Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Wifi hotspot

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Goedenavond,

Mijn eerste bericht op het forum, alvast dank voor reacties en verbeterpunten.

Ik heb het volgende probleem/uitdaging

Ik wil op de camping Wifi ontvangen en verdelen onder mijn mobile devices. Ditzelfde wil ik als ik in een hotel zit allen met openbare wifi.

Dus 1 sterke ontvanger die het openbare signaal oppakt een "rasberry" die het signaal veilig maakt naar een dongel die het uitzend. Zodat ik op een redelijk veilig netwerk zit. En het in de kamer kan gebruiken als bv de Wifi alleen maar op een beschikbare locatie beschrikbaar is.

Is dit een raar idee? Is dit mogelijk, is het te maken of te koop. Maken heeft de voorkeur om affiniteit te krijgen.

Ik zoek dus niet naar een simkaart voor in het buitenland maar echt lokale Wifi wat op afstand is omzetten naar lokale "veilige" Wifi.

Alvast dank,!

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 10-04-2015 21:03 ]

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17:15

FreakNL

Well do ya punk?

Rasberry? Op afstand? Die snap ik niet. Volgens mij is de kern van je vraag dat je een openbare wifi (hotel, camping, etc) wilt opvangen en deze wilt omzetten in een eigen wifi?

Dat bestaat gewoon, DD-WRT kan het sowieso, maar volgens mij zijn er ook wel AP's die het native kunnen.

[ Voor 122% gewijzigd door FreakNL op 10-04-2015 21:25 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ja sorry misschien krom omschreven maar ik zoek idd wat je zegt. Heb je voorbeelden? (Ook wat werkt wat 500/800 meter verder op is)

• FreakNL

FreakNL

Well do ya punk?

Nee, dat kan dan weer niet. 500 meter verderop? Dan zul je toch echt met glas in de weer moeten :+

For real, wat zoek je nou eigenlijk? Mag wel wat duidelijker.

[ Voor 27% gewijzigd door FreakNL op 10-04-2015 21:28 ]

Verwijderd

Topicstarter
Wifi signaal oppikken 😉

• FreakNL

FreakNL

Well do ya punk?

Wifi signaal oppikken kan prima, zolang je maar in het bereik van de daadwerkelijke wifi zit.

Ik heb het gevoel (maar correct me if I'm wrong) dat je dit wil:

In het bereik van de bestaande wifi een apparaat zetten wat de bestaande wifi oppikt en dan vervolgens zo'n enorme uitzendkracht heeft dat je 500 meter verderop connectie kan maken? Klopt dat?

[ Voor 3% gewijzigd door FreakNL op 10-04-2015 21:30 ]

• aawe mwan
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 17:46

aawe mwan

Wat ook leuk is:

Je zou via de camping-WiFi ook een VPN verbinding naar thuis kunnen opzetten, dan heb je veilige WiFi.

„Ik kan ook ICT, want heel moeilijk is dit niet”

Verwijderd

Topicstarter
Uhm andersom. Signaal verderop oppikken om bv in hotelkamer/caravan op je eigen wifi te zitten

• FreakNL

FreakNL

Well do ya punk?

Dus je zit in je hotelkamer en in de de lobby is er WiFi, maar deze Wifi is niet sterk genoeg om tot in je hotelkamer te komen (lees: je devices vinden deze WiFi niet als je in je hotelkamer zit). Je zoekt nu dus een device wat in je hotelkamer WEL deze WiFi kan vinden, vervolgens het signaal oppikt en deze opnieuw uitzend? Right?

Verwijderd

Topicstarter
Ja! Held

• FreakNL

FreakNL

Well do ya punk?

Simpel antwoord: Kan niet

Uitgebreider antwoord: Er zullen wellicht repeaters zijn die een zwak wifi signaal nog net kunnen oppikken terwijl devices dat al niet lukt. Of ik kan me bijvoorbeeld voorstellen dat je in een hotelkamer op bepaalde plekken wel WiFi hebt en op andere niet. Heb dat zelf meegemaakt in een hotel in Griekenland, we hadden alleen in de badkamer WiFi :+ In dat geval kan een extender uitkomst bieden. Ik zoek eigenlijk zelf ook nog een simpel device wat dit doet, het mooiste zou een device zijn wat je in het stopcontact steekt (geen adapters enzo) en waar ook een IOS app voor is om de code voor de bestaande WiFi in te voeren. Als iemand tips heeft hiervoor?

Wat jij wil (over 500 meter) kan echter gewoon niet.

Verwijderd

Topicstarter
Maar er zijn toch wifi adapters met 1000mw die dit signaal wel oppikken? (Los staand dat dit wel of niet mag)

• FreakNL

FreakNL

Well do ya punk?

Nee

Verwijderd

Topicstarter
http://www.cdrwinkel.com/wifi-usb-adapter-2000mw.html 😊.

Stel je sluit deze adapter aan op bv een rasberry dd-wrt software op iets soortgelijks en je pak een simpele wifi dongel die uitzend. Dit moet toch te maken zijn of te koop. Of denk ik nu veel te simpel

• NL_Scratch
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 25-11 10:54
denk aan de Engenius ENS202 Hotspot Extender

Hiermee kun je prima indoor en outdoor wifi oppikken en weer rondzenden.

volgens mij kun tevens zelf een ander SSID rondzenden met een ander wachtwoord

Verwijderd

Topicstarter
Top! Ga mij is in dat product verdiepen. @FreakNL jij ook bedankt voor je input :-)

• shure-fan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 29-11 21:22
Of je vraagt in je hotel of het mogelijk is een utp naar je kamer te patchen..

Voip enthousiastelling, Liever een kabel dan wifi

Verwijderd

Topicstarter
Hoe bedoel je dat laatste shure fan, denk dat ze in egypte niet zo bereidwillig zijn op dat soort dingen ;-)

• BB-One
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 16:17
Wat Prakkie volgens mij wil is:
1x betalen voor de Wifi op de camping/hotel en daar meerdere apparaten tegelijkertijd gebruik van laten maken. Oftewel de raspberry in zijn verhaal maakt verbinding met het openbare/camping wifi netwerk en hij logt in op het wifi netwerk van de raspberry.

Verwijderd

Topicstarter
Ja correct, maar wel dat ik het wifi hij de centrale hal op mijn kamer zou kunnen ontvangen.
Pagina: 1