Upgrade processor QMotion Goldline 3038

Pagina: 1
Acties:

• MacCollac
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 29-12-2024
Ik zoek een?
Intel processor

Wat is je budget?
Op het moment niet echt een budget.

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?

Mijn vriend heeft een aantal terug de Qmotion Goldline 3038 gekocht met de volgende specificaties:

Behuizing: Black/Alu design
Besturing software: Windows Vista
CPU: Intel Core 2 quad processor q8200 (2,33 GHz)
Werkgeheugen 4096 MB DDR2
Harde schijf: 640 GB SATA
Video: NVIDIA 9400GT

Een jaar terug heeft hij bij MyCom de videokaart al laten vervangen voor een GTX 650 plus een Samsung SSD schijf met 220GB met daarbij Windows 8.

Nu met de komst van GTA V vraagt hij zich af of de processor wel voldoende zal zijn om het spel decent te kunnen spelen.

De minimale CPU specificatie voor GTA V is: Processor: Intel Core 2 Quad Q6600, 2,40 GHz (4 CPUs) / AMD Phenom 9850 Quad-Core (4 CPUs), 2,5 GHz

De recommended specificaties voor GTA V zijn:Intel Core i5 3470, 3,2 GHZ (4 CPUs) / AMD X8 FX-8350, 4 GHZ (8 CPUs).

Wel CPU zouden jullie kunnen aanbevelen? Ik weet niet precies welk moederbord hij heeft, stond namelijk niet op de doos maar ik denk dat Intel alleen een optie is?

Alvast bedankt!

• NitroX infinity
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:11
Voor socket 775 zijn er niet veel betere processoren. Als hij een betere processor wil, zal hij het moederbord en geheugen ook moeten upgraden. Misschien ook de voeding (vertel ons het merk, model/type en wattage).

Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry

• MacCollac
NitroX infinity schreef op zaterdag 11 april 2015 @ 12:30:
Voor socket 775 zijn er niet veel betere processoren. Als hij een betere processor wil, zal hij het moederbord en geheugen ook moeten upgraden. Misschien ook de voeding (vertel ons het merk, model/type en wattage).
Heb geen idee wat de voeding is eerlijk gezegd. Het enige wat ik heb is de achterkant van de doos:

http://imgur.com/KpcktmQ

[ Voor 3% gewijzigd door MacCollac op 11-04-2015 12:43 ]

• NitroX infinity
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:11
Kast open schroeven, op de zijkant van de voeding zit meestal wel een sticker met informatie.

Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Dit systeem zal GTA V op de allerlaagste instellingen net kunnen spelen. Maar dingen upgraden zal er niet in zitten, enige wat je mee kan nemen naar een nieuw systeem is de SSD. De videokaart en CPU zijn traag, moederbord bied geen upgrade opties, DDR2 kun je ook niet gebruiken in een nieuw systeem, de voeding is waarschijnlijk vrij gaar, Qmotion kennende, en voor de rest blijft er niks over.

Dus je moet het met de laagste instellingen doen of er moet een volledig nieuw systeem komen.

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

• MacCollac
Bedankt, ga het hem doorgeven!

• Santee
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 16:25
Volgens mij is de gpu nog een veel groter probleem, een 9400gt was al een low end kaart in 2008, laat staan nu. Denk als je GTA5 een beetje wilt kunnen spelen dan je beter een geheel nieuw systeem kunt kopen, of je moet voor €50 een Q9550 oid op de kop tikken en die overclocken en een goedkope GTX660 ofzo halen, maar of dat kan/past/je voeding het trekt weet ik ook niet. Ik zou het persoonlijk niet doen.

• MacCollac
Santee schreef op zaterdag 11 april 2015 @ 14:54:
Volgens mij is de gpu nog een veel groter probleem, een 9400gt was al een low end kaart in 2008, laat staan nu. Denk als je GTA5 een beetje wilt kunnen spelen dan je beter een geheel nieuw systeem kunt kopen, of je moet voor €50 een Q9550 oid op de kop tikken en die overclocken en een goedkope GTX660 ofzo halen, maar of dat kan/past/je voeding het trekt weet ik ook niet. Ik zou het persoonlijk niet doen.
Er zit nu ook een GTX 650 in :)

• Santee
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 16:25
Oh sorry, wat is dan het nut dat nog te melden bij de specs als die er niet meer in zit :')
Pagina: 1