[BIOS] Advanced bios menu HP dv612ed, tweaks mogelijk?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• yori1989
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 12-07 11:35
Beste Tweakers,

Ik stoorde me al een tijdje aan de gelimiteerde bios settings op mijn laptop, nml: HP DV6 12ED
Specs:
CPU: Core i7 2670QM
GPU: HD 6770M 2 gb
Mem: 8GB 1333mhz
HDD: Seagate sshd 750gb

Nu kan ik dus het uitgebreide bios menu benaderen, waarin enorm veel settings staan die voorheen niet te benaderen waren, zoals het aanpassen van de geheugen clock en veel andere settings.
Mijn bedoeling was om mijn performance wat te tweaken, maar ik begrijp veel van deze bios settings dus niet.
Het was overigens vrij simpel om te benaderen, bij het booten F10 + A drukken en ineens staat er een extra menu me bios opties :)

Ik vroeg me af of andere leden op T.net ervaring hebben met de advanced opties van Insyde bios, en/of mij kunnen voorzien van informatie omtrent welke settings wat voor effect hebben.
Informatie is vrij schaars en heb dan ook moeite om de informatie te vinden die ik graag zou willen, namelijk: een guide, manual of FAQ over deze bios aanpassingen.

Hoe graag ook in het topic overlaad met screens/foto's van alle settings, probeer ik het nog even overzichtelijk te houden, wel kan ik desgewenst even foto's maken van de opties indien jullie wat duidelijkheid willen hebben over wat ik bedoel.

Ik heb het dan over dit menu :
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/DlX6qiC.jpg

Op youtube staat een compleet filmpje over de settings van de bios, helaas zit er geen commentaar bij maar over deze settings heb ik het dus:

[ Voor 12% gewijzigd door yori1989 op 11-04-2015 10:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
Ik hoef natuurlijk niet te vertellen dat je voorzichtig moet zijn met tweaken van een notebook. Mede doordat de CMOS batterij nog weleens op een vervelende plek kan zitten.

Over het algemeen zijn de BIOS termen allemaal wel uitwisselbaar. Goed googelen en het moet goed komen. :)

Nog een klein punt.. Klok niet te veel, notebooks staan nou niet echt bekend om hun goede koel prestaties.