Voor de in het buitenland woonachtige Tweakers zou het een erg mooie functie zijn om de tijdzone in te kunnen stellen in je profiel. Op deze manier hoeven we niets steeds te rekenen hoe recent een reactie van iemand is op een topic
Graag breng ik dit topic nogmaals onder de aandacht.
crisp schreef op zondag 16 maart 2008 @ 01:00:
Alle topics hier worden frequent bekeken door leden van ons technology-team. Topics 'kicken' is dus niet nodig
'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.
Yes, je post is gelezen. Lijkt mij ook interessant, maar het is wel een feature die slechts voor een erg klein percentage van de gebruikers interessant is. Betekent niet dat we het nooit gaan doen, maar staat dus voorlopig onderaan de wishlist.
I'm at the corner of first, and first. Wait a minute. How can the same street intersect with itself? I must be at the nexus of the universe!
Waarom? Alle timestamps sla je toch al op in UTC, waarom zou het dan een probleem moeten geven? Er zijn vervolgens standaard libraries en calls die je gebruikt voor timezone calculaties.
Commandline FTW | Tweakt met mate
Ja, en dan bedenk je je dat het in het echt wél een paar lastige situaties met zich meebrengt. Als ik jou quote staat daar ook een tijd in...
'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.
Mwah met de combi postgresql + psycopg2 kwam ik er achter dat ook de client nog opdracht mag geven tot het werken in UTC, anders kwamen er toch vreemde corner cases voorbij.
(kolom is timestamp without timezone .. zodat ik er een index op los kan laten)
Doe nu alles in SQl expliciet in UTC .. geen auto conversie meuk nowhere .. en pas voor de view op het laatst converteren.
(kolom is timestamp without timezone .. zodat ik er een index op los kan laten)
Doe nu alles in SQl expliciet in UTC .. geen auto conversie meuk nowhere .. en pas voor de view op het laatst converteren.
[ Voor 13% gewijzigd door gekkie op 07-05-2015 10:55 ]
Dat lijkt inderdaad de beste oplossing als converteren na de view te lastig is. IMHO is een post-view-conversie wel te doen (behoudens zomer-en-wintertijd van data langer geleden wat mij betreft), maar getuige de aanvraag van Spixo denkt niet iedereen daar hetzelfde over.gekkie schreef op donderdag 07 mei 2015 @ 10:54:
... pas voor de view op het laatst converteren.
Misschien is het dan ook een idee om alternatieve kalendersystemen (dus naast gregoriaans nog hebreeuws, arabisch, ethiopisch, chinees etc) automatisch om te rekenen trouwens.
[ Voor 26% gewijzigd door begintmeta op 07-05-2015 11:08 ]
Ik weet het, kick van een oude feature request, maar om hier aan toe te voegen:
De (mooie) functie die de achtergrond van Tweakers.net automatisch lichter/donkerder maakt is natuurlijk ook gebaseerd op de Nederlandse tijdzone. Nu zit ik dus hier aan de andere kant van de wereld in de late ochtend met een donkere achtergrond. Absoluut geen ramp, maar misschien is een tijdzone instelling hier wel vrij eenvoudig aan toe te voegen?
De (mooie) functie die de achtergrond van Tweakers.net automatisch lichter/donkerder maakt is natuurlijk ook gebaseerd op de Nederlandse tijdzone. Nu zit ik dus hier aan de andere kant van de wereld in de late ochtend met een donkere achtergrond. Absoluut geen ramp, maar misschien is een tijdzone instelling hier wel vrij eenvoudig aan toe te voegen?
Of het script moet naar de systeemdatum van de computer zelf kijken.
[ Voor 12% gewijzigd door AW_Bos op 01-07-2017 10:06 ]
☎ Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes
Ik weet dat schoppen niet gewenst is, maar het is 5,5 jaar verder en zag niet echt een duidelijke reactie waarom het er wel of niet in zit. Je zou verwachten dat het hedendaags niet zo een probleem moet zijn om locale tijd te geven (weet niet hoe andere, meer internationaal georiënteerde fora dit doen).
Nu zit ik zelf in de UK en is het slechts 1 uur verschil. Maar ik zou het persoonlijk ook wel fijn vinden om de 'juiste' tijd te zien ipv overal een uur van af te trekken.
Kon zo snel geen setting zien.
Nu zit ik zelf in de UK en is het slechts 1 uur verschil. Maar ik zou het persoonlijk ook wel fijn vinden om de 'juiste' tijd te zien ipv overal een uur van af te trekken.
Kon zo snel geen setting zien.
Oh oh Mr. B, oh oh!
Pagina: 1