Ervaringen met fm transmitters

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 32279

Topicstarter
Iemand hier ervaring met een fm transmitter in de auto?

Ik heb een stel reviews doorgenomen, maar ik kan niet echt achterhalen of het goed werkt. Ik begrijp inmiddels dat de fm transmitter van de Kijkshop (iets van 15 euro) interessant is omdat je die tegen de Nederlandse wetgeving in sterker kan zetten (instellingen en dan rest of the world kiezen).

Maar ik heb toch het idee dat dit niet ideaal is. In mijn vorige auto had ik bluetooth en dat ging prima. In mijn nieuwe auto moet ik 1500 euro betalen voor die optie, dat vond ik wat overdreven :|

Maar nu zit ik dus cd's te branden van muziek die ik normaal op spotify luister en ik was vergeten dat het nogal veel werk is. Tijdens het branden zit ik dan toch weer te surfen naar een oplossing en komt die fm transmitter weer voorbij.

Dus ben benieuwd of iemand er iets zinnigs over kan zeggen. Het is puur en alleen voor spotify luisteren in de auto. Een andere oplossing is ook welkom (maar ik ga niet 1500 euro betalen voor een andere radio en de houtje touwtje oplossingen die ik wel zie met Chinese of andere naviaudio apparatuur laten inbouwen wil ik ook niet). Maximaal 75 euro zeg maar. Als het meer gaat kosten is cd's branden de beste oplossing gezien de kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 12:14
Wat voor auto en wat voor merk+type radio praten we over?
Soms is het ook wel mogelijk om met een verloopsnoertje (op CD-wisselaar ingang) een AUX-ingang te creëren. Die input moet dan vaak wel door de dealer geactiveerd worden in de boordcomputer.

Of een andere autoradio erinzetten, indien mogelijk.

[ Voor 10% gewijzigd door ThinkPad op 10-04-2015 23:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Mercedes w245 (b 180 cdi) het kan inderdaad met zo'n oplossing, heb een handleiding (van mercedes forum) en overweeg dit om te laten doen bij een automat bedrijf bij mij in de buurt). Handleiding is met foto's en tips om de ingang te activeren. Maar ik kom boven de 75 euro aan kosten uit en kan hem niet bedienen met knoppen stuurwiel. ik kan een fm transmitter voor 15 euro kopen en dacht: als dat nu ook redelijk werkt ben ik goedkoper uit. Ik heb namelijk wel een houder voor mijn samsung s5 en kan hem dan zo bedienen.

Een andere autoradio is bizar duur, 1500 euro en dat vind ik veel te veel (of ik moet voor ander merk gaan, wellicht lukt het dan voor 800 euro). In mijn vorige auto heb ik het laten doen voor 400 euro en dat was inclusief radio, speakers inbouwen hoedenplank en dergelijke...

Ik was dus eerst vooral benieuwd naar de fm transmiiter. Anders neem ik de gok en koop er zo eentje.

[ Voor 49% gewijzigd door Anoniem: 32279 op 11-04-2015 08:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11:42

-tom-562

Oliesjeik

Ja, ervaring mee. Het is kut :P
Ik zou voor zo'n extra AUX-port gaan. Heb ik ook bij mn Volvo gedaan. Kan er nu een USB stick instoppen of gewoon iets met een jackplug aansluiten. Stuurbediening werkt ook gewoon. Het was zelfs mogelijk om het uit te breiden met een bluetooth module, maar dat vond ik niet nodig.
Ik heb zelf een module van het merk GROM, er is vast wel iets vergelijkbaars te krijgen voor Mercedes

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carfanatic
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 12-06 15:00
zo'n fm-transmitter is wel de goedkoopste oplossing, zou het gewoon proberen.
-tom-562 schreef op zaterdag 11 april 2015 @ 09:21:
Ik heb zelf een module van het merk GROM, er is vast wel iets vergelijkbaars te krijgen voor Mercedes
d:)b een andere fabrikant is Dension, maar die zitten wel rond de €100.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
Anoniem: 32279 schreef op zaterdag 11 april 2015 @ 08:42:
[...]
Maar ik kom boven de 75 euro aan kosten uit en kan hem niet bedienen met knoppen stuurwiel.
[...]
Vraag mij af waar de kosten dan in zitten, zo'n snoertje kost op eBay maar $8,99 :?

(gevonden via http://www.benzworld.org/...06-w245-aux-retrofit.html)

En deze handleiding: http://www.mercedesforum....iewtopic.php?f=46&t=56823 had je waarschijnlijk zelf ook al gevonden? Maar dat ziet er toch prima te doen uit? Half uurtje werk als je beetje handig bent, uurtje werk als je niet handig bent :P Veel meer dan het losschroeven/klikken van wat onderdelen en stekkertje inpluggen is het niet. Afgezien van het evt. activeren, daar spreken ze in dat topic namelijk niet over?

Edit: Even voor je gezocht, hier staat hoe je de AUX-ingang kan activeren. Ik zou mooi zo'n kabeltje bestellen en het op die manier oplossen, kwaliteit is dan 10x beter dan een FM-transmitter waarschijnlijk.

[ Voor 13% gewijzigd door ThinkPad op 11-04-2015 10:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carfanatic
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 12-06 15:00
ThinkPadd schreef op zaterdag 11 april 2015 @ 10:05:
Afgezien van het evt. activeren, daar spreken ze in dat topic namelijk niet over?
http://www.mercedesforum.....php?f=49&t=55042#p516649 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik ben bij de garage geweest (voor mijn airco) en dit eens nagevraagd en ze kunnen het inbouwen voor mij. Ik ben er namelijk niet een uur mee bezig, maar ik mol mijn hele auto als ik dat ga doen.

De garage adviseerde mij (mede omdat ik ook wil bellen in de auto) een parrot set. Die konden ze heel eenvoudig in mijn auto inbouwen naast de achteruitrij camera die er al ingebouwd zit) en dan kan ik niet alleen muziek luisteren wat ik wil via bluetooth, maar dus ook bellen.

Ik ga dit voor mijn verjaardag vragen (einde van het jaar) en dan laten inbouwen als ik de grote beurt neem en winterbanden laat plaatsen.

Een fm tranmitter had ik nog niet gekocht, als ik zo de reactie van tom 562 lees is dat heel verstandig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speeddragon
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 11-06 20:02
Die parrot set maakt volgens mij wel gebruik van een eigen versterker en snijdt zegmaar het speaker signaal door.

Vind de kwaliteit ervan niet echt zo denderend qua muziek.

Ik zou trouwens voor dit soort dingen niet bij je garage gaan waar je ook je airco laat vervangen maar gewoon naar een fatsoenlijke auto hi-fi zaak gaan..

Heel veel lurken, heel weinig posten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
Speeddragon schreef op zaterdag 11 april 2015 @ 21:06:
Die parrot set maakt volgens mij wel gebruik van een eigen versterker en snijdt zegmaar het speaker signaal door.

Vind de kwaliteit ervan niet echt zo denderend qua muziek.
[...]
Is ook mijn ervaring van wat ik bij een kameraad in de auto hoorde die via een Parrot ook z'n eigen muziek luisterde. Klonk niet heel best inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Mmm, ik ga wel even informeren bij een audio autozaak bij mijn werk, heb ik voor mijn vorige auto het ook laten inbouwen. Lastig allemaal, die zelfinbouwradio's zijn toch een stuk fijner dan al dat materiaal van bijv. Mercedes zelf, scheelde bakken met geld...

Ik zal eens met die prints en foto's informeren wat het kost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rav
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

Rav

Ik zat met hetzelfde probleem als jij.
Ik heb een auto die wel bluetooth ondersteunt voor de telefoon, maar helaas niet voor de muziek. Ik heb gelukkig wel een AUX ingang.

Ik heb een Logitech Bluetooth Adapter gekocht (in de VS, voor $30, http://www.logitech.com/e...t/bluetooth-audio-adapter). Dit is een klein vierkant boxje wat in mijn armsteunvakje past. Ook de kabel van de AUX kon ik makkelijk in datzelfde vakje krijgen. Ik heb de stekker van de adapter vervangen door een USB stekker en een USB-plug voor de sigarettenaansteker (die zorgt ervoor dat het op 5V werkt).Als je een handig iemand kent kan diegene dat zo in elkaar solderen. Je kunt waarschijnlijk ook wel ergens een kabeltje + adapter kopen. Het kan ook goed zijn dat er een vergelijkbare adapter bestaat die voor gebruik in de auto bedoelt is.

Nu kan ik streamen naar de adapter die ervoor zorgt dat je via de AUX ernaar kunt luisteren.
Je telefoon (in mijn geval een Windows Phone, 620) splitst het bluetooh signaal zodat voor muziek de adapter wordt gebruikt en het voice-kanaal gaat via de originele ingebouwde carkit.

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
he, dat is toevallig, dat boxje heb ik thuis aan de stereo hangen om spotify te luisteren.

Ik moet dan wel even een kabeltje hebben van aux naar zo'n blokje voor in de radio, maar dat werd hier al vermeld met een amazon linkje.

Lijkt me een prima oplossing. Ik denk dat mijn telefoon (Samsung s5) het ook kan splitsen, ik meen dat dat werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blasterxp
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
ik heb een goedkope gekocht, en ik merk dat de meeste radio's alleen MONO van het signaal kunnen maken.

Dat is zo'n groot verlies, dat ik het niet gebruik.
Pagina: 1