

• theXE
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 28-12-2025
Zoekende naar een goede set speakers heb ik inmiddels al e.e.a. geprobeerd. Ik heb nu o.a. een set Teufel Ultima 40 MK2 staan. Deze zal ik echter gaan terugsturen aangezien het laag veel teveel aanwezig is. Niks mis verder met de speaker, detailrijk en een mooi vol geluid.

Nu heb ik al behoorlijk wat gelezen over de Phonar Veritas 5.5 (EdMa), maar ik vraag mij even af in hoeverre het is gesteld met het laag van deze zuilen. Het gaat in ons geval om een woonkamer van 35 m2 (zitgedeelte TV/audio ca 4,5 x 4,5 meter).

Wie heeft ervaring met deze luidsprekers en kan mij hier iets zinnigs over vertellen?

Aansturing:
- Marantz SR5007

• Finesse
  • Registratie: November 2014
  • Niet online
Misschien hier eens naar gaan luisteren .
http://www.htforum.nl/yab...257.msg2781419#msg2781419

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 02-01 12:26

FeaR

In GoT we trust

Ligt het probleem wel in de speakers en niet in de plaatsing (ruimte, akoestiek)? Ik heb bij Stassen meerdere Phonars gehoord (zoals iedereen die daar een stap binnen zet) en wat ik ondervond was dat de speakers heel nauw kwamen met plaatsing. In het begin stonden ze wat tegen de muur en relatief strak tegen andere speakers wat best wat laag voort bracht. Later was het laag compleet weg toen we de speakers wat vrijer hadden gezet. Bovenstaande zal overigens niet alleen gelden voor de Phonars, vandaar dat ik eens zou spelen met plaatsing van de speakers.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

• DjVe
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 18:38

DjVe

Hatsaflats!

Duw anders eerst eens eens een doek/sok in de reflexpoort van de Teufel. Grote kans dat je teveel aan laag dan weg is en het dus prima klinkt.