Toon posts:

background proggie als equalizer

Pagina: 1
Acties:
  • 111 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
hoi,

k heb net een nieuwe koptelefoon gekocht, en nou vroeg ik me af of er programma's zijn die in de achtergrond (windows) meedraaien en die als equalizer fungeren? want mijn versterker heeft die wel, maar me koptelefoon staat direct op me audio out van me soundcard.

• Baklap
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 06-05-2023

Baklap

Grrr pak icoon ... pak !!!!

Voor wat wil je de EQ gebruiken dan :?
Als je gewoon MP3 of CD luistert zit er in Winamp al een redelijk eq'tje.

|Avid-Encoding-Editing-Authoring|

Verwijderd

Topicstarter
ja mee eens, in winamp zit een equalizer, maar die equalizer kun je niet in games gebruiken :)

• Baklap
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 06-05-2023

Baklap

Grrr pak icoon ... pak !!!!

Daar heb ie weer gelijk in, hmmm ik weet er niet zo snel een antwoord op behalve dat je mischien de uitgang van je kompjoeter toch maar via een versterker moet laten lopen...

|Avid-Encoding-Editing-Authoring|

• Yokozuna
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-05-2025
Goede topic, in zo'n programma en ik ook geinteresseerd. Want deze koptelefoon trekt ongeveer tonen tot 20Hz-> mits je de 40- tonen (dus niet dat lelijke 100Hz en lager opkrikken) opkrikt, en dat kan ik alleen met de headphone uitgang van mijn Altec ADA885, moet je Quad mode kiezen.

Maar dan heb je weer 10x meer schakels in de hele signaal loop. Ik wil gewoon mijn ADA885 niet hoeven te gebruiken en hele lage tonen opkrikken, voor weinig/geen geld. En dan is een software equalizertje echt een oplossing. Al is het heel simpel dingetje van 500kb ofzo. Net als de Freq. Filter van Cooledit, zoiets is al genoeg.

• Fairy
  • Niet online

Fairy

13kWp - Zendure 2400AC+ 16kWh

als je een live hebt is er een speciaal gemaakt programmaatje met een parametrische equalizer (heb ik ooit gehad) (Gehackte plugin opnieuw geschreven, was creative niet blij mee). Heb je geen live met emu10k1 chip dan lukt heb niet omdat het signaal helemaal opnieuw moet worden gecalculeerd en dat kan niet realtime, zeker niet onder spellen.

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07:51

JvS

Ik heb hem zelf ook

terratec levert ook een equalizer bij z'n software inderdaad

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Verwijderd

Op zaterdag 16 juni 2001 16:53 schreef FerryHeibrink het volgende:
als je een live hebt is er een speciaal gemaakt programmaatje met een parametrische equalizer (heb ik ooit gehad) (Gehackte plugin opnieuw geschreven, was creative niet blij mee). Heb je geen live met emu10k1 chip dan lukt heb niet omdat het signaal helemaal opnieuw moet worden gecalculeerd en dat kan niet realtime, zeker niet onder spellen.
Enig idee hoe dit proggie heette? Dit is namelijk precies wat ik ook zoek. Kan ik tenminste lekker ruisvrij m'n koptelefoon in de output van m'n live pluggen & ook nog een equalizer tot m'n beschikking hebben.

Verwijderd

Volgens mij zat dit in bij AudioHQ (van Creative is dat dus).

• Fairy
  • Niet online

Fairy

Op zaterdag 16 juni 2001 18:34 schreef 208 het volgende:
Volgens mij zat dit in bij AudioHQ (van Creative is dat dus).
Nee het zet er standaard niet in en de naam van het proggie weet ik ook niet meer |:( , had heb bij toeval een keer op een sblive gebruiker site gevonden.

Ik zal even kijken of ik m terug kan vinden.

• Fairy
  • Niet online

Fairy

Heb iets gevonden op http://alive.singnet.com.sg/download/eq.htm !!! is waarschijnlijk wel alleen windows 2000. Ik gebruik zelf namelijk wel win2k maar jij misschien niet ? gewoon ff proberen?

Xie net dat je ook een win98 versie kan downloaden, wel een wat oudere.

Verwijderd

Argh, dit is toch niet te geloven!
Ik download dat proggie (ziet er goed uit), kopieer de file emu10k1f.sys en de patch naar een aparte directory en probeer te patchen:
code:
1
2
3
4
SBLive! parametric equalizer patch for Win2K by Michal Milczewski.

Wrong 'emu10k1f.sys' version or file already patched!
Patch was tested on WDM driver vesion 5.12.01.3209.

Ik dus kijken: inderdaad, ik heb versie 5.12.01.3107 :(
Dus maar ff naar de site van creative om de nieuwste drivers te downen: SbLive!, win2k, Europe. Downloaden, installeren, opnieuw opstarten. WTF! die file emu10k1f.sys is nog steeds hetzelfde :(

Maar, in de readme.txt van die equalizer stond het volgende:
This patch was tested on drivers ver. 5.12.01.3207 and 5.12.01.3209 and SBLive! Value.
It won't probably work with the older ones, so install the appropriate drivers first!
If you have older Live! card, you can use drivers for 5.1 (sbl51wdm.lib is an SFX archive)
mixed with the older LiveWare3 software.
Dus ik weer naar de site van creative voor de drivers van de SB Live! 5.1, win2k, europe. Krijg ik de volgende boodschap:
I'm sorry, but there are no files are available for Sound Blaster Live! 5.1 under Windows 2000. Please return to the download page and select a different product and/or operating system.
Ja hoor, wat is dit nu :?
De combinatie SBlive! 5.1 met win2k is ondertussen wel aardig ingeburgerd zou je zeggen! Maar niet dus... en wat moet ik nu?

Ik baal er echt wel van, het leek perfect op wat ik al een heel tijdje zocht :'(

• Arjan
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Arjan

copyright is wrong

Fairy schreef op 16 June 2001 @ 19:43:
Heb iets gevonden op [url="http://alive.singnet.com.sg/download/eq.htm"]http://alive.singnet.com.sg/download/eq.htm[/url] !!! is waarschijnlijk wel alleen windows 2000. Ik gebruik zelf namelijk wel win2k maar jij misschien niet ? gewoon ff proberen?

Xie net dat je ook een win98 versie kan downloaden, wel een wat oudere.
Ik geen een rotschop onder de kont van deze oude bergpingewing met de volgende vraag:

Ik had deze patch gedownload, gerund en succesvol gebruikt :)

maar na een hard crash van mijn pjoeter kan ik nergens meer een parametric EQ vinden ;(
Ik heb meteen het bestandje gecontroleerd want ik verwachte dat de bestandsbeveiliging van ome bill zijn werk had gedaan. Dit was niet zo. Voor de zekerheid toch maar even nog een keer gekopieerd, en weer getest. niks.

Ik gebruik overigens winXP, weet iemand waar dit aan kan liggen ?

oprecht vertrouwen wordt nooit geschaad

• Fairy
  • Niet online

Fairy

Atgast schreef op 07 februari 2003 @ 12:47:
[...]

Ik geen een rotschop onder de kont van deze oude bergpingewing met de volgende vraag:

Ik had deze patch gedownload, gerund en succesvol gebruikt :)

maar na een hard crash van mijn pjoeter kan ik nergens meer een parametric EQ vinden ;(
Ik heb meteen het bestandje gecontroleerd want ik verwachte dat de bestandsbeveiliging van ome bill zijn werk had gedaan. Dit was niet zo. Voor de zekerheid toch maar even nog een keer gekopieerd, en weer getest. niks.

Ik gebruik overigens winXP, weet iemand waar dit aan kan liggen ?
Hoi again *D

Ik kan je op dit moment denk ik helaas niet helpen. Misschien moet je proberen om de driver uit die tijd opnieuw te installeren.

Ik heb nu zelf overigens mijn SBLive Platinum vervangen voor een Terratec Soundsystem DMX 6 fire 24/96 en gebruik dus geen live drivers meer... Sorry.

Toch even goed zoeken naar de juiste driver vrees ik.

Edit:

PS. heb je wel gereboot :? en zet anders voor de zekerheid ook even System Restore uit !

[ Voor 5% gewijzigd door Fairy op 08-02-2003 22:19 ]

• Arjan
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Arjan

copyright is wrong

Fairy schreef op 08 February 2003 @ 22:18:
[...]

Hoi again *D

Ik kan je op dit moment denk ik helaas niet helpen. Misschien moet je proberen om de driver uit die tijd opnieuw te installeren.

Ik heb nu zelf overigens mijn SBLive Platinum vervangen voor een Terratec Soundsystem DMX 6 fire 24/96 en gebruik dus geen live drivers meer... Sorry.

Toch even goed zoeken naar de juiste driver vrees ik.

Edit:

PS. heb je wel gereboot :? en zet anders voor de zekerheid ook even System Restore uit !
inmiddels werkt t weer ja :)
drivers opnieuw en weer patchen was de oplossing. Kennelijk toch iets mis gegaan na die crash...

jammer dat je alleen maar laag mid en hoog kunt wijzigen, t werkt verder prima !

oprecht vertrouwen wordt nooit geschaad

Verwijderd

JvS schreef op 16 June 2001 @ 16:55:
terratec levert ook een equalizer bij z'n software inderdaad
mag jij mij vertellen waar die zit?

bij mijn ewx24/96 zit iig geen equalizer

• yohan
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 27-07 20:06
Schop...

Iemand inmiddels misschien een leuk equalizer-programmaatje gevonden wat realtime werkt op het soundkaart-geluid?

"I'm not a cynic. I get up every morning hoping to find an honest man." - [Jack McCoy, Law & Order]

Pagina: 1