Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Laptoprugtas 14-15.6"

Pagina: 1
Acties:

• Fusioxan
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 28-11 12:13
Goedemiddag,

Nee, geen laptopaankoopadvies, maar ik dacht dat dit wel het correcte forum was. Als ik naar een laptoptas op zoek was, zou ik eerder hier kijken dan in OH. Mocht het verkeerd zijn, mogen degene met de rechten dit topic verplaatsen.

Al een tijdje (lees: 9 jaar) loop ik al vol trots rond met mijn eastpak rugtas. Deze heeft de afgelopen jaren gefunctioneerd als boekentas op de middelbare school en sinds 3 jaar als laptoptas naar de HTS. Sinds drie jaar ben ik ook trotse eigenaar van een Dell Inspiron 15R SE laptop, die deze tijd met woon-schoolverkeer in mijn eastpak ging.

Helaas is al een tijdje de rits defect van mijn rugtas. Hij gaat voor 2/3 deel open, en anders moet ik de ritssluiting weer in elkaar rijgen. Vanuit mijn part-time werk heb ik een laptopmessenger/schoudertas. Deze functioneert naar behoren, maar als ik met fatsoenlijk fietswaardig weer naar het werk fiets (+- 25km), is dit toch niet ideaal.

Daarom ben ik al een tijdje op zoek naar een nieuwe laptopbackpack. De pricewatch is hier zeer gelimiteerd aanbod, dus het werd zelf googlen naar een nieuwe tas. Naast het googlen, heb ik ook op het forum gezocht, want deze vraag is al enkele keren aan bod gekomen. Echter hebben de meeste topics al een flinke leeftijd, maar met de merken kon ik vooruit. Volgens het forum zijn er de volgende opties:
  • Targus
  • Dicota
  • Caselogic
  • Swiss Gear
Nou heb ik daar al enkele favoriete uit kunnen pikken, met als enkele reden "oh wat mooi":Eigenlijk is de grote van mijn huidige eastpak groot genoeg. Er zijn dus tegenwoordig van de eastpaks met een apart laptop-vak (zoals de laatste hierboven). Wat ik mij afvraag of deze ook voldoende bescherming levert. Natuurlijk laat ik nooit opzettelijk mijn tas vallen. Wat ik wel doe is met enige hardhandigheid mijn tas op de grond zetten.

Wat ik dus nodig heb is een laptop rugtas van 14-15.6" en rainproof. Ook loop ik graag niet als een backpacker rond, dus ik heb liever een niet al te grote rugtas. Budget is redelijk. Ik wil graag kwaliteit hebben die enkele jaren mee gaat (laten we zeggen 100 euro). Zouden jullie mij kunnen helpen bij deze zoektocht? Extra suggesties zijn zeer welkom!