Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommy The Cat
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 14-09 15:02
Mijn vriendin stapt voor de tweede keer over naar een andere provider. Bij de eerste overstap in 2013 is gebruik gemaakt van nummerbehoud.

De aanvraag is door de nieuwe provider afgewezen omdat het simkaartnummer onjuist is. Dit is vreemd, want het nummer is gekopieerd uit de digitale omgeving van de huidige provider: dit nummer moet goed zijn. Ik ga dit nog controleren op de simkaart, maar het kan zijn dat dit nummer niet meer zichtbaar is omdat deze geknipt is.

Nu vraag ik mij af of voor dit nummerbehoud wellicht het simkaartnummer nodig is van de eerste provider die het nummer oorspronkelijk heeft uitgegeven. Dus het simkaartnummer dat is gebruikt bij het nummerbehoud in 2013.

Iemand die dit weet? De providers waar het om gaat zijn tegenwoordig niet meer telefonisch bereikbaar en de tijd dringt. Dan maar even naar Tweakers ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedmaster
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 19:33

Speedmaster

Make my day...

Als je een iPhone hebt kan je dit terug vinden op je telefoon:

instellingen - Algemeen - Info - ICCID

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommy The Cat
Nee Windows Phone, maar goede tip. Zal vast ook daar mogelijk zijn.

Maar u zegt: altijd huidige simkaartnummer pakken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedmaster
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 19:33

Speedmaster

Make my day...

Ja, altijd huidige simkaartnummer. Weet niet of je online je details van je abonnement kan bekijken, daar staat vaak het SIM kaartnummer gewoon vermeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twam
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 12-10 13:15
Klopt, kan je binnen WP ook opvragen.

Settings -> About -> Sim ID.

Het is af en toe net een echt OS, he? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommy The Cat
Het is gelukt.

Het eerst ingevulde simkaartnummer was reeds overgenomen van de informatie op de digitale omgeving van de huidige provider. Deze blijkt onjuist te zijn, want niet volledig. Het simkaartnummer dat de telefoon weergaf was wel succesvol; dit kwam overeen met het nummer dat werd gegeven door de huidige provider, maar met één letter meer.

Conclusie: altijd huidige simkaartnummer pakken, weergegeven door je smartphone :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sambalbaj
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
of je simkaart er even uithalen en achterop kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommy The Cat
Tommy The Cat schreef op zaterdag 11 april 2015 @ 01:06:
(...) Ik ga dit nog controleren op de simkaart, maar het kan zijn dat dit nummer niet meer zichtbaar is omdat deze geknipt is. (...)
Maar in algemene zin is dat inderdaad een volgende optie :).
Pagina: 1