Toon posts:

Videokaart vervangen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Afgelopen week is mijn videokaart overleden en had al een tijd niets meer vervangen.
Nu vraag ik me af of het verstandig is om alleen de videokaart te vervangen of gelijk het
moederbord, geheugen, SSD en processor. Er zit momenteel een ASUS P5Q pro moederbord in met 6Gb memory.

Waarvoor gebruik ik het:
Zelf speel ik wel wat games maar zeker niet het nieuwste van het nieuwste (hoewel een leuke nieuwe shooter wel weer welkom zou zijn in de toekomst). Dus het moet wel de meeste nieuwe games aankunnen (maar alles ultra high ook weer niet nodig)

Wat wil ik kwijt:
Voor een nieuwe videokaart zou ik tussen 150-200 kwijt willen en anders voor het totaal rond de 500 euro.
Kast, voeding, losse schijf is gewoon aanwezig en zoek dus dan naast de videokaart een moederbord, geheugen, SSD (128Gb) en processor. De videokaart zou dus wel moeten voldoen voor gaming, voor de rest gebeuren er niet heel veel andere zaken op de pc.

Vragen:
- alleen videokaart vervangen? Zo ja, wat is nog een goede videokaart voor dit typ moederbord?
- rest vervangen? Zo ja, past dit binnen dit budget als ik bijv. naar Best buy basis kijk?

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 19:07

br00ky

Moderator Harde Waren
En welke cpu hebben we het over? Het platform is bekend (775). De compatibiliteitslijst daarvan is vrij lang, met een hele hoop cpu's waar je tegenwoordig weinig meer mee aanricht in de gamehoek. Ook kunnen we zonder exacte specificaties (merk/type/vermogen) van je voeding weinig.

Dus, vertel! Daarnaast, we verwachten hier ook al wat concrete ideeën. Je hebt het zelf over de BBG en of dat in je budget past. Wat houd je tegen dat zelf uit te zoeken?

[ Voor 10% gewijzigd door br00ky op 10-04-2015 15:29 ]

Verwijderd

Topicstarter
Hi Brooky,

je hebt helemaal gelijk, was niet thuis maar wilde vast wat posten. Had beter idd even kunnen wachten en thuis hele setup kunnen posten. Zal dit zsm regelen dit weekend! Weet dat de voeding 700w is (deze tussentijds is vervangen ivm nieuwe videokaart) maar zal dit ook meenemen.

Ik zie dat de BBG rond de 550,- uitkomt voor de onderdelen die ik zou willen vervangen. Deze kan ik dus inderdaad opvolgen als ik voor optie 2 zou gaan. De vraag zou dan overblijven of het nuttig dit is te doen of een goede videokaart in een ouder moederbord ook nog aan te raden is? En als dit kan wat toch nog beetje kaart is voor een ouder systeem.

Dank je voor je reactie, zal zsm even extra info posten.

Verwijderd

Een nieuwe videokaart op een oud moederbord is geen probleem, ik en een vriend van me hadden een keer zijn GTX 970 in een PC uit 2009 geplaatst (paste net) en werkte als een trein, gigantische bottleneck in de rest van het systeem, waar je wel voor moet oppassen is natuurlijk de PSU die misschien niet groot genoeg vermogen heeft, sorry voor het off-topic gaan!

Verwijderd

Topicstarter
Duurde wat langer als gehoopt maar hier de huidige gegevens:
Processor: Intel Core 2 Quad CPU Q9650 (3Ghz)
Memory: 6Gb
Moederbord: Asus P5Q pro
Voeding: Cooler Master 700W (RS700 acab L3)

Mocht hier een vid kaart op gaan zijn er dan adviezen welke? Of is het gewoon slimmer die 300 euro meer uit te geven?

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Nu online
In principe is dat nog een heel degelijke cpu, zeker als je hem op 4GHz kan zetten (met een goede koeler).

Voeding ken ik persoonlijk niet, maar het lijkt de voorloper van de huidige B700 welke geen al te beste kwaliteit heeft, even vragen in het voedingen topic (the mask weet het vast).

Ik zou daar persoonlijk gewoon een 2e hands videokaartje van 50-100 euro op zetten en dan weer 1-2 jaar uitzingen.
http://tweakers.net/categ...ZKhJYjMBckqGRmYWCjV1tYCAA
Geheel afhankelijk van je game ambities natuurlijk.

[ Voor 14% gewijzigd door mitsumark op 12-04-2015 11:50 ]

Verwijderd

Topicstarter
Is dan bijvoorbeeld een tweedehands MSI Radeon R9 280X of Gigabyte Radeon HD7950 een optie of is dit overkill/niet te gebruiken in huidige setup?

• Thomg
  • Registratie: September 2010
  • Nu online

Thomg

Aww yiss

Het is overkill en het zal gebottleneckt worden, maar het zal wel een leuke performance neerzetten ja.

Verwijderd

Topicstarter
Heb jij dan misschien een tip voor een type kaart (nieuw of 2e hands) die "nuttiger" is in het huidige systeem? Meerdere natuurlijk welkom :)

• Thomg
  • Nu online

Thomg

Aww yiss

7870/270.

Verwijderd

Topicstarter
Super, dank je Thomg. Tweedehands neem ik aan?

• Thomg
  • Nu online

Thomg

Aww yiss

Zeker.

Verwijderd

Topicstarter
Nogmaals bedankt Thomg, scheelt alweer in prijs en kan ik er voor nu weer tegenaan. Qua moederbord "past" dit gewoon?
Pagina: 1