Toon posts:

Router blokkeert PS4

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hi allen,

Sinds kort ben ik eigenaar van een splinter nieuwe witte Playstation 4, echter lukt het niet om hiermee aan te melden bij het Sony Playstation Network.
Vreemd genoeg kan ik ook niet inloggen op de site van Sony Entertainment Network zelf (op pc), de hoofdpagina wordt gewoon geladen, maar zodra ik ook maar richting een 'account-sectie' op de site wil, kan de site niet geladen worden. (auth.api.sonyentertainmentnetwork.com)

Op de console zelf heb ik al van alles geprobeerd en getest, zo heb ik de DNS-server veranderd naar de servers van Google, de MTU veranderd van 1500 naar 1473 en de verbinding meerdere malen getest, maar dat lukt allemaal gewoon, er is wél verbinding met internet. Als ik me vervolgens wil aanmelden krijg ik de foutcode NW-31456-9 'Kan niet met de server verbinden binnen de tijdslimiet', wat er op duid dat de verbinding gigantisch traag is, of ergens word tegengehouden.

In de router, Arcadyan VGV7519, heb ik vrijwel alle opties benut. Ik heb een statisch ip aangemaakt voor de console, alle benodigde poorten open gezet, DMZ functie ingeschakeld en UPnP ingeschakeld (zowel in- als uitgeschakeld geprobeerd).
Op mijn pc zelf heb ik de firewalls uitgeschakeld, ik weet niet zeker of dit enige connectie had met PS4 naar router, maar je weet het maar nooit.
De servers van Playstation zijn niet down en ik ben ook niet gebanned, Sony kon niets met mijn vraag en vertelden mij dat het probleem bij de provider lag, de provider gaf echter de fabrikant de schuld. Op mijn PS3 heb ik altijd zonder problemen kunnen inloggen, met dezelfde modem/router.
Via een ander IP-adres kan ik wel 'gewoon' inloggen! (bv mobiele hotspot of vpn)

Alle hulp is welkom! :)