Toon posts:

Aankoopadvies: SSD, Geheugen, Windows8.1

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Goedenavond, Tweakers leden

Het huidige systeem:
Zoals ook zichtbaar ik op de afbeelding hieronder, draai ik met twee 4K-Monitoren. Het Systeem wordt gekoeld door een H100.
http://imgur.com/2uxIYOK
Afbeeldingslocatie: http://imgur.com/2uxIYOK

Waarvoor gebruik ik mijn systeem?
Dit systeem wordt hoofdzakelijk gebruikt voor High-end Gaming, Adobe Illustrator, Photoshop en Premiere PRO.

Welke onderdelen had ik op het oog?
  • Samsung SSD 850 EVO 500GB
    Waarom?: De huidige SSD hebben te weinig opslag. Zeker nu GTA 5 om de hoek staat (65GB)
    Vraag: Zou dit een goede investering wezen? Iemand ervaring met dit type?
  • Corsair Vengeance PRO 2x 8GB
    Waarom?: Ik gebruik de computer regelmatig voor Illustrator, Photoshop en Premiere Pro.
    Vraag: Past dit type RAM op mijn moederbord? (PC-Getallen) Is het interessant om naar 32GB te upgraden?
  • Windows 8.1
    Waarom?: Geen idee, heb gehoord dat je betere performance krijgt op Windows 8, geen verstand van! :)
    Vraag: iemand ervaring met Window 8.1? Geeft het betere performance?
Hoofdzakelijk gaat het om de eerste twee bullets, nummer 3 is optioneel! Alvast bedankt voor het geven van advies!

Met Vriendelijke Groet,
Dennis

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 11-04-2015 03:25 ]

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Dood linkje is dood.

Ik snap niet waarom mensen altijd aankomen met die overpriced Samsung 850 SSD's. 3D Nand geheugen hoort goedkoper te zijn dan het wss betrouwbaardere MLC, en ze hebben geen hardwarematige stroomverliesbescherming. Toch zijn die dingen duurder dan de Crucials met MLC en hardwarematige bescherming. Lekker een MX100 nemen.

Als je gewoon een DDR3 systeem hebt, past DDR3 geheugen, zelf zou ik gaan voor pricewatch: Crucial Ballistix Tactical BLT2C8G3D1608ET3LX0CEU gezien dit lowprofile geheugen is, waardoor het nooit in de weg zal zitten bij koelers.

De Corsair Vengeance Pro stickies die ik vind zijn normal profile met "spoilers", spoilers die evenveel nut hebben als spoilers op een VW Polo, ziet er volgens sommgen "vet cool" uit, maar nut heeft het niet. Sterker nog, het zit alleen maar in de weg bij luchtkoelers.

Later 32GB kan wel, maar je moet het wel heel bont maken wil je dat gaan opstoken.

Welke windows heb je nu? Als je nog 7 hebt, lekker zo laten, over een paar maanden komt je gratis update naar W10 binnen. W8 hoort gewoon de update naar W8.1 gehad te hebben, is ook wel nodig, want veel programma's, waaronder AMD's videokaart drivers, hebben al geen ondersteuning meer voor W8.

People as things, that’s where it starts.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor je reactie, VasZaitsev.

Je hebt altijd geheugen met bijvoorbeeld PC12800 of andere PC...... dingen? Wat betekend dit?
Heb de link even opnieuw toegevoegd. Mijn CPU wordt gekoeld door een Corsair H100. Daarnaast heb ik een HAF-X kast.

Misschien nog even een vraagje ten opzichte van mijn CPU. I7 3770K 3.5 GHZ. Nu heb ik gelezen dat je hem maximaal kun overclocken naar 4.5/4.6 GHZ? Klopt dit?

Ik wil daarnaast graag een SSD van 500 GB, Heb geen ervaring met Crucial, heb momenteel twee OCZ 120 SSD's

Mvg,

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 11-04-2015 03:37 ]

• MacPoedel
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 12:43
VasZaitsev schreef op zaterdag 11 april 2015 @ 02:22:
Ik snap niet waarom mensen altijd aankomen met die overpriced Samsung 850 SSD's. 3D Nand geheugen hoort goedkoper te zijn dan het wss betrouwbaardere MLC, en ze hebben geen hardwarematige stroomverliesbescherming.
3D NAND is duurder om te maken dan planair NAND, het is net omdat het tot nu toe voordeliger was om naar een kleiner productieproces te gaan (Crucial gebruikt 16nm NAND voor de MX100, MX200 en BX100) dat alleen Samsung de stap naar 3D NAND voor consumenten heeft gezet en dat de rest zoveel achter zit. 3D NAND is potentieel wel veel betrouwbaarder omdat er een groter productieproces wordt gebruikt (40nm) wat veel minder kans op lek heeft en waardoor het NAND langer mee gaat, waardoor TLC even betrouwbaar of betrouwbaarder dan MLC kan zijn. De MX100 heeft een levensduur van 72TB voor alle modellen, de 850 EVO heeft een levensduur van 75TB voor de 120 en 250 GB modellen en 150TB voor het 500GB en 1TB model. Nu is 3TB levensduur verwaarloosbaar voor een SSD en maakt het dus eigenlijk weinig uit, maar je kunt dus niet zeggen dat een 850EVO minder betrouwbaar is dan een MX100. De 500GB 850EVO is dus zelfs veel betrouwbaarder, maar je moet al heel veel schrijven voor je daar wat van gaat merken.

En wat betreft die hardwarematige stroomverliesbescherming, dat is maar een minieme bescherming hoor, zeker niet genoeg om de volledige inhoud van de buffer weg te schrijven, eigenlijk alleen maar om de onderste bit van het MLC te beschermen.
Verwijderd schreef op zaterdag 11 april 2015 @ 03:29:
Bedankt voor je reactie, VasZaitsev.

Je hebt altijd geheugen met bijvoorbeeld PC12800 of andere PC...... dingen? Wat betekend dit?
Heb de link even opnieuw toegevoegd. Mijn CPU wordt gekoeld door een Corsair H100. Daarnaast heb ik een HAF-X kast.

Misschien nog even een vraagje ten opzichte van mijn CPU. I7 3770K 3.5 GHZ. Nu heb ik gelezen dat je hem maximaal kun overclocken naar 4.5/4.6 GHZ? Klopt dit?

Ik wil daarnaast graag een SSD van 500 GB, Heb geen ervaring met Crucial, heb momenteel twee OCZ 120 SSD's

Mvg,
Die nummers bij het geheugen duiden op de snelheid van het DDR3. Gewoon 1600MHz PC12800 volstaat voor jou hoor, aan sneller geheugen heb je weinig.

Zoiets moet je wel halen met je 3770K ja, je hebt er de koeling voor, er voor gaan zou ik zeggen. Ik zou ook wel een Crucial MX100 aanraden, die presteert in de praktijk even goed als de 850EVO maar is wel wat goedkoper.

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Bij stroomverliesbescherming voor consumenten gaat het om het feit dat de SSD netjes afsluit en hij dus niet bijv. je mapping tables verneukt, bij enterprise schrijven wil je inderdaad de hele schrijfactie netjes kunnen afsluiten en daarna je SSD, maar dat is overkill voor consumenten.

Samsung pakt bij een unexpected shutdown een oudere mappingtable, maar dan moet die natuurlijk nog wel in goede staat en bruikbaar zijn, anders is je data alsnog deels zoek.

People as things, that’s where it starts.