Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• DutchAce
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 20-11 15:51
Hallo

Ik heb zojuist een nieuwe pc samengesteld met oa. I7 4790k, 250gb mx100,8gb Kingston 1866,gigabyte z97x gaming 5.

Nu is het zo dat als mijn pc loopt, deze langzaam maar zeker het ram geheugen vol is aant proppen, deze is binnen een half uur ongeveer 99% vol, terwijl de som van mijn lopende applicatie misschien net 2gb is.

Iemand enig idee wat dit kan zijn?

Ik heb paging al geprobeerd uit te zetten, dit mocht niet baten.

• jordy2811
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 23:04
Welk OS draai je en welke programma's zijn er actief? Een beetje meer info is welkom, wij kunnen ook nirt zien wat er nu in je ram staat!

Highscreen 486 DX2-66 - Matrixprinter

• Anonymoussaurus
  • Registratie: April 2014
  • Niet online

Anonymoussaurus

Medewerker van Oxygen Updater

Het lijkt me stug dat je nu al een virus op je pc hebt staan die je RAM geheugen laat vol lopen.

Eventueel kun je een screenshot maken van de processen die je open hebt staan en die ergens naartoe uploaden zodat we ze kunnen bekijken.

Medewerker van Oxygen Updater: discord.gg/5TXdhKJ

• DutchAce
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 20-11 15:51
heb het al gevonden, mijn NON PAGED POOL werd langzaam zo groot, dat het mijn hele geheugen bezette.
Nu heb ik via regedit gevonden hoe ik die pool niet groter dan 200mb kan laten worden

• Thralas
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 00:23
Dat is symptoombestrijding, en bovendien is je non-paged pool limiteren geen verstandige workaround (als de driver in kwestie alsnog de hele pool opslokt is er niets over voor andere drivers).

Je hebt een kernel memory leak, waarschijnlijk veroorzaakt door ndu.sys icm. de 'killer' NIC.

Awareness Thread on Windows 8 Memory Leak with NDU.sys

Geen idee of er ook een echte fix is, en of het aan ndu of de killer-driver ligt, maar dit is iig. een nettere workaround.