MSI R9 280x BIOS flashen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SN4K3
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 05-01 16:18
Sinds een paar jaar heb ik de MSI R9 280x en deze kaart werkt "goed" op een punt na.

Soms heb ik in games artifacten. Dat kan variëren van witte knipperende blokjes tot delen van de game die uitgestrekt de lucht in vliegen. Deze problemen komen vaak voor als ik games speel met op de achtergrond een stream/video aan of als ik tussentijds vaak alt+tab om te browsen.

Om het probleem te verhelpen speel ik games in Full Windowed (Borderless) mode en heb ik in Catalyst Control Center met de settings en clocks gespeeld. Dat vermindert het probleem deels (placebo effect?).

Standaard zou de kaart op 1020 (1050 OC) en 1500 moeten draaien. Soms gaat dat een paar dagen zonder problemen en soms als de problemen zich voordoen ga ik wat met de clocks tweaken. Nou ben ik dat de laatste week ook al aan het doen en het maakt geen tot weinig verschil of ik de clocks 100 lager zet of hoger, artifacten verschijnen nog steeds.

Nou is er een nieuwe BIOS versie juist voor dit probleem, betere koeling van de VRAM. Echter snap ik niet helemaal hoe ik deze versie moet vinden, en of dat zonder problemen geflashed kan worden.

Ik heb het programma "winflash" gedownload van Techpowerup, net als GPU Z en ik heb daarmee een back up gemaakt van mijn huidige bios. Ik heb de BIOS versie van mijn kaart opgezocht en de versie met hetzelfde versie nummer gedownload en met winflash geactiveerd. Na het opnieuw opstarten van de computer werkte alles zoals voorheen. (had daarna in BF4 nog steeds artifacten)

Hier heb ik de BIOS versies opgezocht:
http://www.techpowerup.com/vgabios/

Deze versie: 015.042.000.000.003435 stond als standaard op de GPU, en deze versie heb ik op de GPU geflashed aangezien ik een paar maanden geleden had gezien dat de nummers overeen moesten komen. Nou vraag ik het mij af of deze BIOS versie de nieuwste is, of dat ik ook een nieuwere BIOS kan nemen zoals deze: 015.042.000.003.000000

Zou iemand me een beetje door dit proces heen kunnen loodsen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D0phoofd
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 26-09 22:24
Ik heb inderdaad precies dezelfde artifacten met een Asus 280x TOP kaart...
Speel zelf veel CS:GO maar had deze artifacts zelden en een reboot loste tijdelijk het probleem op.
heb de kaart op 1000/1500 draaien (standaard) en heb in GTA V constant een artifact rechts onder in beeld...

De ASUS GPU tweak tool zegt een update te hebben voor me maar deze lijkt niet goed te installeren (VBios update). De game is soms gewoon niet speelbaar met auto's die af en toe ook zoals jij aangaf flinke artifacts te geven over het scherm.

Beetje ten einde raad... Ik zal verdere progressie posten

Edit: Heb ondertussen de Flash kunnen uitvoeren, maar helaas heeft dit mijn probleem nog niet opgelost...
(screenshot)

Edit 2: Via Reddit meegekregen dat het probleem zich zou moeten oplossen als ik de Post FX setting een tikje lager zou zetten. Voor GTA V heeft dit geholpen. Atm nog geen andere games geprobeerd.

[ Voor 26% gewijzigd door D0phoofd op 15-04-2015 17:43 ]