• alexanderraes
  • Registratie: April 2015
  • Niet online
Ik heb vier jaar geleden mijn pc samengesteld.
Nu krijg ik problemen met mijn moederbord (AsRock X58 Extreme). Ik zou deze graag willen vervangen door een moederbord waarbij ik mijn cpu (i7-980) kan hergebruiken, want daar is er niets mis mee. Iemand raad?

Mijn systeem:
X58 Extreme Intel X58 S1366 ATX
Intel Core i7-980 3.3G 12MB Socket LGA1366
Asus ENGTX550TI DC 1GB DDR5
Kingston 4GB 1333MHz DDR3 €
Samsung 2TB HD204UI F4EG

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

X58 is vrij zeldzaam aan het worden, dus kijk eerst eens wat je nog kunt vinden. Als dat aan je eisen voldoet, gewoon gelijk kopen.

• Lip
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Lip

De professionele prutser

Misschien hangt er nog 1 bij TERW_DAN aan de muur. :)

Beter geluid voor iedereen! Zo doe je dat!!! Vergeet je niet een +3 te geven? Bedankt voor het lezen. Flat frequency response EQUALS real music!!! EQUALS Sonic clarity

• alexanderraes
  • Niet online
De CPU heeft een LGA1366 socket. Het moet van mij niet de zelde moederbord zijn zolang dat mijn computer zonder problemen kan werken.

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

alexanderraes schreef op vrijdag 10 april 2015 @ 13:55:
De CPU heeft een LGA1366 socket. Het moet van mij niet de zelde moederbord zijn zolang dat mijn computer zonder problemen kan werken.
Daarom, pakken wat je te pakken kan krijgen tegen een schappelijke prijs. LGA1366 zie je niet zo veel meer.

Eisen stellen zou ik pas doen als je meer dan 1 betaalbaar bord kunt vinden :P
Lip schreef op vrijdag 10 april 2015 @ 13:48:
Misschien hangt er nog 1 bij TERW_DAN aan de muur. :)
Wel een paar geloof ik, maar die wil hij echt niet hebben ;)

• alexanderraes
  • Niet online
Mijn PC werkt nog altijd, indien ik geen reserve-onderdelen vind zal ik maar vervangen als mijn moederbord helemaal naar de filistijnen is.

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 02-02 20:55

D4NG3R

kiwi

:)

Wat is het probleem met de huidige setup dan?

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

• alexanderraes
  • Niet online
Mijn PC werkte niet meer en ik bracht hem naar de hersteller en daar werkte hij wel weer zonder dat hij er aan heeft gekomen.

Mijn mening: er zit een spook in

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Maar waarom kom je dan tot de conclusie dat je mobo kapot is?

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Voordat je aan spoken gaat denken zou ik eerst eens kijken of je het niet voor elkaar krijgt om het probleem te achterhalen. Hoeft ook helemaal niet aan je moederbord te liggen.

• alexanderraes
  • Niet online
Hersteller dacht dat het eventueel een probleem van het moederbord kon zijn.
Toen dat het bij mij niet ging gaf mijn pc het startscherm van de bios en daar bleef het bij. Wou niet meer verder gaan. Heb het nadien nog een keer gehad en heb zelf een beetje zitten rammelen aan de verbindingen en wou dan opnieuw weer werken.

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Welke voeding heb je en heb je al een keer Memtest86+ laten draaien? (Minimaal 12u, liever langer).

• alexanderraes
  • Niet online
Voeding: Cooler Master GX-750 750W

heb Memtest86+ nog niet laten draaien

• Esumontere
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 09:32

Esumontere

Floep, banaan.

Ik vind het inderdaad wel erg voorbarig om hieruit te concluderen dat je moederbord kapot is. Draai inderdaad eens een memtest, probeer een andere voeding, maak 'm stofvrij. Als hij niet voorbij de bios komt blijft hij waarschijnlijk in de self-check hangen, dus een memtest is zo gek nog niet.

• alexanderraes
  • Niet online
de misserie is wel dat mijn pc nu wel zonder misserie draait. De fout waardoor mijn computer niet meer wou opstarten is nooit gevonden geweest. er is ook niets vervangen geweest, enkel een gewikkeld aan aansluitingen en kabels in mijn computer.

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Kabels, zeker die in een computer zitten met klikaansluiting, raken niet zomaar los. ;)

Mijn 1e gok zou dan ook zijn dat je geheugen niet helemaal lekker meer is waardoor die tijdens de BIOS blijft hangen. Een nachtje memtest laten draaien kan weinig kwaad of er nou wel of niet wat uit komt.

• jovadca
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 01-02 14:57
Gewoon een slecht contact, dat inmiddels verholpen is door het in- en uithalen van stekkers en geheugen, is ook mogelijk en niet ondekbaar.
Pagina: 1