TommieW schreef op zaterdag 11 april 2015 @ 08:51:
Als ik de prijs van een nieuwe laptop betaal, verwacht ik ook een nieuwe laptop. Als ik voor de prijs van een nieuwe laptop een gebruikte laptop krijg, had ik net zo goed een tweede hands laptop kunnen kopen.
Ja, een tweedehands laptop is ook echt te vergelijken met een laptop die één keer ergens aan gestaan heeft..... Sorrie hoor maar dit is gewoon nonsense.
Een laptop die door een klant onder WKOA terug gestuurd is, heeft nauwelijks meer gedaan dan de tests die er in de fabriek al mee gedaan worden. Hij is dus in exact dezelfde staat als een nieuwe laptop behalve dat de doos open geweest is. Dat is niet te vergelijken met een laptop die al maanden of jaren in gebruik is.
Daarnaast heeft deze laptop nog altijd de volledige garantie, volledige kopers bescherming, volledige fabrieksinstellingen.
Zoals gezegd: In welke zin wijkt deze laptop in use-case af van eentje waarvan de doos nog niet open geweest is? Het antwoord daar op is: in geen enkele zin.
SMART uitlezen gaat je daarbij ook niet helpen. In de fabriek krijgen deze dingen een DOA test en die spint de HDD ook een paar keer op. De installatie van de software in de fabriek kost ook wat tijd dus er staan ook al een paar uur in SMART. De getallen die de fabriek genereerd zullen een stuk hoger liggen dan de tests die iemand doet voordat hij hem terug stuurt.
Ofwel: Nee, er is geen manier om het te achterhalen maar dat geeft niet want er is geen enkele reden om er een probleem van te maken.