6gig tripple channel geheugen vs 10gig dual channel

Pagina: 1
Acties:

• Promy
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 02-02 08:00
Ik heb hier 3 latjes van 2 gig (pc3-10700 kingston) zitten in m'n moederbord (gigabyte ga-x58a-ud3r rev 2)
Nu kreeg ik daarnet een "oude" i5 650 van lenovo met daar nog 2 latjes van 2 gig ddr3 pc3-10600 geheugen.

Ik vroeg me af of het nuttig is deze bij te pluggen in mijn computer. Mijn bedenkingen:
- kan dit wel 5 van de 6 geheugenbanken vullen (handleiding spreekt steeds over 2,3,4 en 6 modules)
- draait hij dan wel in dual of tripple channel? (in de handleiding staat er dat je 3 channel blijkbaar met 4 modules kan doen?, 5 staat niet vermeld)
- is het nuttig? bij gewoon verbruik zit ik maar met een 2.8 a 4gig in gebruik. (bij games nog niet nagekeken) :?

• chaoscontrol
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 09:19
In plaats van een topic typen had je dit al kunnen proberen? Wist je alle antwoorden op je eigen vragen. Hield je ook weer een kwartiertje van de straat.

Inventaris - Koop mijn meuk!

• Promy
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 02-02 08:00
Proberen is inderdaad ook een optie, maar... om daarmee het prestatieverschil zo te weten te komen is niet evident (ok je kan benchmarks draaien, maar die zijn meestal synthetisch). Vandaar dat ik liever hoor wat de meer ervaren tweakers erover denken.
Persoonlijk denk ik niet dat het een vooruitgang zal zijn en daarom wilde ik ook niet onmiddelijk het ganse ding openvijzen...

• Esumontere
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 09:32

Esumontere

Floep, banaan.

Je gaat het verschil in de praktijk niet merken.