Wat is de moeite voor upgraden?

Pagina: 1
Acties:

• Flufsor
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 20-02 14:20
Ik vroeg me af wat voor upgrades de moeten zijn voor te upgraden in men huidig systeem?
Waarbij deze gaat dienen in belangrijkheids volgorde van:
1)Gamen
2)Virtualisatie/programmeren
3)Videobewerking

Mijn upgrade budget is max 1000 euro.
Momenteel bestaat mijn systeem uit het volgende:
I5-4570
G1.Sniper B5
2x4GB 1600 crucial ram
Sapphire 270x 2GB
Samsung 830 128GB SSD
Antec One Hundred zonder USB3
1x 1TB schijf, 1x 500Gb schijf
Simpele DVD writer
Coolermaster B600

Nu dacht ik een MX100 256GB SSD bij te kopen aan +- 100 euro
Een Asus Strix oc GTX970 aan +- 400 euro

Zou een ram upgrade aan te bevelen zijn heb nog 2 slots vrij?
Nu zat ik ook aan 2 mogelijke upgrades te denken:
1) Cpu upgrade naar i7-4790K, ga ik dit merken tijdens het renderen en virtualisatie? 365euro

ofwel

2) Virtualisatie op een aparte gen8 microserver te plaatsen ( kan ineens men zyxel nasje vervangen).
hiervan zouden de kosten zijn:
Microserver +-250euro
8GB Ecc RAM +-100euro
WD Red 2tb +- 100 euro
128GB SSD 0 euro (uit andere pc)

Verwijderd

In je huidige systeem raad ik aan om je GPU te upgraden zoals je al zei, en er nog een SSD in te plaatsen, aangezien je videobewerking gaat doen toch nog wat meer RAM in erin te doen, aangezien videobewerking veel RAM in beslag neemt.

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Hoeveel ga je doen met virtualisatie, met welke software? en hoeveel videobewerken met welke software?

Voeding sowieso vervangen, de B staat voor Bagger.

Ga je veel doen met virtualisatie, dan kunnen veel threads prettig zijn, een Xeon 1231 is dan een leuk ding, heeft ook veel virtualisatie opties. Die i7 is namelijk wel erg duur geworden.

Andere GPU doet ook wonderen voor gaming. Als OpenCL gebruikt kan worden/CUDA niet nodig is, zou ik een R9 290 nemen, prijs/prestatie beter dan een GTX970

Eventueel een grotere SSD als je die kan gebruiken. De MX100 is altijd een goede keuze.

People as things, that’s where it starts.

• NLBUURMAN
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 08-01 08:40

NLBUURMAN

Het Koffiemonster

ik zou eerst GPU + SSD upgraden, en dan kijken in hoeverre je systeem voldoet. trek je dan eenvoudig 't geheugen vol? -> upgraden naar 16gb en dan pas zou ik heel misschien gaan denken aan een CPU-upgrade, zoals VasZaitsev aangeeft hangt het heel erg van de software af welke GPU + CPU je nodig gaat hebben.

wat betreft het laatste punt; wil je virtualiseren en gamen te gelijk? want dan is een aparte virtualisatiebak misschien wel handig.

[ Voor 18% gewijzigd door NLBUURMAN op 11-04-2015 17:35 ]

R7-3700X/MSI B550 Tomahawk/32GB RAM/NZXT H440/Phanteks TC14PE/Asrock RX6600XT Challenger