Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RustyGrayWOLF
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 15-04-2015
Ik ben al een tijdje op zoek naar een nieuwe smartphone van rond de 400 euro (minder is altijd goed) en kan eigenlijk niet echt kiezen, al moet ik zeggen dat mijn ogen eigenlijk al wat langer op de Moto X gericht zijn. Nou is het zo dat er alleen een 16gb versie verkrijgbaar is in NL, en er kan geen sd-kaart in de X. Dat is eigenlijk de enige rede dat mij nog weerhoud om hem te kopen. 6gb van die 16gb is al ingenomen als je hem koopt, dus heb je nog 10gb over, en mijn vader zegt dat dat niet genoeg is, daarbij moet ik er zo'n 2 jaar meedoen (op zijn minst). Mijn huidige telefoon heeft 5,5gb dat helemaal vol zit en een sd-kaart waarvan ongeveer 1gb van is ingenomen. Natuurlijk ben ik van plan wat meer apps te downloaden op mijn nieuwe telefoon, maar zal die 10gb te weinig zijn? Zelf heb ik wel veel muziek(reken daar maar 1gb voor) en krijg ik uiteraard whatssapp foto's (zelf maak ik niet heel vaak foto's) verder nog diverse grotere en kleinere apps (en misschien wat anime-filmpjes). Zou die 10gb genoeg zijn of moet ik toch echt verder kijken? Welke telefoon zou je dan aanraden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 14-01-2019
De Honor 6. Of 6+ die binnenkort uitkomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11-09 13:55
Dat kun je toch echt alleen voor jezelf bepalen.
Voor de een is het te weinig, voor mij is het ruim voldoende. Ik hoef niet continue overal al mijn muziek en foto's bij te hebben. Zeker niet met wifi hotspots van Ziggo/UPC en steeds verder reikende 4G dekking, en diensten als Dropbox en Drive.

Bekijk eens op je huidige smartphone waar je de beschikbare ruimte aan besteed?

De Moto X 2014 ondersteund overigens USB-OTG, dus je kunt er ook altijd nog een USB-stick aan hangen :9

[ Voor 74% gewijzigd door frickY op 10-04-2015 15:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb hem zelf ook, en het toestel bevalt geweldig. Zeer snel, bijna stock-Android. Over foto's zou ik me niet druk maken. Ik heb het zo ingesteld dat iedere foto op mijn telefoon direct wordt gesynchroniseerd met de applicatie Foto's, en dus in de Google Drive komt. Daarna kun je hem van je toestel zelf verwijderen, hij blijft na verwijderen gewoon zichtbaar in een app Foto's. Bijkomend voordeel is dat ik ze dan op m'n tablet ook gelijk zichtbaar heb in diezelfde app en op beide toestellen dus dezelfde collectie foto's zie staan.

Qua muziek is 1 GB niet veel. Zelf heb ik voor Spotify gekozen, waardoor ik ook vrijwel geen muziek op m'n toestel zelf heb. Ik heb 75 apps uit de Play Store op m'n toestel gezet, en heb nog 5,4 GB aan ruimte beschikbaar. Door dus gebruik te maken van Cloud-diensten hoeft 16 GB geen probleem te zijn.

Het toestel twee jaar gebruiken zal denk ik geen probleem zijn. Ook de Moto X 2013 schijnt bijvoorbeeld nog een updaten naar Android 5.1 te gaan krijgen. En de optie Moto Display van Motorola is echt briljant. Zoals je leest is het toestel wat mij betreft een aanrader!

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 10-04-2015 16:08 . Reden: Tiepvautjes... ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 14-09 00:04
Van de 16gb hou jij 11gb+ over voor je data, toen ik een Nexus 4 had had ik ongeveer 300+ liedjes van 320kbps mp3, 1000+ foto's, vrij veel apps en ik had nog 4gb over.

Dus het is niet eens heel weinig hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 10:16
Heb op mijn Nexus 5 ook maar 16 GB en geen SD. Heb er eerlijk gezegd geen last van. Als je hem niet helemaal vol ramt met muziek kan ik me niet voorstellen dat het problemen geeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JuulP
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 22-10-2021
Ik kom ook uit met de 16 GB Moto X 2014, behalve als ik bijvoorbeeld op vakantie ga en wat films wil meenemen op het toestel.Hiervoor heb ik een USB on the go kabel gekocht en kopieer dan gewoon een film of andere media van een USB stick naar de telefoon.
Overigens is de Moto X geweldig.

[ Voor 7% gewijzigd door JuulP op 10-04-2015 21:09 ]

Pagina: 1