Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

VMware workstation: Disk expanden maar snapshots behouden

Pagina: 1
Acties:

• Joep
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 01:00
Nou, daar zit je dan. Ben je bezig met Smets netwerkbeheer deel 1 Windows server 2008 en dan kom je er opeens achter dat de harde schijf die je aan je machine hebt toegevoegd aan het begin van het boek eigenlijk nog 60 GB aan unallocated disk size nodig had, want er moeten nog extra partities worden aangemaakt :-(

Had dat dan verdomme aan het begin gezegd |:(

Anyway. Disk expanden dus, maar het liefste behoud ik m'n snapshots. Dat gaat niet, tenzij...

Als ik nu de hele folder van de virtuele machine kopieer en ergens opsla en vervolgens m'n snapshots verwijder en de disk expand, is het dan zo dat ik de hele virtuele machine + snapshots kan terugzetten door de folder die ik eerst ergens heb opgeslagen terug te plaatsen? Ik begrijp dat dan natuurlijk de harde schijf z'n originele grootte terug heeft, maar dat maakt niet uit. Klopt m'n redenatie?

Edit: Nevermind, 't klopt ;)

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 00:17

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Als je een extra partitie moet hebben, waarom dan niet gewoon een extra disk? Die is dan alleen bekend vanaf het punt dat je 'm maakt, ga je terug met snapshots dan loop je de kans die schijf te verliezen, maar niets weerhoud je ervan om die vmdk even opzij te zetten, teruggaan en dan de vmdk opnieuw koppelen.

Commandline FTW | Tweakt met mate

• Joep
Omdat ik m'n machines graag zoveel mogelijk op dezelfde manier configureer als de voorbeelden in het boek.

Edit: en het boek heeft het over twee partities op dezelfde disk, vandaar.

[ Voor 26% gewijzigd door Joep op 11-04-2015 23:39 ]

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 00:17

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Het gaat toch om het eindresultaat? Je geeft zelf al aan dat het boek niet klopt omdat het eerst een bepaalde grootte opgeeft die later in het boek niet meer overeenkomt. Waarom moet je dan een boek met fouten volgen? Als het een boek over programmeren ging, zou je dan je code gaan herschrijven omdat in het boek het voorbeeld er opeens anders uit ziet, maar dezelfde functie heeft?

Commandline FTW | Tweakt met mate

• Joep
Het boek zit helemaal niet fout, de auteur is gewoon vergeten te vermelden dat hij een harde schijf gebruikte met 130GB ruimte erop. Vervolgens maakte hij een partitie van 70GB en ging daarmee aan de slag een paar hoofdstukken lang zonder te vermelden dat er later meer partities op dezelfde disk zouden worden aangemaakt. Ik dacht, mooi, dan maak ik een VM met een virtual disk ter grootte van 70GB. Pas 6 hoofdstukken later maakte de auteur een extra aantal partities aan op dezelfde schijf. Voor hem geen probleem, want hij had nog 130-70=60GB vrij ruimte over op z'n hdd. Ik niet, want ik wist niet dat hij nog extra partities op dezelfde disk ging aanmaken. Vanwege de snapshots kon ik de disk niet 1,2,3 uitbreiden en toen maakte ik dit topic aan en toen loste ik het al snel zelf op en toen ging ik reageren op jouw goedbedoelde commentaar en toen nog een keer en toen besefte ik me dat ik wel heel erg veel tijd bezig ben met het reageren op goedbedoeld commentaar, terwijl ik allang bezig had kunnen zijn met studeren :'(

:>

En nu is't klaar :Y)