Ter zeer nodige vervanging van mijn 7 jaar oude laptop 
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
De standaard basisdingen, webbrowser, office etc.
Af en toe gebruik van rekenprogramma's: o.a. Matlab.
En af en toe een game tussendoor; huidige nieuwe games, op standaard grafische settings wil ik wel kunnen gaan spelen.
En ik wil het liefst een pc voor langere tijd kopen ~6 jaar. Dus ik hoop het enigzins future proof te maken. Al is alles wat je aanschaft in deze wereld natuurlijk gisteren al verouderd.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik was van plan hem zelf in elkaar te zetten, en het budget is 900,- Exl besturingssysteem.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Alleen muis en toetsenbord zijn er al.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Wat ik zelf met bbg's en lezen bij elkaar heb geknutseld:
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ik wil er op termijn een 2e scherm erbij zetten.
Ik ben nog nieuwsgierig of ooit een 2e videokaart extra erin steken een efficiente manier van uitbreiden is?
Of dat er misschien nog meer en makkelijkere opties zijn. Bijvoorbeeld, nu een ouder model van het een of het ander en dat dan over 2-3 jaar vervangen?
Ga je overklokken?
Nee
Belangrijkste vraag, werkt dit systeem?
Zijn er nog (veel) betere onderdelen te vinden dan ik heb uitgezocht?
Welk onderdeel / onderdelen zijn de bottleneck? Kan ik voor 50,- meer iets veel beters krijgen?
En wat zien jullie als mogelijke uitbreidingen / upgrades in de toekomst, of moet ik het laten voor wat het is?
En als ik hem in elkaar ga zetten, ga ik dan nog diverse kabels / kabeltjes nodig hebben?
Alvast bedankt!
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
De standaard basisdingen, webbrowser, office etc.
Af en toe gebruik van rekenprogramma's: o.a. Matlab.
En af en toe een game tussendoor; huidige nieuwe games, op standaard grafische settings wil ik wel kunnen gaan spelen.
En ik wil het liefst een pc voor langere tijd kopen ~6 jaar. Dus ik hoop het enigzins future proof te maken. Al is alles wat je aanschaft in deze wereld natuurlijk gisteren al verouderd.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik was van plan hem zelf in elkaar te zetten, en het budget is 900,- Exl besturingssysteem.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Alleen muis en toetsenbord zijn er al.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Wat ik zelf met bbg's en lezen bij elkaar heb geknutseld:
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i5-4460 Boxed | € 179,95 | € 179,95 |
| 1 | Gigabyte GA-Z97P-D3 | € 82,90 | € 82,90 |
| 1 | MSI GeForce GTX 750 Ti 2GB GAMING | € 150,95 | € 150,95 |
| 1 | WD Blue WD10EZEX, 1TB | € 54,05 | € 54,05 |
| 1 | Cooler Master N300 (KKN1, closed) | € 32,95 | € 32,95 |
| 1 | Samsung S24D590PL Zwart | € 153,80 | € 153,80 |
| 1 | Logitech Z150 Midnight Black | € 14,04 | € 14,04 |
| 1 | Crucial Ballistix BLS2CP4G3D1609DS1S00CEU | € 56,- | € 56,- |
| 1 | LG GH24NSC0 Zwart | € 12,60 | € 12,60 |
| 1 | Seasonic S12G 450W | € 67,95 | € 67,95 |
| 1 | Crucial BX100 250GB | € 90,95 | € 90,95 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 896,14 | |
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ik wil er op termijn een 2e scherm erbij zetten.
Ik ben nog nieuwsgierig of ooit een 2e videokaart extra erin steken een efficiente manier van uitbreiden is?
Of dat er misschien nog meer en makkelijkere opties zijn. Bijvoorbeeld, nu een ouder model van het een of het ander en dat dan over 2-3 jaar vervangen?
Ga je overklokken?
Nee
Belangrijkste vraag, werkt dit systeem?
Zijn er nog (veel) betere onderdelen te vinden dan ik heb uitgezocht?
Welk onderdeel / onderdelen zijn de bottleneck? Kan ik voor 50,- meer iets veel beters krijgen?
En wat zien jullie als mogelijke uitbreidingen / upgrades in de toekomst, of moet ik het laten voor wat het is?
En als ik hem in elkaar ga zetten, ga ik dan nog diverse kabels / kabeltjes nodig hebben?
Alvast bedankt!