Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• LopendeVogel
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 10:17
Hey Tweakers,

Ongeveer 3 uur terug is mijn Samsung Galaxy S5 verdwenen na uitstappen van de auto.

Het verhaal:

Telefoon zat in het deur vak van de auto, met openene/dichtgooien is deze eruit gevallen. Helaas lag de telefoon NIET in de auto maar moet buiten de auto gevallen zijn. Vraag me niet hoe ik dat niet heb kunnen zien want ik ben zuinig op elektronica.
Lang gewacht op de auto's naast mij totdat de chauffeur terug kwam op verhaal te halen, helaas oude mensen die zelf niet goed werden van het idee...

GPS/Locatie voorziening staat UIT
Wat wel draait:
- telefoon staat nog altijd aan ( hij gaat over )
- 3+4G

Wat nu het grootste probleem is:

Berichten. foto's en bereikbaarheid
Waarom bereikbaarheid? Mijn oma a ala 94 jaar ligt op sterven, het enige nummer wat ik uit mijn hoofd weet is die van mams, echter de mobiel van mams werkt de hoorspeaker niet ( ik kan haar met een prepaid die ik net gekocht heb niet bereiken )
Wegens de afstand a 210 km plus minus kan ik niet even langsrijden.

Ik wil geen valse hoop, vandaar dat ik aangegeven heb dat GPS/LOCATIE functie uit staat.

[ Voor 4% gewijzigd door RoD op 10-04-2015 18:50 ]

• JaronStrypsteen
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 13-11 21:44
Probeer eens of je hem vind via: https://www.google.com/android/devicemanager?u=0
Normaal komt je toestel daar automatisch op, je kan terwijl een geluidssignaal laten horen, een tekst op het scherm laten verschijnen of helemaal vergrendelen

• LopendeVogel
Lukt niet, dat werkt op GPS a Locatie voorziening, deze heb ik vandaag 10 sec aangehad om de weather app te herhalen -.- ... Daarna zet ik dat soort functies weer uit. En dat is nu het probleem waar ik mee zit.

Zie onderstaand wanneer ik die link volg:
SM-G900F
Locatietoegang is uitgeschakeld op uw apparaat.
Laatst online op 10 april 2015

Laatst online is vandaag, vanwege die weather app

[ Voor 93% gewijzigd door LopendeVogel op 10-04-2015 18:48 ]

• JaronStrypsteen
JeroenC schreef op vrijdag 10 april 2015 @ 18:47:
Lukt niet, dat werkt op GPS a Locatie voorziening, deze heb ik vandaag 10 sec aangehad om de weather app te herhalen -.- ... Daarna zet ik dat soort functies weer uit. En dat is nu het probleem waar ik mee zit
Zolang je 3G/4G aan is zou hij deze toch moeten vinden. En ik heb gehoord als je Device Manager laat zoeken dat hij dan gelijk je locatie aanzet, weet niet of dat waar is

• ASW1
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 11:29
En nu moet er iemand gaan kijken of ie er nog ligt?
Dan is het wel handig wanneer je aangeeft waar ongeveer...

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
GoT is een discussieforum en geen dienstverlening. Geld bieden voor diensten staan we dus ook niet toe. Ik heb je post daarom aangepast.

• LopendeVogel
Ja 3g/4g staat aan, mijn telefoon is vergrendeld met 4g aan. Telefoon gaat over oftewel de accu heeft de slimmerik niet verwijdert.

RoD mijn excuses, ik wil gewoon zo graag iets ervoor terug geven, ik begrijp jou volledig.

McJawesome, ja maar mijn telefoon gaat over ( KPN 4G ) dus 3 of 4G moet ook gewoon werken. Echter via de link die ik gekregen heb vind ik mijn toestel niet. Die functie is gebaseerd op GPS, en dat word in android veelal Locatie voorziening genoemd, en die zet ik altijd uit nadat ik het nodig had.

Korte samenvatting nogmaals:
Telefoon staat aan
3g/4G staat aan
telefoon is bereikbaar

Meer is er niet, hier moet ik / jij het mee doen.

• JaronStrypsteen
JeroenC schreef op vrijdag 10 april 2015 @ 18:54:
Ja 3g/4g staat aan, mijn telefoon is vergrendeld met 4g aan. Telefoon gaat over oftewel de accu heeft de slimmerik niet verwijdert.

RoD mijn excuses, ik wil gewoon zo graag iets ervoor terug geven, ik begrijp jou volledig.

McJawesome, ja maar mijn telefoon gaat over ( KPN 4G ) dus 3 of 4G moet ook gewoon werken. Echter via de link die ik gekregen heb vind ik mijn toestel niet. Die functie is gebaseerd op GPS, en dat word in android veelal Locatie voorziening genoemd, en die zet ik altijd uit nadat ik het nodig had.

Korte samenvatting nogmaals:
Telefoon staat aan
3g/4G staat aan
telefoon is bereikbaar

Meer is er niet, hier moet ik / jij het mee doen.
Kan je apps installeren via de Play Store op je pc? Zo ja, Probeer de app Android lost

• LopendeVogel
ik kreeg een melding: gefeliciteerd, android lost word binnenkort op u apparaat geïnstalleerd, maar mij lijkt dat ze eerst mijn telefoon moeten ontgrendelen voor dit?

• JaronStrypsteen
JeroenC schreef op vrijdag 10 april 2015 @ 18:58:
ik kreeg een melding: gefeliciteerd, android lost word binnenkort op u apparaat geïnstalleerd, maar mij lijkt dat ze eerst mijn telefoon moeten ontgrendelen voor dit?
Ik zag dit even staan op http://trendblog.net/how-...one-without-tracking-app/
Ik heb het artikel wet niet helemaal gelezen.

• pilskes
  • Registratie: April 2009
  • Niet online
JeroenC schreef op vrijdag 10 april 2015 @ 18:58:
Heb het net ook even geprobeerd, en is gewoon aan het installeren, ondanks deze melding.

• LopendeVogel
Ja het is volgens de website geïnstalleerd. Maar wat nu, ik probeer de site te volgen, of mijn concentratie is volledig verdwenen of ik kom geen stap verder
(mijn excuses ik ben nu voor het eerst in mijn leven, ja vanwege een TELEFOON, de kluts kwijt)

• pilskes
  • Registratie: April 2009
  • Niet online
Je moet blijkbaar wel eerst met je telefoon de app starten voor de 1ste keer...

• Plato112
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 14-11 13:02

Plato112

Da is toch nie normaal!

JeroenC schreef op vrijdag 10 april 2015 @ 19:02:
Ja het is volgens de website geïnstalleerd. Maar wat nu, ik probeer de site te volgen, of mijn concentratie is volledig verdwenen of ik kom geen stap verder
(mijn excuses ik ben nu voor het eerst in mijn leven, ja vanwege een TELEFOON, de kluts kwijt)
Volgens de site die McJawesome linkte, werkt Android Lost niet zonder dat zelf eerst te activeren op Android 3.0 of hoger.
Je zou deze nog kunnen proberen als je dat geactiveerd hebt: https://findmymobile.samsung.com/login.do

Speed limits are like herpes.

• LopendeVogel
Ja en dat gaat dus niet lukken want ik heb geen tel en die is gelocked ( hij gaat nog altijd over, 10 sec nu inmiddels geleden geprobeert)

• LopendeVogel
Plato112 schreef op vrijdag 10 april 2015 @ 19:04:
[...]

Volgens de site die McJawesome linkte, werkt Android Lost niet zonder dat zelf eerst te activeren op Android 3.0 of hoger.
Je zou deze nog kunnen proberen als je dat geactiveerd hebt: https://findmymobile.samsung.com/login.do
Die is gebaseerd op mijn woon adres, daar waar ik vanochtend de weather app ( GPS ) gebruikt heb. Ik kreeg even kippenvel maar helaas!!!!

• Plato112
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 14-11 13:02

Plato112

Da is toch nie normaal!

JeroenC schreef op vrijdag 10 april 2015 @ 19:07:
[...]

Die is gebaseerd op mijn woon adres, daar waar ik vanochtend de weather app ( GPS ) gebruikt heb. Ik kreeg even kippenvel maar helaas!!!!
Dan ben ik bang dat je de telefoon alleen terug kunt krijgen als iemand hem gevonden heeft :-(

Als je je telefoonnummers uit je mobiel wilt hebben, kun je deze volgens mij gewoon via Google benaderen. Ik kan tenminste via Gmail gewoon al mijn nummers die ik op m'n mobiel had staan zien. Ik weet alleen niet zeker of dat op een Samsung ook allemaal gedeeld wordt en of je dit wel/niet aan had staan.

Speed limits are like herpes.

• MacorgaZ
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 20-11 01:13
http://contacts.google.com
Maar daarvoor moeten je contacten opgeslagen zijn in je Google-account, misschien gaat dat bij jou nog standaard naar de SIM-kaart, telefoongeheugen of Samsung-account of iets dergelijks.

Bambu Lab P1S Combo

• LopendeVogel
MacorgaZ schreef op vrijdag 10 april 2015 @ 19:19:
http://contacts.google.com
Maar daarvoor moeten je contacten opgeslagen zijn in je Google-account, misschien gaat dat bij jou nog standaard naar de SIM-kaart, telefoongeheugen of Samsung-account of iets dergelijks.
Helaas :(

Ook de reactie boven jou, sowieso hartstikke bedankt voor de reactie.
Maar volgens mij ben ik meer aan het wachten op een ''hacker'' zoals de trace pagina van google etc was ik al van op de hoogte, maar dat lukt gewoonweg niet doordat ik altijd mijn GPS uit zet.

Nogmaals in de hoop;

3g/4g staan aan
telefoon gaat nog altijd over ( 19:24 10-04-2015 nagekeken )

Het moet toch mogelijk zijn, deze lieverd of grote sukkel heeft mijn accu niet verwijdert, mijn tel staat nog altijd gewoon aan (geluid+trillen staat uit wegens mijn werk, daardoor laat ik het ook uit buiten mijn werktijd)

[ Voor 5% gewijzigd door LopendeVogel op 10-04-2015 19:26 ]

• Comgenie
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 21-11 15:51

Comgenie

Soms heb je dat

Telefoon nummers kan je evt. achterhalen via je telefoon rekening via je provider (Mits je ze natuurlijk eerder hebt gebeld).

Als je via de eerder genoemde Google pagina je telefoon laat overgaan, dan maakt deze geluid ongeacht of je telefoon op dat moment op stil staat of niet.

No animals were harmed in the making of this comment.

• ASW1
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 11:29
JeroenC schreef op vrijdag 10 april 2015 @ 19:25:
Het moet toch mogelijk zijn, deze lieverd of grote sukkel heeft mijn accu niet verwijdert, mijn tel staat nog altijd gewoon aan
Maar waarom denk je dat iemand anders hem nu heeft?

Ik krijg de indruk dat je weet waar ongeveer je hem verloren bent, kun je niet iemand anders daar laten kijken (luisteren) en dan bellen?

• Jimbolino
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13-11 00:58

Jimbolino

troep.com

Het meest waarschijnlijke is dat ie onder de stoel in de auto ligt.
Daar heb ik al een aantal keer mijn telefoon teruggevonden namelijk :)

Als iemand namelijk je telefoon gevonden heeft, dan zijn er meestal 2 dingen mogelijk:
- Hij wil hem houden: dan trek je de simkaart eruit en doe je een hard reset dmv usb
- Hij wil hem teruggeven: dan neem je de telefoon op als hij over gaat...

The two basic principles of Windows system administration:
For minor problems, reboot
For major problems, reinstall

• Mizgala28
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 21-11 20:03
Yup en als iemand een complete wipe doet ben jij je telefoon voorgoed kwijt.

Ook een reden dat mijn GPS altijd aan staat en contacten met Google syncen, voor dat zeer minimale accu verbruik van beide heb ik het wel voor over, zeker als zoiets als bij jouw zou gebeuren.
Pagina: 1