Toon posts:

Ultieme gaming muis?

Pagina: 1
Acties:
  • 121 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Als het hier niet thuis hoort move maar...
Maar wat is de ultieme gaming muis voor rond de 100 gulden
Nu heb ik een logitech standaard geval, en je merkt toch wel dat de resolutie klein is als je op afstand schiet in UT met instagib ofzow...

Verwijderd

Gevoeligheid misschien es wat minder hoog instellen? Dan moet je wel meer bewegen om een rondje te draaien, maar je kunt precieser schieten. Verder zou ik de logitech mouseman wheel optical aanraden. Is volges de pricewatch nog maar 89 piek. Het enigste wat wel jammer is, is dat ik de duimknop nog steeds niet werkend heb gekregen onder UT... Verder werkt het wieltje wel heel flex (wapen wisselen bij mij), en de resolutie is ook meer dan voldoende. Een andere optie is nog de Razor Boomslang maar die valt helaas wat buiten je budget (al vraag ik me nog steeds af of het wel zo'n goede muis is)...

• Epsilon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10:16

Epsilon

Op zaterdag 16 juni 2001 15:06 schreef PsyFlux het volgende:
Gevoeligheid misschien es wat minder hoog instellen? Dan moet je wel meer bewegen om een rondje te draaien, maar je kunt precieser schieten. Verder zou ik de logitech mouseman wheel optical aanraden. Is volges de pricewatch nog maar 89 piek. Het enigste wat wel jammer is, is dat ik de duimknop nog steeds niet werkend heb gekregen onder UT... Verder werkt het wieltje wel heel flex (wapen wisselen bij mij), en de resolutie is ook meer dan voldoende. Een andere optie is nog de Razor Boomslang maar die valt helaas wat buiten je budget (al vraag ik me nog steeds af of het wel zo'n goede muis is)...
die duimknop kan je idd niet als vierde muisknop laten werken.
maar ik heb hem als middelste muisknop ingestelt met het progje wat je erbij kreeg. Dan hoef je de middelste (wheel) niet te gebruiken als drukknop. Ik vindt die toch wel ongelukkig geplaatst die middelste knop en je scrollt toch te snel als je de knop alleen in wil drukken.

Verwijderd

Bedoel je de Logitech Mouseware? En hoe heb je dat dan precies gedaan?
Ik heb op het moment onder windows op de duimknop het IE "vorige" commando staan en op de drukfuntie van het wieltje dubbelklikken. Onder windows heb ik er geen enkel probleem mee dat ik ipv van dubbelklik wel es scroll, dus dat is imho echt ideaal.

Maar onder UT werkt die middelste knop (wheel drukfunctie) nog steeds als dubbelklik: oftewel 2x vuren. Gelukkig werkt het scrollen wel goed (omhoog=volgende wapen, omlaag=vorige wapen).

Kun je het dus met dat proggie die functies zoals ik ze heb onder windows wel nog steeds houden en onder UT de duimknop als middelste muisknop instellen terwijl het scrollen door de wapens wel nog steeds werkt?

Verwijderd

Op zaterdag 16 juni 2001 14:45 schreef SickBastard het volgende:
Als het hier niet thuis hoort move maar...
Maar wat is de ultieme gaming muis voor rond de 100 gulden
Nu heb ik een logitech standaard geval, en je merkt toch wel dat de resolutie klein is als je op afstand schiet in UT met instagib ofzow...
Logitech Optical Mouse zou in dit geval het beste zijn denk ik. Of die van Microsoft. Is een kwestie van persoonlijke voorkeur (fijn in de hand liggend of niet)

Verwijderd

de optical mouseman wheel is nogal groot, dus niet aan te raden als je kleine handen hebt. Ik heb zelf aardig grote handen, dus bij mij zit hij lekker :)

Verwijderd

Op zaterdag 16 juni 2001 21:04 schreef Gul'Dan het volgende:
de optical mouseman wheel is nogal groot, dus niet aan te raden als je kleine handen hebt. Ik heb zelf aardig grote handen, dus bij mij zit hij lekker :)
dan pak je de normale optical mouse van Logitech :)

• Paitor
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 08-05 23:14

Paitor

rages doen :P

Ik kan je ook alleen maar de optical aanbevelen, en zorg dan voor een glad oppervlak op je tafel, of niet te stroeve muismat.
Nu merk ik meer van mijn muismat dan van mijn muis :)

Wat me tegenvalt, nog geen anti-optical/pro boomslangers gehoord. Hopelijk een uitstervend ras ;)

Live Life to the Max | Kom op konijntje doe maar huppele wiebele

• Canon23
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 19-08 20:40

Canon23

>>MY<< world

Yup de logitech optical mouseman(ifeel) kan ik je ook van harte aanbevelen(mits je handen niet te klein zijn).

Ennuh die duim knop moet je gewoon als een shift toets instellen en dan in bv CS jump ofzo aan shift relateren en dan kan je met die duimknop gewoon jumpen!

1..2 Freddy's coming for you, 3..4 Knocking at ya door, 5..6 Grab your crusifix, 7..8 Better stay up late, 9..10 Never sleep again|| SPECS

Verwijderd

Op zaterdag 16 juni 2001 21:19 schreef Paitor het volgende:
Ik kan je ook alleen maar de optical aanbevelen, en zorg dan voor een glad oppervlak op je tafel, of niet te stroeve muismat.
Nu merk ik meer van mijn muismat dan van mijn muis :)

Wat me tegenvalt, nog geen anti-optical/pro boomslangers gehoord. Hopelijk een uitstervend ras ;)
die boomslangs zijn duurder dan 100 gulden. En ikzelf vindt dat niet waard. Die van Logitech is goed zat :) Ook voor mensen met wat kleinere handen.

voor de mensen die nog steeds niet weten welke ik bedoel, even een plaatje:

Afbeeldingslocatie: http://www.logitech.com/lang/global/images/productov55.gif

adviesprijs zit op F89,95

• Devian
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 11:24
bovenstaande wou ik ook zeggen :) keb het mat als en ctrl gedaan.. ( keb 2 knoppen.. ms intellymousje)

https://wren.co/join/Devian

• Vidra
  • Laatst online: 19-08 22:08

Vidra

Vragen?

Logitech Cordless MouseMan Wheel... :)

Voldoet hier ook prima in Tribes2, Emperor: BoD, Q3, UT etc ;)

Executive Director | aan mijn uitspraken kunnen geen rechten worden ontleend! | Build: AMD 7800X3D - 32GB - AMD RX 7900XTX

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11:11

Exirion

Gadgetfetisjist

MS Explorer! 5 knoppen en verder gewoon een zalige muis. Sensitivity wat hoger dan standaard, acceleration op medium en enjoy :)

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• Psychoot
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23-06 14:06

Psychoot

1337n00b^

mjah hierboven me is het eigenlijk wel gezegd, maar ik zou voor die Logitech gaan en niet voor de M$. Maarjah de ultieme gaming muis is toch wel de Razor Boomslang 2000 maarjah daar betaal je dan wel 220 piek voor.

• _MaLa_
  • Laatst online: 18-12-2022
jah ik heb ook microsoft wel wat duurder maar veel beter ik heb ook die hele blauwe logitech met lampje er in maar ik vind de microsof intelli optical toch fijner !

Verwijderd

Op zaterdag 16 juni 2001 21:48 schreef Canon23 het volgende:
Ennuh die duim knop moet je gewoon als een shift toets instellen en dan in bv CS jump ofzo aan shift relateren en dan kan je met die duimknop gewoon jumpen!
hmmm, het kan dus wel... jammer dat ik die duimknop per se wil houden om in IE naar de vorige pagina te gaan (als je het eenmaal gewend ben kun je echt niet meer zonder).

• Kvn
  • Laatst online: 19-08 13:37

Kvn

Micrsoft Wheel Mouse Optical USB !!!!!!!!!
Is echt een fijne muis, en nog lekker goedkoop ook (70 piek)

• Kvn
  • Laatst online: 19-08 13:37

Kvn

Maar de echte ultieme gaming muis is de Boomslang!

• twiekert
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11:39
Op zondag 17 juni 2001 07:21 schreef X-Tweaker het volgende:
Maar de echte ultieme gaming muis is de Boomslang!
maar die is geen 100 gulden.

• Zorg
  • Laatst online: 10:21
Op zaterdag 16 juni 2001 21:04 schreef Gul'Dan het volgende:
Hoe weet jij dat nou? Je hebt immers grote handen! :P

IK kan niet zeggen dat ik grote handen heb maar ik vind het nog best te doen mt die muis :)

Mijn hobby projectjes: www.agenticprojects.be

• intoxicated
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

intoxicated

Haaaai :w | ALT-S

Ik heb hier de MS Intellimouse Explorer (optical). Dat ding is ongeveer 4 centimeter hoog, dus het was even wennen. Maar hij ligt opzich best goed in je hand. Aan de zijkant zitten 2 knoppen, die je bijv. voor zoomen kunt gebruiken. Natuurlijk zit er verder ook een wieltje op, voor wapens scrollen bijvoorbeeld.

De gevoeligheid is erg goed, maar als er wat vuil onder op het 'oog' zit, dan schiet de pointer nog wel eens naar beneden. Maar vergeleken met een ballmouse vind ik dat een best aanvaardbaar probleempje :)

Ik heb het ding ongeveer anderhalf jaar geleden voor fl. 129,- gekocht.

"Anyone who does not agree with me is mentally sick, and should be shot I'm afraid to say."
- Pastor Richards @ VCPR

• Metalium-220
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-08-2022

Metalium-220

Forza Utreg!

ik heb ook de Logitech Wheel Optical

is erg lekker in games, vind ik

Verwijderd

Ik gebruik nu vanaf vorig jaar april in combinatie met een Everglide ( was hele tijd geleden in '99 ofzo een everglide actie op clanbase, kon je everglide kopen met clanbase logo erop )

Als je een muis zoekt waar je dus gewoon mee vooruit kan komen koop dan een razor boomslang. Je kan ze bij norrod.nl wel bestellen.

Razor Boomslang 1000dpi kost fl. 185
Razor Boomslang 2000dpi kost fl. 240

• henkleerssen
  • Niet online

henkleerssen

Your life is as you narrate it

Niet zo hoge resolutie muis (400 DPI) maar toch categorie lekker is deze...
Afbeeldingslocatie: http://www.neolec.de/news/images/NeoAirview405RF_news.jpg

Ik ben er zeer tevreden over..... ;)

Ooh ja kosten ... voor 127 gulden heb je hem thuis (das dus MET verzendkosten) van Gistron.com

• Tomas Zwinkels
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 29-11-2021

Tomas Zwinkels

graancirkels in m'n sokke

optical is in games niet helemaal 100% als je echt erg snel gaat draaien enzo dan krijg je soms problemen.. opzich voldoet een niet al te duren standaard logitech prima.. alleen dan moet je der wel een everglide bijkopen.. en.. erg vaak schoonmaken.. maar tis maar wat je belangrijk vind. als een beetje extra schoonmaakwerk je niet boeid.. is dit het beste..

Heaven is overrated... -[Al 4.5 jaar hetzelfde Usericon]- ::Trots op zijn pasieve Got gedrag::

Verwijderd

Op zondag 17 juni 2001 10:56 schreef digitaldead het volgende:
optical is in games niet helemaal 100% als je echt erg snel gaat draaien enzo dan krijg je soms problemen..
Daar hoor ik wel meer mensen over, maar daar heb ik totaal geen problemen mee met mijn Logitech mouseman wheel optical! Zelfs als ik echt probeer zo snel mogelijk te bewegen lukt het me nog niet om die muis te laten skippen!

Verder moet je hem imho wel op de USB poort aansluiten en niet op de PS/2! Het is jammer dattie in DOS dan niet meer werkt, maar ik heb et idee dat de PS/2 niet genoeg stroom levert (heeft toch 500 mA nodig). Want als ik op de PS/2 aangesloten heb, trilt de cursor wel es terwijl de muis stilstaat. Een klein tikje tegen de muis en hij doet weer normaal, en het komt nooit voor bij bewegingen dus het is niet echt een probleem. Maar op de USB heb ik dat probleem never!

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11:11

Exirion

Gadgetfetisjist

Op zondag 17 juni 2001 12:27 schreef PsyFlux het volgende:
Daar hoor ik wel meer mensen over, maar daar heb ik totaal geen problemen mee met mijn Logitech mouseman wheel optical! Zelfs als ik echt probeer zo snel mogelijk te bewegen lukt het me nog niet om die muis te laten skippen!

Verder moet je hem imho wel op de USB poort aansluiten en niet op de PS/2! Het is jammer dattie in DOS dan niet meer werkt, maar ik heb et idee dat de PS/2 niet genoeg stroom levert (heeft toch 500 mA nodig). Want als ik op de PS/2 aangesloten heb, trilt de cursor wel es terwijl de muis stilstaat. Een klein tikje tegen de muis en hij doet weer normaal, en het komt nooit voor bij bewegingen dus het is niet echt een probleem. Maar op de USB heb ik dat probleem never!
Bij mij werkt het perfect met gewoon de PS/2 poort en een bureaublad als ondergrond :) Ik kan 'm heel snel heen en weer bewegen, en nog snellere bewegingen krijg je met een balmuis ook niet voor elkaar. Waarschijnlijk heeft mijn bureau gewoon de ideale ondergrond voor een optical muis :P Zelfs in games werkt alles beter dan met welke muis dan ook. En de 5 knoppen zijn een zaligheid.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• Devian
  • Laatst online: 11:24
als ik me optical heeel snel van rechts naar LINKS beweeg... en ik zoek waar me muis gebleven is.. dan zit tie rechts onder in beeld :)

https://wren.co/join/Devian

Verwijderd

Op zondag 17 juni 2001 10:55 schreef henkleerssen het volgende:
Niet zo hoge resolutie muis (400 DPI) maar toch categorie lekker is deze...
[afbeelding]

Ik ben er zeer tevreden over..... ;)

Ooh ja kosten ... voor 127 gulden heb je hem thuis (das dus MET verzendkosten) van Gistron.com
aan die muis heb ik ook zitten denken. Die Optical Cordless wheelmouse van logitech vond ik niet lekker in de hand liggen. en is ook behoorlijk prijzig

hoe zit dat bij deze muis: heeft ie nou een li-ion batterij? want je moet 'm om de 2-3 dagen opladen.

• Tomas Zwinkels

Tomas Zwinkels

Op zondag 17 juni 2001 12:27 schreef PsyFlux het volgende:

[..]

...........
na ja.. als je mouse sensetivitie erg hoog staat gebeurd dat dus nog wel eens.. maar ik ben ook heel blij met m'n optical mouze.. alleen al het feit dat je um nooit meer schoon hoeft te maken vindt ik al jam.. en trouwens tip voor alle mensen met een optical.. plakband op de glidepadjes! werkt 100% geweldig..

Heaven is overrated... -[Al 4.5 jaar hetzelfde Usericon]- ::Trots op zijn pasieve Got gedrag::

• Canon23
  • Laatst online: 19-08 20:40

Canon23

>>MY<< world

Nog ff over dat duimknop geval:

Ik heb hem ook standaard in IE als pagina terug knopje maar als ik UT HL Quake or whatever ga spelen verander ik hem ff en wanneer ik terug ben in win gewoon ff terug zetten

1..2 Freddy's coming for you, 3..4 Knocking at ya door, 5..6 Grab your crusifix, 7..8 Better stay up late, 9..10 Never sleep again|| SPECS

• Thefirstikke
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/gvreede/explorer1.jpg
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/gvreede/explorer.jpg

Need I say more :)

Verwijderd

Op zondag 17 juni 2001 13:29 schreef thefirstikke het volgende:
[afbeelding]
[afbeelding]

ja, kun je die blije streepjes weghalen? :P

• Galoptic
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18-08 15:51
Ik werk met een Logitech Cordless Wheelman en het game't perfect... Voor mij een echte aanradertje!

Verwijderd

Op zondag 17 juni 2001 10:41 schreef _Ascari_ het volgende:

Als je een muis zoekt waar je dus gewoon mee vooruit kan komen koop dan een razor boomslang. Je kan ze bij norrod.nl wel bestellen.

Razor Boomslang 1000dpi kost fl. 185
Razor Boomslang 2000dpi kost fl. 240
Misschien een beetje lompe vraag.. maar moet je daarvoor nou ook een toffe muismat hebben ofzo. :?

• Breaker
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 08:10
Ik heb zelf de Logitech Wheel Mouse Optical (plaatje op vorige pagina, in de post van "nognix") en ik vind hem erg fijn bij games.

Ik heb er zelf geen last van dat als ik heel snel draai dat ik dan in 1x een hele andere kant op sta te kijken

• Wilde
  • Niet online
Ik heb een Microsoft rodelamp muis.. Werkt goed hoor, enige nadeel is misschien dat ie wat zwaar is.. Ik kan me voorstellen dat dat killing is voor je rsi-polsjes :)

Verder nooit last gehad met stotteren van de muis

Specs: 9800X3D, RTX 5090, 64GB, VR: Pimax Crystal-Light

Verwijderd

Op zondag 17 juni 2001 13:16 schreef digitaldead het volgende:
en trouwens tip voor alle mensen met een optical.. plakband op de glidepadjes! werkt 100% geweldig..
yeah, dat heb ik ook! Dan maakt hij niet zo'n lawaai als hij over het bureau heen schuift, en het gaat ook net ff iets lichter. En het verbaast me trouwes hoe lang zo'n plakbandje meegaat! 2 maanden & counting en nog steeds niet derdoorheen gesleten...

• Floor-is
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-08 16:36

Floor-is

5.2

* Floor-is gaat hier ff de tip van de eeuw geven ;)

Als je een Logitech MouseMAN Optical hebt, dan kan je de volgende truuk uithalen:

Aan de onderkant zitten drie schroefjes, die haal je los. Vervolgens haal je de bovenkant van je muis er af.
Kijk dan naar deze bovenkant (aan de binnenzijde), hier zit een stukje metaal, dat met 2 schroefjes vast zit. Haal dit er uit, doe het gerust, kan echt geen kwaad. :)
Dicht schroeven, klaar.

Je muis is een stuk lichter en dat heeft zo zijn voordelen bij het spelen van spellen en heeft als bijkomend voordeel dat je weer ietsje minder kracht hoeft te gebruiken als je aan het muizen bent. Wat weer RSI kan verminderen :)

Deze muis dus:
Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/i.dsp/966635333.gif

Bericht hierboven

• pica
  • Laatst online: 19-08 00:04
MS intellimouse explorer roeleert :) .
Laatst wassie ff kaput, ff teruggestapt op standaard intellimouse, en dat was een partijtje kut zeg!

Maar ik heb mijn liev klein muissie weer terug O+ .

Dank voor de tip met de plakbandjes, werkt perfect :) :) :) .

Steam

• Adarkar
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 04:44
ik zelf heb ook een logitec mouseman wheel optical, en ik ben er heel erg tevreden over in games, dus ga maar voor deze!

Verwijderd

2 muizen Die kleine optical van logitech
of De wingman gaming mouse van logitech
Goeie muisjes weinig geld :)

• Tomas Zwinkels

Tomas Zwinkels

Op zondag 17 juni 2001 14:51 schreef Floris Diemel het volgende:
* Tomas Zwinkels gaat hier ff de tip van de eeuw geven ;)

Als je een Logitech MouseMAN Optical hebt, dan kan je de volgende truuk uithalen:

Aan de onderkant zitten drie schroefjes, die haal je los. Vervolgens haal je de bovenkant van je muis er af.
Kijk dan naar deze bovenkant (aan de binnenzijde), hier zit een stukje metaal, dat met 2 schroefjes vast zit. Haal dit er uit, doe het gerust, kan echt geen kwaad. :)
Dicht schroeven, klaar.

Je muis is een stuk lichter en dat heeft zo zijn voordelen bij het spelen van spellen en heeft als bijkomend voordeel dat je weer ietsje minder kracht hoeft te gebruiken als je aan het muizen bent. Wat weer RSI kan verminderen :)

Deze muis dus:
[afbeelding]
hmmmm... toch begin ik me dan af te vragen waar dat stukje metaal voor dient :)

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/gvreede/explorer1.jpg
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/gvreede/explorer.jpg

'K heb hem ook en ik moet zeggen dat het railen in Quake 3 nu wel veel beter gaat dan met een conventionele muis. Veel nauwkeuriger :9

• henkleerssen
  • Niet online

henkleerssen

Your life is as you narrate it

Op zondag 17 juni 2001 12:53 schreef nognix het volgende:

[..]

aan die muis heb ik ook zitten denken. Die Optical Cordless wheelmouse van logitech vond ik niet lekker in de hand liggen. en is ook behoorlijk prijzig

hoe zit dat bij deze muis: heeft ie nou een li-ion batterij? want je moet 'm om de 2-3 dagen opladen.
Er zitten 2 AAA Ni Mh batterijen van 550 mAh. Prima.

• SmidsY
  • Laatst online: 19-08 16:22

SmidsY

hallo!?.............

ga zowizo voor optical, nog nooit probs mee gehad in games, en verder is je ondergrond erg belangrijk. En wil je de juiste muis, zou ik op een compu beurs gaan kijken zijn ze meestal veel goedkoper en meer keus :)

Het probleem is gelokaliseerd, het bevindt zich tussen het keyboard en de rugleuning.

• Eindbaas
  • Laatst online: 09-08 09:34
[afbeelding]
[afbeelding]

heel fijn muisje idd!!!!

Verwijderd

...microsoft wheel mouse, ben tevreden, geen ultieme gaming muis nodig gehad van 100 gulden ofzo....

Verwijderd

Optical fijn!?!??! Ik vind het maar niets, ik heb nooit problemen met mijn uhhh, bal-muis (?), maar met mijn optical heb ik af en toe dat ie naar de hoek van het beeld springt, of niet lekker mee trekt.
En natuurlijk een Everglide muismatje erbij, dan is het helemaal perfect ;)

Verwijderd

microsoft intelli mouse explorer is >:) ik heb alleen gehoord dat je door die optical niet rondjes kan draaien doordat het optillen van muis geen zin heeft.

• RKD
  • Laatst online: 07:52

RKD

Op dinsdag 19 juni 2001 10:52 schreef wizler het volgende:
microsoft intelli mouse explorer is >:) ik heb alleen gehoord dat je door die optical niet rondjes kan draaien doordat het optillen van muis geen zin heeft.
waarom zou je je muis optillen om een rondje te moeten draaien :?

iRacing Profiel

• TAMW
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 31-07 21:02
Voor mij een gewone Logitech S48a :)

Verwijderd

Op dinsdag 19 juni 2001 10:55 schreef cheesys het volgende:

[..]

waarom zou je je muis optillen om een rondje te moeten draaien :?
Jah je kan de tafel ook draaien :P

• Vincent17
  • Laatst online: 19-07 00:20
Logitech Mouseman of Microsoft Intelli explorer alleen weet ik niet of dat optical wel zo relaxed is bij games.

Verwijderd

Mijn microsoft intellimouse explorer roeleert ook in games :9 En dat optillen, mijn muis doet het dus pas vanaf 3mm afstand van de tafel. Dus dat is geen probleem (het kan wel een probleem zijn bij die optische muizen die werken dmv zo'n pad eronder, waar je dus ook een pen op kan gebruiken.
Pagina: 1